Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ylimielinen nuori ystäväni, jolla viisikuinen vauva ...mielipiteitä ja kokemuksia

Vierailija
15.02.2012 |

olen loukkaantunut lapsuuden ystävällinen joka jostain syystä suhtautuu hyvin ennakkoluuloisesti minuun vaikka ei ole suoraan sanonut asiaa. olen muutaman kerran kyläillyt lapsen syntymän jälkeen. viimeksi kun lapsi oli 4 kuukautta. kertaakaan lasta ei ole annettu syliin..bakteerikammoa? en ymmärrä mitä ihmeellistä voi olla siinä että lapsi annettaisiin tuttavan syliin minäkin joka olen päiväkodissa ollut töissä eli en ole täysuuvatti vauvojen kanssa.

liäksi häiritsee ajatus siitä että olenko kenties ainoa tuttava jolle lasta ei tarjota syliin. mutta voi olla että tuo bakteerikammoisuus on tasapuolisesti kaikille ihmisille tarkoitettu. tämä pikku täydellisyys-perhe läträä käsidesillä koko ajan sisällä ja lapsi ei saa olla ees matolla ilman omaa "vauvapyyhettä" koska saa pöpöjä kuulemma matosta ja ihoärsytystä. huh huh!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi samanlainen juttu,tällä äidillä on tosin jo kolme lasta.

Sanoin äidille,että voin kyllä pitää hänen noin 6kk ikäistä vauvaansa kun hän oli korjaamassa tavaroita kahvipöydästä jääkaappiin vauva kainalossa.

Vastaus oli muistaakseni:"Eiiiiiii,kun tää on vähän tämmönen..."

Aha.No en varmaan enää kyllä tarjoudu ja varmaan muutenkin jää kyläilyt vähiin tässä perheessä,ja tuo nyt ei tietystikään ole ainoa syy.

Harmi vain kun olen yhden lapsen kummi,mutta tuntuu vaan itsestä niin pahalta mennä sinne kun joka kerta tulee sellainen olo,että on niin paljon huonompi ihminen ja äiti..

Vierailija
2/37 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että vauvaa luullaan nukeksi, jopa päiväkodin työntekijät voivat näin kuvitella. Se on ihminen, pieni sellainen, ei mikäänm kiertopalkinto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin onnellinen tilanteesta - en halua toisten vauvoja syliini, ja ärsyttää äidit jotka kuvittelee kaikkien hinkuvan syliinsä "sitä syötävän suloista pötkylää"!

Vierailija
4/37 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ottaa päähän se, että meni kehen tahansa vauvaa katsomaan, aina tulee se "nyt ois paskaa tarjolla, kuka haluaa vaihtaa paskavaipat"! Jos haluaisin olla jossain tekemisissä kakan kanssa, hankkisin oman sinappikoneen. Musta on kaikin puolin outo ajatus, että annettais vieraalle ihmiselle lapsen kakkavaipat vaihdettavaksi.

Vierailija
5/37 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut lapset vaan on just sellaisia, että huutavat kuin hinaajat, jos joku vieras ottaa syliin. Sitten se vasta paska fiilis onkin.

Meillä vauva alkoi vierastaa ihan kaikkia perheen ulkopuolisia n. 3kk iässä ja huusi jo ulko-ovella ihan täysiä,kun mentiin mummolaan. Ehkä rauhoittui jonkun ajan päästä, jolloin mummon oli pakko ottaa lapsi syliin ja hirveä huuto alkoi taas...

Joskus se vaan on mukavampaa kaikille ja vaivattomampaa vanhemmille, että vauva ei mene vieraiden syliin. Ei siitä kannata loukkaantua tai saada mitään alemmuuskomplekseja.

Vierailija
6/37 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut lapset vaan on just sellaisia, että huutavat kuin hinaajat, jos joku vieras ottaa syliin. Sitten se vasta paska fiilis onkin.

Meillä vauva alkoi vierastaa ihan kaikkia perheen ulkopuolisia n. 3kk iässä ja huusi jo ulko-ovella ihan täysiä,kun mentiin mummolaan. Ehkä rauhoittui jonkun ajan päästä, jolloin mummon oli pakko ottaa lapsi syliin ja hirveä huuto alkoi taas...

Joskus se vaan on mukavampaa kaikille ja vaivattomampaa vanhemmille, että vauva ei mene vieraiden syliin. Ei siitä kannata loukkaantua tai saada mitään alemmuuskomplekseja.

joo tiedän kyllä,että lapset vierastavat..siitä ei kuitenkaan ollut kyse kuten myöhemmin huomasin.

Se nyt vaan oli mulle viimeinen pisara tän kyseisen äidin suunnalta,että ehkä sitten vaan ollaan nykyään niin erilaisia ihmisiä.

Mutta siis tiedän tasan tarkkaan miltä AP:stä tuntuu.

Vierailija
7/37 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suotakoot se hänelle?

Ihan varmasti sitä haluaa ja koittaa ensimmäisen lapsen kanss atehdä kaikki oikein ja täydellisesti. Voihan olla että tämä ystävä jännittää sinun läsnäoloasi ( ja läträä je stressaa puhteudesta vielä enemmän?) kun tietää sinun olleen päiväkodissa töissä? Ehkä hän myös lukee vauvan keskustelupalstoja (tms) ja sen perusteella koittaa suoriutua mahdollisimman täydellisesti? Lisäksi hänt ävarmaan vielä neuvovat mahdolliset isovanhemmat tai muuta lähisukulaiset, ja hän koittaa käyttäytyä niin ettei kenelläkään olisi mitään sanomista?

Ensimmäisen lapsen kanssa on kaikki kuitenkin uutta, ihmeellistä ja outoa. Annetaan tuolle äidille aikaa tottua ja opetella, jos hän joskus saa lisää lapsia, on meininki ehkä eri?

Btw, mä olen ollut aika arka antamaan pieniä lapsiani kenellekkään itse syliin. Olen antanut jos ovat pyytäneet, mutta koskaan ei tiedä kuka sitä lasta haluaa sylitellä ja kuka ei...

Vierailija
8/37 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka aina haluavat sen ihkupihkun vauvelin syliinsä. Taitaa kertoa vain vauvakuumeesta ja omasta vauvattomuudesta, siinä sitten voi leikkiä että voi kun olisi oma...

Minulla on esikoinen mahassa, enkä usko että haluan hirveästi antaa häntä syliin. Tulen varmasti olemaan ainakin jonkin verran hysteerinen juuri vauvan niskan jne suhteen.

Vierailija
9/37 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysitkö vauvaa syliin? Harvoinpa alan sitä kellekkään syliin tunkemaan jos vastapuoli ei selvästi kysy saisinko pitää vauvaa.

Niin ja tuo matolla olo sitten. Täysin ymmärrettävää ihan jo sen takia että tuonkin ikäinen voi vielä puklailla. Helpompi pestä sitä vauvapyyhettä kuin mattoa, oletko tätä ajatellut. -Ai niin mutta sähän et oksentele mahalla ollessas niin et varmaan hoksannut.

Iho ärsytyskin on mahdollista jos kyseessä villamatto ja vauvalla villayliherkkyys tms. Ei kaikki ole hysteriaa mikä ulkopuoliselta siltä näyttää.

Vierailija
10/37 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko kysyä, miltä näyttää ihminen jolle on TULOSSA flunssa? Riittääkö väsymys? Punaiset posket, vaiko kalpeat? Totinen ilme? ;)

Siis olet vihainen siitä, että ystäväsi ajatteli, että olet tulossa kipeäksi? Minä en myöskään anna lasta syliin sellaiselle, joka näyttää siltä, että juuri on flunssa tulossa. Meillä sairastetaan muutenkin ihan tarpeeksi. Meidän 4 kk vauva ei myöskään vielä liiku, joten olen pitänyt hänellä omaa alustaa enkä laittanut pelkälle matolle. Kiehautan myös kaikki tutit, jos tippuvat maahan. Sitten kun liikkuu itse, niin asia on eri.

Vierailija
11/37 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tarjoile, annan toki, jos pyydetään tai tulee sellainen tarve. Mies taas tuputtaa kaikkien syliin, ollaan tässä vain vähän erilaisia.

Lattialle olen aina laittanut omalle peitolle. En halua pyyhkiä mattoja kuolasta ja pukluista, ja oma peitto on lämpimämpi, koska meillä lattiat ovat kylmät.

Tuttejakin olen desinfioinut niin, että 1-2 päivän välein vaihdan puhtaan tutin ja keitän sitten kaikki,kun ei ole enää puhdasta tarjolla. Tätä olen tehnyt niin kauan, kunnes vauva on aloittanut kiinteät ja saanut uudenlaisen bakteerialtistuksen.

Meidän kuopuksemme oli tosi sairasteleva vauva, joten lopulta parin kuukauden sairastelun jälkeen ostin kotiin käsidesin ja pyysin vieraita käymään pesulla heti,kun aikoivat ottaa vauvan syliin. Tätä siis tehtiin vain pari kuukautta (maalis-huhtikuu), kunnes flunssa-aalto ja vauvan sairaudet menivät ohi.

Mielestäni en silti ollut hysteerinen. Vauva ei minulle ole mikään omistusesine, johon muut eivät saa koskea vaan suvun ja ystäväpiirin uusinjäsen, johon kaikki ovat tervetulleita tutustumaan. En ole häntä miksikään kiertopalkinnoksikaan leimannut vaan ihan normaalisti annettu ihmisten tutustua, jos siihen halua on ollut.

Vierailija
12/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hysteerikkoäiti varmaan vielä huomaa,että lasta ei voi kasvattaa pumpulissa :D

Vierailija
13/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän mamma sitten tekee kun lapsi konttailee ja nuolee esim lattiaa? :D Soittaa varmaan hätänumeroon..

Vierailija
14/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstä vasta esikoisvauvan saaneilta.

minä pelkäsin että osaako ihmiset varoa vauvan niskaa. nyt kun on neljä muksua,niin huvittahan se sen aikanen vauhkoilu..

Vierailija
15/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muille kun isovanhemmille syliin. Miksi ihmeessä jonkun vieraan pitäs pitää sylissä? Ihan outo ap.

Vierailija
16/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen tosiaan että miten voi suojata lasta niin paljon. lapsella mm. ihottumaa ollut pienestä asti. ilmeisesti pestään koko ajan yms. iho kuivuu

Vierailija
17/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan hermostu. Parempi näin, että vauvaa hoidetaan liian hyvin kuin toisinpäin. Kun lapsi kasvaa ja ottaa itsekin kontaktia, niin aivan varmasti saat hänet syliinkin.:)

Minullakin on kavereita, jotka eivät tyrkytä vauvoja syliin ja minusta se on ihan ok. Heitä ehtii sitten myöhemmin leikittämään ihan riittävästi.

Vierailija
18/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuvailemasi kaltainen, tosin minun vauva on vielä masussa. Ensimmäinen lapsi siis.

Mutta olen ajatellut jo etukäteen kelle uskaltaisin antaa vauvan syliin ja kenelle en. Esim. ystäväni jolla on jo lapsi, en hänelle antaisi kuin hätätapauksessa, koska tiedän kuinka paskaista heillä on esim kotona. Aivan järkyttävä läävä ja kissankusi haisee. Ja lapsensa on samanlainen räkäposki.

Sitten taas toinen ystäväni, lapseton, mutta tosi hygieeninen ja tarkka puhtaudesta, ei mitään ongelmaa antaa lapsi syliin vaikka otteet ei varmasti ole läheskään yhtä varmat.

Se nyt vaan niin riippuu.

Millainen hygieniataso sinulla ap on esim kotona? Pidätkö henk.koht. hygieniastasi huolta? Nää mulla itsellä tuli mieleen :)

Vierailija
19/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle sanottiin että se ei sovi koska bakteereja tarttuu? Vai oliko tämä bakteerijuttu sinun oma olettamuksesi? Meinaan vaan, että en minäkään kellekään vauvojani ole tyrkyttänyt syliin, pyydettäessä antanut kyllä. Ja ei en pelännyt bakteereja tms.

Itse en ole koskaan erityisemmin välittänyt pidellä muiden vauvoja/lapsia sylissäni ja oletusarvoni on aina siis omien vauvojenkin kohdalla ollut ettei se vieras ole erityisen kiinnostunut mun vauvaa pitelemään, miksi olisi, ja jos on niin pyytää saada pidellä vauvaa. Niistä syliin tuupautuista vauvoista oli aikoinaan äärettömän hankala kieltäytyä nätisti.

Vierailija
20/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai kauheeta ku nauran ratketakseni täällä :D " en anna vauvaani muiden kuin isovanhempien syliin" " en anna esikoistani syliin sille tälle ja tolel " :D ihmiset oikeesti järki käteen, se on vauva, eikä mikää kristalli esine joka särkyy pienestä kosketuksesta ja jokainen varmaan osaa vauvaa pidellä sylissä. ps, jos sinulla on paskaisia ystäviä niin kyllä ne ystävän paskat sinne sinun kotiin tulee joka tapauksessa jos hän käy kylässä. :D VALOJA TAULUUN NYT !!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan