Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua hävettäis jos olisin sen puukotetun koulukiusaajan äiti!

Vierailija
15.02.2012 |

Inhottaisi ajatella miten olen onnistunut kasvattamaan niin sairaan yksilön joka kiusaa toista ihmistä kunnes toinen on henkisesti niin umpikujassa ja hädissään, ettei näe muuta ulospääsyä kuin puukottaminen!

Ihan sama mitä sanotte, mutta kiusaajia paapotaan aivan liikaa.

Kuinka sairas ja kieroutunut sellainen ihminen on joka rääkkää toista ihmistä kerta toisensa jälkeen?

Hyvä että puukotettiin, toivottavasti joku uskaltaa sanoa sille kiusaajalle että se on paskapää.

Mieluummin kousattu lapsi kuin kiusaajan äiti. Kyllä kiusaajalapsen vanhemmilla on suuri häpeäntaakka.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sellaisia ratkaisuja ihmiset tekevät. Puukotus on yksi valinta muiden joukossa. Puukottaja olisi voinut valita hiljentymisen tai sanonut takaisin. Puukotus oli yksi reaalimaailman vaihtoehto, jonka hän päätti käyttää.

Meidän kaikkien tulisi elää ja tiedostaa millaisia vaihtoehtoja on. Ei esimerkiksi kannata virtsata kenenkään auton päälle huumorimielessä. Koska auton omistaja saattaa antaa takaisin suurella todennäköisyydellä. Jännä ettei nuoret osaa ennakoida tulevaisuuttaan.

Tulisi ymmärtää seuraamukset tai ennakoida vähän. Monesti tälläiset murhenäytelmät ovat vältettävissä fiksulla käytöksellä.

Vierailija
2/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa saa opettajallekin aukoa päätään ilman sanktiota.

Vanhemmilekin voivat aukoa päätään eikä kukaan anna tukkapöllyä. Sitten siihen oppineena aukovat päätään koulutoverilleen ja tulee puukosta.

Luullaan ettei mitään tapahdu mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eiköhän lapsen voisi kasvattaa myös niin että kestää sellaista niin ettei ketään tarvitse puukottaa. Minua kyllä hävettäisi olla puukottajan äiti.

Vierailija
4/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennyt hermot. Valitettava teko on, mutta kiusaaja on syyllinen itse.

Vierailija
5/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eiköhän lapsen voisi kasvattaa myös niin että kestää sellaista niin ettei ketään tarvitse puukottaa. Minua kyllä hävettäisi olla puukottajan äiti.

vastaa sitten kysymykseen uudelleen.

Vierailija
6/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kamalaa olla kiusaajalapsen äiti.

Ajatella pitäisi katsoa omaa lastaan ja tietää, ettei se tunne empatiaa, että se tykkää katsoa kun muut kärsivät, että se nauttii toisten kiusaamisesta.

Vierailija
7/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kamalaa olla kiusaajalapsen äiti.

Ajatella pitäisi katsoa omaa lastaan ja tietää, ettei se tunne empatiaa, että se tykkää katsoa kun muut kärsivät, että se nauttii toisten kiusaamisesta.

Vierailija
8/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa oikeutta näin omiin käsiin. Eikä meillä ole lupa myöskään kiusata toisia. Se mikä kiusatulle on voimakasta kiusaamista, voi kiusaajalle olla leikittelyä.

Pitäisi antaa valmiuksia ja mahdollisuuksia puhua asioista. Kuulla lapsia herkällä korvalla. Aikuisten pitäisi ottaa vastuu ja näyttää, että kiusaamiseen puututaan niin ettei tällaisia tekoja tarvitsisi tapahtua.

Toivon voimia sekä puukotetulle että puukottajalle ja heidän läheisille sekä niille aikuisille jotka joutuvat tilannetta ja toimintaansa pohtimaan, helppoa ei varmasti ole heistä kenelläkään.

Vanhempien mollaamisella tai osoittelulla tuskin saadaan mitään hyvää aikaan. Älkäähän mamat itse syyllistäkö ja kiusatko.

Vierailija
9/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valottakaa kiusaajan taustoista, millaisen perhee poika ? Nimikin olisi hyvä kertoa.

Vitun pelle, onneksi sai puukosta.

Myös sen Alahärmän koulukiusaajatytön nimi ja perhe esille !!!!!

Vierailija
10/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettäisi jos olisin sen puukottajan äiti. Poika on valmistellut asiaa, ottanut kouluun puukon, tilanne ei ole ollut itsepuolustustilanne vaan poika on tullut erikseen kouluun ja yllyttämättä käynyt survaisemassa puukon toiseen ihmiseen, kun tämä on istunut tunnilla omassa pulpetissaan. Miksi äiti ei ole opettanut, että väkivalta on kiellettyä? Miksi poika ei ole hakenut apua niin kauan, että on saanut sitä? Minä en hyväksy kiusaamista, mutta ärsyttää, että joka ikinen kerta, kun koulussa on väkivaltaa, ruikutetaan ensimmäiseksi, että juu kiusattiin. Niinhän Porissakin tehtiin, ja sitten syyksi paljastui, että puukottaja olisi halunnut ostaa uhriltaan huumeita, joita uhri ei halunnut puukottajalleen myydä. Jokainen mukula ja aikuinen joutuvat elämänsä aikana kiusatuksi useita kertoja, miettikää vain itse, milloin olette kaverinne kanssa kuiskutelleet ja naureskelleet vaikka työtoverin tukkaa tms. Kyllä ison ihmisen pitää osata ratkoa ikävät tilanteet muuten kuin puukkoa heiluttamalla. Lyömisen voisin vielä ymmärtää esim. 4-vuotiaalta.

Vierailija
11/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettäisi jos olisin sen puukottajan äiti. Poika on valmistellut asiaa, ottanut kouluun puukon, tilanne ei ole ollut itsepuolustustilanne vaan poika on tullut erikseen kouluun ja yllyttämättä käynyt survaisemassa puukon toiseen ihmiseen, kun tämä on istunut tunnilla omassa pulpetissaan.

Siis puukottajahan oli ollut menossa kohti omaa pulpettiaan kun tämä mr. Päivänsäde oli sanonut että Hyvää ysävänpäivää ja yrittänyt nolata pussauspuheillaan. Ei nolausta, ei puukkoa. As simple as that.

Vierailija
12/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipaamaasi apua?

Vierailija
13/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuskallisempaa olisi olla sen kiusatun äiti... Voi sitä nuorta, joka ei ole saanut apua ajoissa :,(

Kumma juttu, että aina vatvotaan sitä kiusaajaa ja tässäkin sitä, miltä tuntisi olla HÄNEN äitinsä. Uhri jätetään aivan syrjään.

Vierailija
14/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puukottajahan oli ollut menossa kohti omaa pulpettiaan kun tämä mr. Päivänsäde oli sanonut että Hyvää ysävänpäivää ja yrittänyt nolata pussauspuheillaan. Ei nolausta, ei puukkoa. As simple as that.

[/quote]

Kuljetko sinäkin puukko laukussa ihan siltä varalta, että joku ihminen sanoo sinulle hyvää ystävänpäivää? Onko puukotus mielestäsi hyväksyttävä tapa reagoida toisen ihmisen puheeseen? Onko väkivalta hyväksyttävä keino hakea apua? No niin, siitä vain sitten kaikki puukottelemaan toisia ihmisiä, kun on paha mieli. Tämä kiusaaja ei noussut, uhkaillut tai tehnyt mitään sellaista, mikä olisi vaatinut puukottajaa heiluttamaan puukkoa henkensä pelastamiseksi.

Vierailija
15/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettäisi jos olisin sen puukottajan äiti. Poika on valmistellut asiaa, ottanut kouluun puukon, tilanne ei ole ollut itsepuolustustilanne vaan poika on tullut erikseen kouluun ja yllyttämättä käynyt survaisemassa puukon toiseen ihmiseen, kun tämä on istunut tunnilla omassa pulpetissaan. Miksi äiti ei ole opettanut, että väkivalta on kiellettyä? Miksi poika ei ole hakenut apua niin kauan, että on saanut sitä? Minä en hyväksy kiusaamista, mutta ärsyttää, että joka ikinen kerta, kun koulussa on väkivaltaa, ruikutetaan ensimmäiseksi, että juu kiusattiin. Niinhän Porissakin tehtiin, ja sitten syyksi paljastui, että puukottaja olisi halunnut ostaa uhriltaan huumeita, joita uhri ei halunnut puukottajalleen myydä. Jokainen mukula ja aikuinen joutuvat elämänsä aikana kiusatuksi useita kertoja, miettikää vain itse, milloin olette kaverinne kanssa kuiskutelleet ja naureskelleet vaikka työtoverin tukkaa tms. Kyllä ison ihmisen pitää osata ratkoa ikävät tilanteet muuten kuin puukkoa heiluttamalla. Lyömisen voisin vielä ymmärtää esim. 4-vuotiaalta.

Siis kiusatun pitää hakea apua, pitää vaan kestää jne. Miksei kiusaajalla ole samanlaista vastuuta teoistaan? Miksei hänen tarvi hakea apua? Miksei hänen tarvitse ajatella uhrinsa asemaa? Miksei hänen tarvi ajatella lainkaan että jonain päivänä joku kiusattu ei vaan alistu vaan antaa puukosta? Miksi helvetissä kiusatun pitää olla se joka tekee kaiken itse? Miksi kiusaaja vapautetaan kaikesta vastuusta? Miksei vaadita että kiusaajan on oltava niin iso ihminen että kykenee lopettamaan kiusaamisensa? Ja jos ei lopeta niin sitten kärsii seuraukset, vaikka sen puukoniskun?

Vierailija
16/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehkä minäkin rupeaisin kulkemaan puukko laukussa. Ja mistä sä tiedät vaikka se puukko oli oikeasti sitä varten, mitä tapahtuu silloin kun opet ei näe? Vaikka koulumatkalla? Tulikin sitten vaan muuta käyttöä.

Vierailija
17/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kiusatun pitää hakea apua, pitää vaan kestää jne. Miksei kiusaajalla ole samanlaista vastuuta teoistaan? Miksei hänen tarvi hakea apua? Miksei hänen tarvitse ajatella uhrinsa asemaa? Miksei hänen tarvi ajatella lainkaan että jonain päivänä joku kiusattu ei vaan alistu vaan antaa puukosta? Miksi helvetissä kiusatun pitää olla se joka tekee kaiken itse? Miksi kiusaaja vapautetaan kaikesta vastuusta? Miksei vaadita että kiusaajan on oltava niin iso ihminen että kykenee lopettamaan kiusaamisensa? Ja jos ei lopeta niin sitten kärsii seuraukset, vaikka sen puukoniskun?

Kumpikohan on helpompaa, kusipään lopettaa kiusaaminen vai saada joku kusipää lopettamaan kiusaaminen?

Vierailija
18/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikohan on helpompaa, kusipään lopettaa kiusaaminen vai saada joku kusipää lopettamaan kiusaaminen?

Eikö sen täydy hakea apua, joka tuntee sitä tarvitsevansa? Ehkä kiusaaja ei tarvinnut apua omasta mielestään. Ehkä hänellä oli aivan hyvä olla, kaveripiiri ympärillä ja kukaties kotiolotkin aivan hyvät (en ole Itä-Suomesta päinkään, joten en tunne tyyppejä). Ehkä hän ei tajunnut olevansa kiusaaja. Ehkä hän ajatteli, että heittää vain vitsin, ja hänellä saattoi olla hauskaa, kun kaveritkin nauroivat hänen sutkautukselleen. Miksi kaikki automaattisesti ajattelevat, että kiusaaja on joku pahan ruumiillistuma, joka on 9 vuotta vaaninut juuri tuota yhtä raukkaa ja saanut elämänsisältänsä ja kaiken nautintonsa hänen pilkkaamisestaan? Jos kiusattu on niin onneton tapaus, ettei saa suutaan auki hakeakseen apua pahaan oloonsa, ihmetelköön nyt sitten sitä, jos puukotettu nostaa syytteen ja vaatii korvauksia. Suullinen provosointi ei ole lain tai moraalinkaan mukaan hyväksyttävä syy olla väkivaltainen.

Ja edelleen väitän, että jokaisessa meissä asuu pieni kiusaaja. Heittäköön ensimmäisen kiven se pyhimys, joka ei ole ikinä missään tilanteessa koko elämänsä aikana kaverinsa kanssa nauranut jotain toista henkilöä.

Vierailija
19/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ole KOSKAAN kohta 40-vuotisessa elämässäni sanonut ääneen jotain vittumaista siinä tarkoituksessa, että porukat räjähtävät nauramaan ja nauretaan ilkeästi jonkun ihmisen kustannuksella.

Vierailija
20/52 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ole KOSKAAN kohta 40-vuotisessa elämässäni sanonut ääneen jotain vittumaista siinä tarkoituksessa, että porukat räjähtävät nauramaan ja nauretaan ilkeästi jonkun ihmisen kustannuksella.

ja siten tietenkin, että kyseinen ihminen on paikalla. Toki olen juoruillut ja olen nauranut selän takana ihmisille, mutta en koskaan tekisi sitä kyseisen ihmisen läsnäollessa ja tietoisena tarkoituksena loukata.