Mua hävettäis jos olisin sen puukotetun koulukiusaajan äiti!
Inhottaisi ajatella miten olen onnistunut kasvattamaan niin sairaan yksilön joka kiusaa toista ihmistä kunnes toinen on henkisesti niin umpikujassa ja hädissään, ettei näe muuta ulospääsyä kuin puukottaminen!
Ihan sama mitä sanotte, mutta kiusaajia paapotaan aivan liikaa.
Kuinka sairas ja kieroutunut sellainen ihminen on joka rääkkää toista ihmistä kerta toisensa jälkeen?
Hyvä että puukotettiin, toivottavasti joku uskaltaa sanoa sille kiusaajalle että se on paskapää.
Mieluummin kousattu lapsi kuin kiusaajan äiti. Kyllä kiusaajalapsen vanhemmilla on suuri häpeäntaakka.
Kommentit (52)
miten on kasvatus mennyt pieleen kun lapsi on kiusaaja
isona hänestä tulee joku päällikkö ja hän jatkaa sitä koko elämänsä ajan, kun tunnistat kiusaajan niin kaikkoa heti hänen elämästään
henkilö joka tarvitsee aina jonkun jota julkisesti nöyryyttää ja julmalla tavalla, hymyssä suin, alistaa/simputtaa toista on karmea ihminen, ihan sama onko hän 60v vai 16v
Minusta on aika outoa lukea kommentteja, miten kiusaajan äiti saisi hävetä. Niin tyypillistä!! Miksi äiti, miksei vaikka isä? Miksei muut aikuiset? Aika usein kiusaajalla on ns. diagnoosi jostain, tai hän on normaalia vaikeampi kasvatettava. Koti olisi tarvinnut tukea jo aikoja sitten. Aina sitä tukea ei vaan saa. Itsellänikin on ns. helppo lapsi ja ns. todella vaikea lapsi, sitä sai kuulkaas lyödä - ei nyrkkiä - vaan suorastaan kirvestä pöytään, ennen kuin sitä apua kunnalta alkoi saamaan.
Oman lapseni olen saanut aisoihin, ei kurilla, vaan erilaisilla tunnetilojen ymmärtämisen menetelmillä. Omaa lastani kiusasi koulussa eräs lapsi, ja hänet kutsuin kotiini. Muut naapurit tiesivät myös kiusaamisesta ja yhteinen tuki sai kiusaamisen loppumaan.
Minusta on todella epäreilua syyttää pelkästään lapsen äitiä asiasta. Ei kukaan äiti halua, että oma lapsi on kiusaaja. Jokainen kiusaamisesta tiennyt on syyllinen, siis jokainen aikuinen. Minusta koulujen tulisi laittaa krooniselle kiusaajalle henkilökohtainen avustaja pitämään lapsen käyttäytyminen aisoissa, jos kroonista kiusaamista ei kerta kaikkiaan saada kuriin muutoin.
Pahoitteluni kaikille puukotuksen osapuolille.
Ehkä hän ei tajunnut olevansa kiusaaja. Ehkä hän ajatteli, että heittää vain vitsin, ja hänellä saattoi olla hauskaa, kun kaveritkin nauroivat hänen sutkautukselleen.
Ja sä varmistat, että hauskaa saa pitää jatkossakin, koska eihän nyt ysiluokkalaisen voi kukaan olettaa ymmärtävän että tuollainen on loukkaavaa. Kiusaaminenhan on ihan ok, niin kauan kuin kiusaajalla on hauskaa. Kummasti ne luokkatoverit kuitenkin osasivat kertoa, että puukottajaa on kiusattu. Vaikka teidän Nico-Petteri onkin ihan huuli pyöreänä.
