SEPRAM (cipramil, citalopram jne.) ja aineenvaihdunta?
Ovatko muut huomanneet sitalopraami-lääkityksen vilkastuttaneen aineenvaihduntaa?
Vatsa tyhjenee joka aamu täysin ja pissa on alkanut olemaan vahvemman väristä, vaikka vettä joisi runsaasti?
Olen hoikka, ja silti painoni on pudonnut lääkkeen uudelleen aloittamisen jälkeen n. 5 kiloa, vaikka olen syönyt normaalisti (ellen enemmänkin).
Kommentit (10)
Lukee myös sivuvaikutuslistassa, tuo painonlasku.
ovat farkkuni jääneet isoiksi... outo homma. Ei olis varaa alkaa uusimaan vaatevarastoa.
minulla on aiemmin ollut melko huono aineenvaihdunta ja "nestettä keräävä" kroppa, joten mukava ylläri minullekin. En valita.
Ennen jouduin miettimään tarkemmin syömisiäni, jottei turvotusta esiintyisi, mutta nyt voin syödä monipuolisemmin aikalailla mitä vain lihoamatta. Hieman ihmettelen kyllä. :)
Kuluttavat nesteitä kropasta. Eli ihan vettä kannattaa lisätä 2-4 dl vähintään talviaikaan.
Hyvä että olette saaneet ylimääräistä nestettä liikkeelle itsestänne. =) Mutta juodessa se ei kerry.
Olisiko alakulo vaihtunut ja mahdollisesti aktivoinut hieman enemmän liikkumaan ? Tämä olisi yksi luonnollinen selitys nesteiden liikkeelle sekä painon pienoiselle pudotukselle.
Mielestäni en ole myöskään liikkunut tavallista enempää. Varsinkin nyt kovia pakkasia ollessa, tullut vietettyä aikaa tavallista enemmän lasten kanssa sisätiloissa.
ja pelkäsin sen aiheuttavan unettomuutta. Muutenkin olen aikaisemmin nukkunut levottomasti.
Mutta päinvastoin, yöuneni ovat nyt parantuneet ja nukun paljon levollisemmin. Eli onneksi sivuvaikutukset taitavat olla melko yksilökohtaisia.
ettei minua ahdista enää iltaisin niin paljon.
nostan! kertokaa lisää kokemuksianne kyseisestä lääkkeestä ja laihtumisesta???
Nostan tän vanhan ketjun, huomenna pitäis aloittaa sepram 20 mg
kuin että mystisesti laihduin 8kg lääkkeen aloittamisen jälkeen, vaikka en erityisesti laihduttanut. Kiva ylläri, sillä luulin masennuslääkkeiden lihottavan. Pääsin ihannepainooni. :)