Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ylimielinen nuori ystäväni, jolla viisikuinen vauva ...mielipiteitä ja kokemuksia

Vierailija
15.02.2012 |

olen loukkaantunut lapsuuden ystävällinen joka jostain syystä suhtautuu hyvin ennakkoluuloisesti minuun vaikka ei ole suoraan sanonut asiaa. olen muutaman kerran kyläillyt lapsen syntymän jälkeen. viimeksi kun lapsi oli 4 kuukautta. kertaakaan lasta ei ole annettu syliin..bakteerikammoa? en ymmärrä mitä ihmeellistä voi olla siinä että lapsi annettaisiin tuttavan syliin minäkin joka olen päiväkodissa ollut töissä eli en ole täysuuvatti vauvojen kanssa.

liäksi häiritsee ajatus siitä että olenko kenties ainoa tuttava jolle lasta ei tarjota syliin. mutta voi olla että tuo bakteerikammoisuus on tasapuolisesti kaikille ihmisille tarkoitettu. tämä pikku täydellisyys-perhe läträä käsidesillä koko ajan sisällä ja lapsi ei saa olla ees matolla ilman omaa "vauvapyyhettä" koska saa pöpöjä kuulemma matosta ja ihoärsytystä. huh huh!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuvailemasi kaltainen, tosin minun vauva on vielä masussa. Ensimmäinen lapsi siis.

Mutta olen ajatellut jo etukäteen kelle uskaltaisin antaa vauvan syliin ja kenelle en. Esim. ystäväni jolla on jo lapsi, en hänelle antaisi kuin hätätapauksessa, koska tiedän kuinka paskaista heillä on esim kotona. Aivan järkyttävä läävä ja kissankusi haisee. Ja lapsensa on samanlainen räkäposki.

Sitten taas toinen ystäväni, lapseton, mutta tosi hygieeninen ja tarkka puhtaudesta, ei mitään ongelmaa antaa lapsi syliin vaikka otteet ei varmasti ole läheskään yhtä varmat.

Se nyt vaan niin riippuu.

Millainen hygieniataso sinulla ap on esim kotona? Pidätkö henk.koht. hygieniastasi huolta? Nää mulla itsellä tuli mieleen :)

siis ensiksin..olen normaali suomalainen maalaisjärkeä omaava ihminen. /(ei siis esim kulttuurierot eikä tavatkaan esteenä :DDD)

pidän hygieniastani huolta enkä ulospäin näytä koskaan epäsiistiltä. :D

lisäksi esimerkki oli tällainen. menin kylään ystäväni luo väsyneenä töiden jälkeen. näytin ehkä ylirasittuneelta ei muuta.

ystäväni laukaisi saman tien. oletpas kauhean sairaan näköinen. älä tule sitten vauvan lähelle. olin ihan ällikällä lyöty. meinasin lähteä sama n tien ovesta ulos. näin ystäväni miehen ilmeen ja huomasin että hänkin oli hämmentynyt ja pahoillaan puolestani ja siksi en viitsinyt nostaa älämölöä.

mutta välit eivät ole samat kuin ennen. ja tosiaan oltiin ennen tosi läheisiä

Vierailija
22/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet työskennellyt pk:ssa, siitähän voisi päätellä että olet ihan leipiintynyt lapsiin etkä halua niihin vapaa-ajallasi koskea.

Mun äiti muuten suojasi bukleemattonsa vanhalla lakanalla, jotta vauvani ei kuolaisi mattoa piloille...tapoja on monia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ai kauheeta ku nauran ratketakseni täällä :D " en anna vauvaani muiden kuin isovanhempien syliin" " en anna esikoistani syliin sille tälle ja tolel " :D ihmiset oikeesti järki käteen, se on vauva, eikä mikää kristalli esine joka särkyy pienestä kosketuksesta ja jokainen varmaan osaa vauvaa pidellä sylissä :D VALOJA TAULUUN NYT !!!!"

Itsellä ei ole lapsia,mutta jos joskus hankin,aivan varmasti ystävät ja sukulaiset niitä saa pidellä,jos kerran kutsun kylään vauvaa katsomaan. Eihän lapselle edes kehity kunnon vastustuskykyä,jos sitä ylihysteerisesti "suojellaan"kaikelta :p

Vierailija
24/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan hermostu. Parempi näin, että vauvaa hoidetaan liian hyvin kuin toisinpäin. Kun lapsi kasvaa ja ottaa itsekin kontaktia, niin aivan varmasti saat hänet syliinkin.:)

Minullakin on kavereita, jotka eivät tyrkytä vauvoja syliin ja minusta se on ihan ok. Heitä ehtii sitten myöhemmin leikittämään ihan riittävästi.

lasta pestään niin että se on ruvella ja ei anneta muiden syliin? Itse en paljon välittäisi koko perheestä enää, tosin ystäväni eivät ole tuollaisia vaan kaikilla lapsilla on paljon aikuiskontakteja myös.

Vierailija
25/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle puolivuotiaan esikoisen äidille. Tuossa vaiheessa voi olla aivan sekaisin, itsekin olin vaikka olen ihan normaali muuten ja ystäviäkin on vielä jäljellä :)

Toiseksi, mulla on pari kaveria, jotka ovat avoimesti puhuneet etteivät pidä lapsista ja ahdistuvat kun vauvoja tyrkytetään syliin. Tästä johtuen en aktiivisesti työntänyt esikoista vauvana kenenkään kaverin syliin vaan annoin jos pyysivät. Ehkä kaverillasi on myös kyse tästä tai sitten ei vaan väsymyksesä ja hormoneissa tule ajatelleeksi kysyä?

olen kuvailemasi kaltainen, tosin minun vauva on vielä masussa. Ensimmäinen lapsi siis.

Mutta olen ajatellut jo etukäteen kelle uskaltaisin antaa vauvan syliin ja kenelle en. Esim. ystäväni jolla on jo lapsi, en hänelle antaisi kuin hätätapauksessa, koska tiedän kuinka paskaista heillä on esim kotona. Aivan järkyttävä läävä ja kissankusi haisee. Ja lapsensa on samanlainen räkäposki.

Sitten taas toinen ystäväni, lapseton, mutta tosi hygieeninen ja tarkka puhtaudesta, ei mitään ongelmaa antaa lapsi syliin vaikka otteet ei varmasti ole läheskään yhtä varmat.

Se nyt vaan niin riippuu.

Millainen hygieniataso sinulla ap on esim kotona? Pidätkö henk.koht. hygieniastasi huolta? Nää mulla itsellä tuli mieleen :)

siis ensiksin..olen normaali suomalainen maalaisjärkeä omaava ihminen. /(ei siis esim kulttuurierot eikä tavatkaan esteenä :DDD)

pidän hygieniastani huolta enkä ulospäin näytä koskaan epäsiistiltä. :D

lisäksi esimerkki oli tällainen. menin kylään ystäväni luo väsyneenä töiden jälkeen. näytin ehkä ylirasittuneelta ei muuta.

ystäväni laukaisi saman tien. oletpas kauhean sairaan näköinen. älä tule sitten vauvan lähelle. olin ihan ällikällä lyöty. meinasin lähteä sama n tien ovesta ulos. näin ystäväni miehen ilmeen ja huomasin että hänkin oli hämmentynyt ja pahoillaan puolestani ja siksi en viitsinyt nostaa älämölöä.

mutta välit eivät ole samat kuin ennen. ja tosiaan oltiin ennen tosi läheisiä

Vierailija
26/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sanontahan on, että lapselle tulee antaa kengänpohja päivässä nuoltavaksi, niin hän pysyy terveenä. Jos läträtään käsidesillä, suihkutellaan / kylvetetään joka päivä ja suojellaan kaikelta lattialla olevalta, niin ei pääse muodostumaan minkäänlaista immuunipuolustusta. Joka jo muutenkin on huonompi pelkässä kotihoidossa olevilla lapsilla. (tämä johtuu altistumisen vähyydestä, en nyt siis hauku ketään kotiäitejä!!)

Tällä tavoin ylihygieenisesti elellen aiheutetaan myös huomattavia määriä erilaisia allergioita ja astmaa, sekä ihottumaa.

Itse olen 2 lapsen äiti, ja kyllä esikoisen sai syliin meillä vierailleet ihmiset, jotka vain halusivat. Tietysti en olisi antanut kipeille ihmisille, mutta onneksi sukulaisilla ja kavereilla olikin sen verran järkeä, etteivät kipeinä tulleet meille.

Mutta jonkinlainen bakteerialtistus olisi tässä ihan paikallaan. Seuraukset voi muuten olla varsin ikävät.