Minusta on aika outoa lukea kommentteja, miten kiusaajan äiti saisi hävetä. Niin tyypillistä!! Miksi äiti, miksei vaikka isä? Miksei muut aikuiset? Aika usein kiusaajalla on ns. diagnoosi jostain, tai hän on normaalia vaikeampi kasvatettava. Koti olisi tarvinnut tukea jo aikoja sitten. Aina sitä tukea ei vaan saa. Itsellänikin on ns. helppo lapsi ja ns. todella vaikea lapsi, sitä sai kuulkaas lyödä - ei nyrkkiä - vaan suorastaan kirvestä pöytään, ennen kuin sitä apua kunnalta alkoi saamaan.
Oman lapseni olen saanut aisoihin, ei kurilla, vaan erilaisilla tunnetilojen ymmärtämisen menetelmillä. Omaa lastani kiusasi koulussa eräs lapsi, ja hänet kutsuin kotiini. Muut naapurit tiesivät myös kiusaamisesta ja yhteinen tuki sai kiusaamisen loppumaan.
Minusta on todella epäreilua syyttää pelkästään lapsen äitiä asiasta. Ei kukaan äiti halua, että oma lapsi on kiusaaja. Jokainen kiusaamisesta tiennyt on syyllinen, siis jokainen aikuinen. Minusta koulujen tulisi laittaa krooniselle kiusaajalle henkilökohtainen avustaja pitämään lapsen käyttäytyminen aisoissa, jos kroonista kiusaamista ei kerta kaikkiaan saada kuriin muutoin.
Pahoitteluni kaikille puukotuksen osapuolille.
Minkäköhänlaisilla "tunnetilojen ymmärtämisen menetelmillä" olet oman Nico-Petterisi saanut aisoihin?
Silti sekin vaihtoehto on olemassa tässä todellisuudessa. Koskaan ei pitäisi loukata toista, koska toista pitää kunnioittaa ja koska toinen voi suuttua.
On tärkeää kohdella kaikkia ihmisiä siten että jokainen on mahdollinen ydinpommin kantaja.
Kunnioittavalla asenteella kuljetaan maailmassa ketään loukkaamatta ja ketään häiritsemättä.
On tärkeää ymmärtää eri vaihtoehdot. En tuomitse näitä ihmisiä vaan heidän valintansa. Oli väärin valita ivallinen ystävänpäivä ilmoitus ja oli väärin valita hyökkäys. Näillä valinnoilla oli seuraamukset, joita käydään pitkään läpi.
Syinä se, että olin erilainen kuin muut (pidin kirjoista, en välittänyt meikeistä enkä vaatteista ja olin hyvin ujo ja helposti punastuva) ja hyvä koulussa. Kiusaaminen oli hyvin laaja-alaista. Sitä tapahtui luokassa, välitunnilla ja jopa esim.kauppakeskuksessa. Yleensä huudeltiin ja haukuttiin, supistiin ja kikateltiin esim.vastausvuoron aikana tai sanottiin törkeitä. Henkisesti oli tosi rankkaa, mutta itsetuntoni olen saanut kasaan sen jälkeen ja todennut, että kiusaajilla oli ongelmia. Muutaman kanssa juttelin kerran asiasta, eivätkä ikimaailmassa tajunneet/ymmärtäneet, että se oli kiusaamista vaan lähinnä vain kateellisen jupinaa. Toki auliisti myönsivät, että ne muut kiusasivat. Kun iso joukko kiusaa (osaa en edes tuntenut), niin on helppo olla yksi monista. Aina sitä ei tee edes tietoisesti. Kiusaamista kun on niin monenlaista. Toisen vastauksille nauraminen ja nolaaminen, matkiminen ja ilkeyksien latelu tuntuu varmasti aikuisesta aika vähältä. Ei kuitenkaan ollut kiva olla se kohde. Monena iltana rukoilin, että kuolisin pois, kun olen niin ruma.
Nyt työskentelen ongelmanuorten parissa. On ollut pitkä tie... Selvitän kiusaamistapauksia lähes päivittäin. Tiedättekö, mikä on tyypillisen kiusaajan profiili? Hän on itse ollut koulukiusattu ja kokenut, että hänestä on tultava vahvempi selviytyäkseen. Vahvuuden kiusattu taas ymmärtää sellaisena, että ei ainakaan ole se omituisin, heikoin, tyhmin tms. Koska sitä juuri voi ja saa kiusata. Mitäs on niin tyhmä?
Kiusaaja kiusaa, koska itsellä on paha olo. Hän ei osaa muuta. Hän on itse oppinut pienenä, että aina on joku, jota kiusataan ja että itse kannattaaa olla se, joka ensin puhuu suunsa puhtaaksi ettei vain jäisi siksi kiusatuksi.
Kiusaaminen on aina julmaa. Siinä on tarkoitus latistaa toinen, joskus henkisesti ja joskus myös fyysisesti. Kun oppilas menee ja iskee puukolla, ei siinä ole kysymys oikeudenmukaisuudesta ja vastavuoroisuudesta vaan siitä, että hänestä on tullut se kiusaaja. Se, joka on vahvempi ja ehtii ensin. Hänkin on oppinut pelin nimen.
Kun lauma ihmisiä kehuu ja arvostaa tällaista kiusaajaa, osallistuvat he kiusaamisen hyväksymiseen tässä yhteiskunnassa. Hiljaiset hyväksyjät ovat niitä pahimpia. Kiusaaja ja kiusattu tarvitsevat aina apua. MIksi kuitenkin on aina runsaasti näitä hiljaisia hyväksyjiä (ja vähän äänekkäämpiä hyväksyjiä)? Miksi he hyväksyvät julmia tekoja siksi, että se toinen oppi elämän julmuuden myöhemmin kuin toinen? Miksi he katsovat vain päältä eivätkä puutu?
Kun saamme nämä hyväksyjät lopettamaan ja puuttumaan, saamme kiusaajat kiinni ajoissa ja avun piiriin. Lopettakaa siis tämä hyväksyminen ja totekaa niin kuin kaikella järjellä oikein on, että mikään väkivallan teko ei ole hyväksyttävää eikä ketään ihmistä (ilkeää, rumaa, tyhmää, kaunista, pinnallista jne)saa kohdella noin. Teko oli traaginen, ja sekä kiusaaja että kiusattu olivat uhreja. Pahimmillaan päädytään tuohon. Mutta sitä ennen pitäisi ne hyväksyjät saada vastuuseen!
Tiedossani on parikin tapausta, jossa käytöshäiriöinen omalla ärsytyksellään saa lopulta jotain pahaa aikaan.
Se todellakin lähtee vanhemmista tämä kaikki, kun ei viedä rääväsuu riehuja pentujaan jonnekin pehmustettuun koppiin, jossa ei vaaraksi muille.
Muut saavat kärsiä yhden pönttöpään riehumisesta ja häsläämisestä. Ja sitten silitetään päätä, että kun tämä meidän Ville on niin villi ettei me nyt vaan tiedetä mitä sille pitäis tehdä. Tai pahimmassa tapauksessa uhri onkin syyllinen lopullisesti.
Minusta on aika outoa lukea kommentteja, miten kiusaajan äiti saisi hävetä. Niin tyypillistä!! Miksi äiti, miksei vaikka isä? Miksei muut aikuiset? Aika usein kiusaajalla on ns. diagnoosi jostain, tai hän on normaalia vaikeampi kasvatettava. Koti olisi tarvinnut tukea jo aikoja sitten. Aina sitä tukea ei vaan saa. Itsellänikin on ns. helppo lapsi ja ns. todella vaikea lapsi, sitä sai kuulkaas lyödä - ei nyrkkiä - vaan suorastaan kirvestä pöytään, ennen kuin sitä apua kunnalta alkoi saamaan. Oman lapseni olen saanut aisoihin, ei kurilla, vaan erilaisilla tunnetilojen ymmärtämisen menetelmillä. Omaa lastani kiusasi koulussa eräs lapsi, ja hänet kutsuin kotiini. Muut naapurit tiesivät myös kiusaamisesta ja yhteinen tuki sai kiusaamisen loppumaan. Minusta on todella epäreilua syyttää pelkästään lapsen äitiä asiasta. Ei kukaan äiti halua, että oma lapsi on kiusaaja. Jokainen kiusaamisesta tiennyt on syyllinen, siis jokainen aikuinen. Minusta koulujen tulisi laittaa krooniselle kiusaajalle henkilökohtainen avustaja pitämään lapsen käyttäytyminen aisoissa, jos kroonista kiusaamista ei kerta kaikkiaan saada kuriin muutoin. Pahoitteluni kaikille puukotuksen osapuolille.
Tämän naisen poika Ville-Pentti taitaakin olla kiusaaja. Ja jos on vielä kova valehtelemaan niin kyllä sietäis hävetä. Löytyykö aina joku toinen "rikoskumppani" jostakin, ettei vaan Ville-Santeri vaan olisi yksin syyllinen. Äiti tai poika kehittää sen vähintään, eiks niin? Niin no ainahan voi sitten livahuttaa se oma poika siitä tortusta kokonaan pois, kun saadaan joku muu syyllinen. "kaikki ovat syyllisiä, kaikki jotka näkivät on syyllisiä, kaikki jotka on kuulleet ovat syyllisiä" Kuulostaako sinun suusta tulleilta, kyllä kyuulostaa.
ihan yhtälailla, taitaa vaan teiltä PMS-huuruissanne hyvät naiset se unohtua. Ja noita puukon kanssa liikkuvia miehiä, jotka sitten tappaa vaimonsa ja lapset mustasukkaisuuksissaan riittää Suomessa. Lapsia hekin olivat joskus.
T: 3 lapsen isä
pitäisi olla lieventävä asianhaara.
Kun kotona on oppinut, että väkivalllalla ratkeaa ongelmat, on helppo puukottaa.
niin toisaalta kyllä ymmärrän puukottajaa, jos kukaan aikuinen tai kaverit eivät ole osanneet auttaa, ja tuntuu kaikki jo ihan ylitsepääsemättömältä. Viikko tai päiväkin kiusattuna on liikaa, puhumattakaan vuosista. Minulla ainakin sympatiat on puukottajan puolella tässä tapauksessa.
Jos omat lapseni joutuisivat kiusatuksi eikä koulu mahtaisi asialle mitään, minä varmaan väijyisin puskassa ja kävisin itse vetämässä kommandopipossa kiusaajia pataan joka kerta, kun jotakuta kiusaavat. Jos ei järkipuhe tehoa, sitten koivuniemenherraa, perkele.
Kiva-koulu on ihan pelkkää peetä ja sanahelinää .Sen ovat keksineet ne, joita ei ole koskaan kiusattu !
ajattele tällä hetkellä muuta kuin että oma lapsi paranee... voimia hänelle!
En antaisi itselleni ikinä anteeksi miksi oma lapseni on ollut niin julma toista kohtaan että se tuikkasi puukolla. Juutubessa näkee tuota nuorison elämää kun vaan etsii, aika säälimätöntä ja holtitonta menoa niillä näyttäisi olevan. Missä vanhemmat, kukaan ei niitä ole ilmeisesti koskaan kieltänyt tai opettanut.
Jos joutuu rullatuoliin niin tostahan voi tulla sellainen elävä esimerkki ettei kannata kiusata. Voisi kiertää kouluja kertomassa mitä menetti.
Ois hirveetä selittää tuttaville ja sukulaisille et "joo, meidän poika on niin ilkeä ja paha että sitä puukotettiin"
Yök.
Toivottavasti poliisi osaa sääliä ja ymmärtää kiusattua.
nää kiusatut on ruvennu sekoomaan ja kostamaan kiusaamisen.
Jos vaikka rupeis ne kiusaajatkin pikkuhiljaa tajuamaan että niillä teoilla voi olla todella vakavat seuraukset.
kahden ja puolen vuoden aikana kertaakaan pälkähdä päähän, että tässä touhussa on jotain vialla? Oikeasti? Minkälainen narsisti silloin on kyseessä? Miksei kukaan ole sanonut kyseiselle narsistille, että tarvit apua?