Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä vastata kysymykseen miksi me juuri sinut työlistettäisiin?

Vierailija
15.02.2012 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin osaan sitä ja tätä ... ja olen sellainen ja tällainen.

Tässä kohtaa pitää osata ne hakuilmoituksen ranskalaiset viivat ulkoa. :)

Vierailija
2/7 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan tuota kysytään. Oikeaa vastausta ei ole, koska läheskään aina ei pysty vertaamaan itseään muihin hakijoihin. Ja vaikka pystyisikin - jopa perustellusti - haastattelussa ei esitetään omat hyvät puolet. Muiden arvostelu ei kuulu haastatteluun.

Kaikki haastattelijatkaan eivät ole mitään rekrytoinnin ammattilaisia. Kysymys esitetään, koska siihen ei ole helppo vastata. Kyse voi olla vain siitä, että rekrytoija on kuullut muidenkin esittävän saman kysymyksen tai on itse joutunut vastaamaan samaan.

Haastattelija ehkä haluaa nähdä, meneekö pyrkijältä konseptit sekaisin, kun mitään ilmeistä ja oikeaa vastausta ei ole tarjolla tai pääteltävissä.

Vastaus perustuu siihen, mitä tietää hakemastaan työstä. Ennen hakemuksen tekemistä ja haastattelua on siis pyrittävä muodostamaan mahdollisimman selvä kuva siitä, millaista työtä on hakemassa. Kun tietää vaatimukset, on huomattavasti helpompi esittää perusteltu näkemys, miksi olisi hyvä siinä työssä. Lisäksi kannattaa muistaa, että haastattelu on myös hakijan tilaisuus selvitellä, minkälainen työnantaja on. Jos saa jonkin selvyyden työpaikan hengestä ja pomojen arvoista, osannee ainakin siltä osin hiukan paremmin muotoilla vastaustaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten alkaa sanomaan että olen hyvä työntekijä pidän kiinni työajoista ja voin tehdä töitä kaikkien laisten ihmisten kanssa ja niin edelleen onko tuossa sepustuksessa mitään järkeä?/AP

Vierailija
4/7 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten alkaa sanomaan että olen hyvä työntekijä pidän kiinni työajoista ja voin tehdä töitä kaikkien laisten ihmisten kanssa ja niin edelleen onko tuossa sepustuksessa mitään järkeä?/AP

olet hakemassa? Nuo on minusta sellaisia, jotka on itsestäänselviä ominaisuuksia kaikilla hakijoilla, eikö tuossa enemmän kysytä, että mitä osaat siinä itse työssä hyvin..

Vierailija
5/7 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitä minä sanon sanokaa kiltti joku esimerkki en ole koskaan ollut työhaastattelussa:(:)

Vierailija
6/7 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa saatte innokkaan, työhön sitoutuneen työntekijän. Haluan tehdä juuri tätä työtä ja se tulee varmasti näkymään työssäni.

Saatte työntekijän joka osaa työnsä ja on halukas kehittämään sitä mahdollisuuksien mukaan. Olen nopea oppimaan myös uutta.

Saatte työntekijän joka välittää ihmisistä, omaa hyvät vuorovaikutustaidot. Osaan toimia muuttuvissa tilanteissa ja kohdata ja ratkaista myös haastavia tilanteita kun niitä kohtaan.

Saitko tästä jotain ajatuksia?

Vierailija
7/7 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee hyvän vaikutelman, ota vaikka 1,5l pullo mukaan ja laske se täyteen haaleaa vettä. Haastattelijat pitää tarpeeksi nestettä juovaa haastateltavaa riittävän hyvänä, tutkittu juttu. 2min välein iso huikka pullosta, älä röyhtäile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan