Miten mielentilatutkimus tehdään?
Jos on lomake mihin vastataan, niin fiksuhan voi päätellä miä kannattaisi vastata. Vai miten se hoidetaan?
Kommentit (7)
ollaan psykiatrisella osastolla tarkkailussa pitkä jakso, voi olla kuukausi pari. Sekä siellä olemista että persoonallisuustestejä, haastatteluja, eri tilanteita...
Ei siis tosiaan mikään koe mihin vastataan oikein tai väärin... Kaikkiin käsityksiin sitä kyllä tällä palstalla törmää, se aina vähän järkyttää. Luuletteko te ihmiset tosiaan että esim se syytetäänkö ihmistä tietystä rikoksesta, perustuu johonkin yhteen haastatteluun?
ei ollut virallisesti mikään mielentilatutkimus, mutta mulle tehtiin esim. älykkyys testi ja muita testejä. Testattiin muistia ynm. Jouduin vastaamaan siihen pitkään kyselyyn jossa rinkuloitiin mieleinen vastaus. Kysymyksiä oli todella paljon ja ne paljasti että olen taipuvainen psykoosiin. Vaikka kuinka järkeilin en ymmärtänyt mitä olisin vastannut että saan "hyvän" tuloksen.
Mulle on tehty yhteensä noin neljä tuntia kestävä psykologinen tutkimus ja todella vaikea siinä olisi ollut mitään feikata. Esim. musteläiskätesteistä selvisi itselleni oikeasti hyödyllisiä asioita, joita en ollut aikaisemmin tullut edes huomanneeksi. Se oli itselleni aika ratkaiseva oivallus oman olon suhteen.
ei ole mitään mahdollisuutta feikata, niin mitenköhän sitten pari kuukautta kestävässä testauksessa.
Ja sen suorittaa oikeuspsykiatrian erikislääkäri. Tiimissä on mukana myös psykologi ja muitakin ammattilaisia. Tutkittavaa tarkkaillaan koko sen ajan, ei vain haastattelujen ajan.
ollaan psykiatrisella osastolla tarkkailussa pitkä jakso, voi olla kuukausi pari. Sekä siellä olemista että persoonallisuustestejä, haastatteluja, eri tilanteita...
Ei siis tosiaan mikään koe mihin vastataan oikein tai väärin... Kaikkiin käsityksiin sitä kyllä tällä palstalla törmää, se aina vähän järkyttää. Luuletteko te ihmiset tosiaan että esim se syytetäänkö ihmistä tietystä rikoksesta, perustuu johonkin yhteen haastatteluun?