Vierailija
27/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastausta välteltiin ja jäi siihen..

valitettavasti olen saanut käytöksestä huonon kuvan. ei kyllä kauheasti kiinnosta olla tekemisissä. vauvaa muka pitää tulla katsomaan ja kylään yms. mutta sitten se on jossain vaahtomuovissa näyttelyesineenä pelkästään...en ymmärrä.

on eri asia jos syyt perusteltaisiin hyvin ja oltaisiin ystävällisiä ja järkeviä. mutta tylyys ja ylimielinen käytös ärsyttävät ja loukkaavaat..

joku mainitsi ihmisarvosta vauvan syliinantamisen yhteydessä. ei ole sellaisesta kyse. vaan normaalista ihmisten kanssa käymisestä ja siitä että miten ystävät kohtelevat toisiaan. avoimuutta kaipaan mutta jos ei sitä toinen ilmaise niin tuntuu työläältä lähteä sitä itse vaatimaan.

Vierailija
28/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne on jo muutaman viikon iässä mukana hevostalleilla vaunuissaan. Lastensuojeluunko?

Ja vielä kun on koiria ja vauvoja samassa taloudessa.

Vierailija
29/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia kyllä pidän sylissä, mutten toisten.

En muista miten oli istten noiden omien kanssa, kai ne oli muidenkin sylissä ?

Vierailija
30/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet vihainen siitä, että ystäväsi ajatteli, että olet tulossa kipeäksi? Minä en myöskään anna lasta syliin sellaiselle, joka näyttää siltä, että juuri on flunssa tulossa. Meillä sairastetaan muutenkin ihan tarpeeksi. Meidän 4 kk vauva ei myöskään vielä liiku, joten olen pitänyt hänellä omaa alustaa enkä laittanut pelkälle matolle. Kiehautan myös kaikki tutit, jos tippuvat maahan. Sitten kun liikkuu itse, niin asia on eri.

Vierailija
31/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoroporukka kävi vauvavierailulla ja vauva kiersi viidentoista ihmisen sylissä. Vastuutonta, kai.

Vierailija
32/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että meidän lapsista ensimmäinen ei ollut kertaakaan kipeä vauvavuoden aikana, ja kuopuskin vain kerran (sairasti vauvarokon), että ei sillä bakteerien välttämisellä saa juuri mitään. Ja nyt on käynyt flunssaisiakin ihmisiä välillä (ei kuumetta, mutta yskää ja nuhaa) ja hyvin lapset niistäkin selviää:)

Siitähän lapsille sitä vastustuskykyä tulee, kun oma puolustusjärjestelmä käy omat taistelunsa. Edessä ne on kuitenkin (viimeistään koulussa) joten ei ihan joka pöpöltä kannata siihen asti vartioida!

17

Vierailija
33/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos oletetaan ettei lapsi todellakaan SAA omien vanhempien lisäksi olla muiden kuin isovanhempiensa sylissä, niin mitenköhän esim. neuvolareissut hoituu... :D Sori, oli ihan pakko.

Vierailija
34/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenka lapset on sit jatkuvasti kipeenä kun on paniikin omaisesti varjeltu kaikilta pöpöiltä.

terveisin äiti jonka 4 mukulaa AINA terveitä, ei edes flunssaa sairasta mukulat kun ehkä kerran kolmessa vuodessa. Ja saivat vauvana nuolla vaikka lattiaa.

Vierailija
35/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet vihainen siitä, että ystäväsi ajatteli, että olet tulossa kipeäksi? Minä en myöskään anna lasta syliin sellaiselle, joka näyttää siltä, että juuri on flunssa tulossa. Meillä sairastetaan muutenkin ihan tarpeeksi. Meidän 4 kk vauva ei myöskään vielä liiku, joten olen pitänyt hänellä omaa alustaa enkä laittanut pelkälle matolle. Kiehautan myös kaikki tutit, jos tippuvat maahan. Sitten kun liikkuu itse, niin asia on eri.

sanoinkin tossa aikaisemmin että perustelut ja ystävällisyys on paikallaan. ja miten asiat esittää ja sanoo. tämä on tapahtunut joka kerta kun ollaan tavattu. eikä pelkästään silloin kun olin "sairaan näköinen". ja ystäväni olisi voinut ihan ystävällisesti kysyä olenko kipeä. eikä tokaista omia päätelmiä ilmoille ja laittaa minua saman tien karanteeniin.

Vierailija
36/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiehautan myös kaikki tutit, jos tippuvat maahan. Sitten kun liikkuu itse, niin asia on eri.

Sieltä lattialta saa ihan tarpeellisia bakteereja. Kiehauta ne tutit vaikka pari kertaa viikossa.

Vierailija
37/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi