Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sf-mittakäyrästä päätellä syntymäpainon?

15.11.2005 |

Jossain palstalla bongasin viestin, jonka mukaan sf-mittakäyrä jotenkin ennustelisi syntymäpainoa. Olen luullut, ettei näillä asioilla välttämättä ole yhteyttä. Mutta jos joku tietää esim. käyrästä jossa ennustetaan syntymäpainoa sf-mitan mukaan, olisin tosi kiinnostunut!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekassa raskaudessa sf mitta koko ajan käyrien alapuolella ja poika painoi melkein 4 kg syntyessään, 51 cm pitkä. Eli ainakaan mulla niillä ei ollu mitään yhteyttä keskenään.

Kamilla74

Vierailija
2/3 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mentiin koko ajan yläkäyrien yläpuolella, poika syntyi 40+2 ja painoi lähes tasan 3500g. Mun kaverilla koko ajan oltiin alakäyrän alapuolella, syntyi laskettuna päivänä ja painoa vaavilla 3800g.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt menossa rv 35+6. Viimeisen kuukauden ajan sf-mitta on huidellut käyrien yläpuolella, mutta terkkarin mukaan vauva ei ole ollenkaan isokokoinen, vaan pikemminkin hieman keskimääräistä pienempi (mutta onneksi ihan hyvän kokoinen). Sf-mitta on myös kiinni mittaajasta: minulla neuvolalääkäri sai viikolla 28 pienen mitan ja terkka siitä kahden viikon kuluttua kaikki käyrät ylittävät lukemat!