Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti päiväkodin puheluun pitää vastata?

Vierailija
15.02.2012 |

Kuinka nopeasti äidin tai isän pitää mielestäsi pystyä vastaamaan puhelimeen jos päiväkodista tai koulusta soitetaan että lapsi on sairastunut (tms.)?

Tämä tuli mieleen tuosta "opella kännykkä tunnilla" -ketjusta, jossa joku piti huonona monenlaisten työntekijöiden kohdalla henkilökohtaisen kännykän auki pitämistä työpäivän aikana.

Itse en välttämättä pysty vastaamaan puhelimeen parituntisen hoitoneuvottelun aikana enkä myöskään lähemään siltä seisomalta lasta hakemaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin on kyllä ilmoitettu että isän työnumero on ensisijainen numero johon soitetaan lapsen sairastuttua ja sitten jos hän ei vastaa niin minun työnumeroon. Nyt olivat soittaneet vain minun kännykkään.

Meillä kävi myös kerran näin ja hain sitten sairaan lapsen viideltä. Seuraavalla kerralla osasivat soittaa isän työnumeroon. Joidenkin ihmisten on nyt vain ihan mahdoton uskoa, että isä voi hoitaa lapsen asioita.

Olemme joka ikiseen paikkaan kirjoittaneet että ensisijaisesti soitetaan isälle, joka voi vastata puhelimeen lähes aina ja jolla on auto käytettävissä, eli pääsee nopeammin päiväkodille/koululle. Silti minulle soitetaan lähes aina ekana. Ainoastaan iltiksestä on tajuttu soittaa eka isälle, mutta vain siksi, että lapsi on itse osannut sanoa että isälle kannattaa soittaa. Kerrankin siinä vaiheessa kun huomasin miehen soittaneen minulle kesken päivän oli mies jo saanut vietyä pojan kipsattavaksi terveyskeskukseen kesken koulupäivän ja onnellisesti lepäilivät kotona.

Myös se vieraasta numerosta soittaminen ärsyttää. Jos huomaan että päiväkodilta on soitettu, niin tietenkin soitan mahdollisimman pian takaisin. Jos taas soitetaan jostain ihme puhelimesta, niin vieraisiin numeroihin en soittele.

Vierailija
2/13 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin on kyllä ilmoitettu että isän työnumero on ensisijainen numero johon soitetaan lapsen sairastuttua ja sitten jos hän ei vastaa niin minun työnumeroon. Nyt olivat soittaneet vain minun kännykkään.

Meillä kävi myös kerran näin ja hain sitten sairaan lapsen viideltä. Seuraavalla kerralla osasivat soittaa isän työnumeroon. Joidenkin ihmisten on nyt vain ihan mahdoton uskoa, että isä voi hoitaa lapsen asioita.

Olemme joka ikiseen paikkaan kirjoittaneet että ensisijaisesti soitetaan isälle, joka voi vastata puhelimeen lähes aina ja jolla on auto käytettävissä, eli pääsee nopeammin päiväkodille/koululle. Silti minulle soitetaan lähes aina ekana. Ainoastaan iltiksestä on tajuttu soittaa eka isälle, mutta vain siksi, että lapsi on itse osannut sanoa että isälle kannattaa soittaa. Kerrankin siinä vaiheessa kun huomasin miehen soittaneen minulle kesken päivän oli mies jo saanut vietyä pojan kipsattavaksi terveyskeskukseen kesken koulupäivän ja onnellisesti lepäilivät kotona.

Myös se vieraasta numerosta soittaminen ärsyttää. Jos huomaan että päiväkodilta on soitettu, niin tietenkin soitan mahdollisimman pian takaisin. Jos taas soitetaan jostain ihme puhelimesta, niin vieraisiin numeroihin en soittele.

Minä en voi pitää kännykkää päällä ja matka tarhalle kestää 30-60min (riippuu busseista). Isällä voi kännykkä olla (lähes) aina päällä ja kävelee tarhalle kymmenessä minuutissa. Joka ainoaan paperiin on merkitty että isälle soitetaan jos jotain tulee. Silti aina on ensin soitettu minulle ja vasta sitten isälle kun (ylläri) en ole vastannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisissa puhdastiloissa, jonne ei saa viedä puhelinta, ei edes omia alusvaatteitaan.. Mutta näissä tapauksissa (jos en siis vastaa puhelimeen), soittavat mieheni puhelimeen tai laittavat tekstarin perään, jos kyseessä ei ole mikään akuutti tapaus (oksutauti tms). Ja sitten on tietysti kaksi luotettavaa varahakijaa myöskin.

Vierailija
4/13 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jomman kumman lapsen vanhemmista pitää aina olla tavoitettavissa. Eihän esimerkiksi oksennustautista lasta voi pitää päiväkodissa tunteja odottamassa äidin palaverin loppumista. Eikä päiväkotiin edes saa viedä puolikuntoisia lapsia, joita pitää pyytää vanhempia hakemaan.

Varahakija pitää olla jos vanhemmat eivät pysty järjestämään hakemista.

Tärkeysjärestys asioilla!!!

Vierailija
5/13 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos paikkakunnalla ei ole sukulaisia tai isovanhempia? Haloo?

Vierailija
6/13 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esimerkiksi keskeytin Munchenissä kick-off-palaverin kun poika soitti ja oli lähdössä rippikoulubussiin. Toivotin hyvät leirit. Minulle lapset ovat kaikista tärkeimmät, kaikki muu tulee kaukana perässä.

Vierailija
7/13 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jomman kumman lapsen vanhemmista pitää aina olla tavoitettavissa. Eihän esimerkiksi oksennustautista lasta voi pitää päiväkodissa tunteja odottamassa äidin palaverin loppumista. Eikä päiväkotiin edes saa viedä puolikuntoisia lapsia, joita pitää pyytää vanhempia hakemaan. Varahakija pitää olla jos vanhemmat eivät pysty järjestämään hakemista. Tärkeysjärestys asioilla!!!

Vierailija
8/13 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta paskamaistahan se lapsesta on tosi kipeänä päiväkodissa jossain huoneessa yksin maata, ei ole resursseja valitettavasti pitää yhtä aikuista koko aikaa hänen luonaan.

Vierailija
9/13 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökunta on laittanut heti tekstiviestin kännykkään jos puhelimeen ei ole vastattu. Tämä on mielestäni hyvä käytäntö koska ainakin omassa työssäni voi olla tilanteita joissa puhuminen on vaikeaa mutta tekstiviestin voi lukea ja kirjoittaa.

Kun ajattelen asiaa lapsen kannalta, niin kyllä on tärkeää että jommmankumman vanhemmman tavoittaisi aina välittömästi tai lähes välittömästi. Esimerkiksi vakavassa sairaustapauksessa lapsi varmasti tuntee olonsa kurjaksi ja turvattomaksi jos vanhempiin ei saa yhteyttä.

Vierailija
10/13 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mistä hankit varahakijan jos paikkakunnalla ei ole sukulaisia tai isovanhempia? Haloo?

Miksi et ole hankkinut tukiverkostoa paikkakunnalta jos oma työsi on niin tärkeä että et voi sitä keskeyttää lapsesi vuoksi?

Vierailija
11/13 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti äidin tai isän pitää mielestäsi pystyä vastaamaan puhelimeen jos päiväkodista tai koulusta soitetaan että lapsi on sairastunut (tms.)?

Tämä tuli mieleen tuosta "opella kännykkä tunnilla" -ketjusta, jossa joku piti huonona monenlaisten työntekijöiden kohdalla henkilökohtaisen kännykän auki pitämistä työpäivän aikana.

Itse en välttämättä pysty vastaamaan puhelimeen parituntisen hoitoneuvottelun aikana enkä myöskään lähemään siltä seisomalta lasta hakemaan.

Riippuu varmaan tapauksesta että mitä siellä koulussa tai päiväkodissa tapahtuu sellaista joka on tähdellistä vanhemmalle ilmoittaa.

Meillä kerran sattui pojalle aika paha tapaturma koulussa niin, että käsi murtui ja oli pikaisen sairaalareissun paikka. Olin aika tyytyväinen, että minulla oli kännykkä juuri sillä hetkellä mukana ja äänet siinä päällä, vaikka ei se poika kai kuollut olisi vaikken olisi mennytkään.

Toisen kerran sattui niin, että kännykkäni oli unohtunut laukun pohjalle värisemään, kun opettaja yritti tavoittaa minua koulun jälkeen, kun en ollut merkannut poikaa iltapäivähoitoon meneväksi (jossa tapauksessa lapsi siis pitää itse hakea koululta). Luulin sen tehneeni ja pojan olevan säilössä - niin olikin, mutta ei ihan siellä missä luulin hänen olevan!

Vierailija
12/13 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär oli sairastunut hoidossa ja päiväkodilta jjoutuivat soittamaan useasti puhelimeeni.

En voi pitää omaa puhelintani töissä auki ja ruokatauolla huomasin että jostain oudosta numerosta on soitettu mutta en ehtinyt reakoimaan tähän.

Olivat soittaneet päiväkodin toisesta puhelimesta joka ei ollut tallennettu puhelimeeni.

Lapsi haettiin sitten normaali aikaan kun ei oltu saatu viestiä sairastumisesta.

Päiväkotiin on kyllä ilmoitettu että isän työnumero on ensisijainen numero johon soitetaan lapsen sairastuttua ja sitten jos hän ei vastaa niin minun työnumeroon.

Nyt olivat soittaneet vain minun kännykkään.

Vierailija
13/13 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin on kyllä ilmoitettu että isän työnumero on ensisijainen numero johon soitetaan lapsen sairastuttua ja sitten jos hän ei vastaa niin minun työnumeroon.

Nyt olivat soittaneet vain minun kännykkään.

Meillä kävi myös kerran näin ja hain sitten sairaan lapsen viideltä. Seuraavalla kerralla osasivat soittaa isän työnumeroon. Joidenkin ihmisten on nyt vain ihan mahdoton uskoa, että isä voi hoitaa lapsen asioita. Hulluinta tässä oli se, että lapsi oli ollut viikon ajan isänsä kanssa hoitoon tutustumassa ennen kuin aloitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi