26€ lento Turusta Tukholmaan, halvempaa ja nopeampaa kuin laivalla
Kommentit (42)
kulahtaneista hyteistä, buffetmätöstä (viereisessä pöydässä yleensä syö sellaista porukkaa, joka vaikuttaa siltä kun ei olisi ikinä nähnyt ruokaa) :( Yökerhoviihde on myös hienoa.
Mutta mä olen tykästynyt Tukholmaan, tosin taidan olla outo, koska käyn Helsingissäkin kaupunkilomilla.
kulahtaneista hyteistä, buffetmätöstä (viereisessä pöydässä yleensä syö sellaista porukkaa, joka vaikuttaa siltä kun ei olisi ikinä nähnyt ruokaa) :( Yökerhoviihde on myös hienoa.
Mutta mä olen tykästynyt Tukholmaan, tosin taidan olla outo, koska käyn Helsingissäkin kaupunkilomilla.
Käsittämätöntä miten hysteerisesti jotkut puolustavat laivamatkailua. :D
Me käytiin viime vuonna kevättalvella Tukholmassa (minä, mies ja 1,5-vuotias lapsi). Olin raskaana viikolla 32. Menimme lentäen (Hki-Sto) ja kyllä voin taata että 45 min lento+20 min junamatka Arlandasta keskustaan oli mukavampi tapa matkustaa kuin huonosti nukuttu yö nuhjuisessa hytissä lapsen ja raskausmahan kanssa! Sitten vaan hyvät yöunet hotellissa, rauhassa laadukas hotelliaamiainen ja siitä alkoi oikeasti rentouttava loma. Norwegianilla mentiin ja jos mennään joskus taas Tukholmaan niin ehdottomasti lentäen.
Risteilyhinnat on aina selkeästi edullisempia kuin reittimatkat (jostain syystä). Mutta jos haluaa vain päiväksi shoppailemaan, niin sitten toki. Itse vietän perillä aina vähintään pari päivää tuttujen luona, joten minulle toimii tuo lentäminen jo ajansäästönkin takia huomattavasti paremmin.
että halvempaa kuin laivalla. Me olemme lähdössä maanantaina laivalla Tukholmaan, ja koko 4 hengen hytti maksaa edes takaisin 56 euroa. Ei taida neljä henkeä lentää Tukholmaan ja takaisin sillä hinnalla? Eikä ollut edes halvin hytti, vaan A-luokan, niitä halvimpia olisi saanut kympillä.
Siksi lento halvempi, kun siinä säästää jo aikaakin. Yksi lomapäivä enemmän lentäen =)
kadullako sä siellä Tukholmassa yövyt?
Ymmärrän kyllä, että joku menee mieluummin lentäen kuin laivalla, mutta ihan turha on väittää, että halvempaa olis lentää. Kyllä ne syyt on muualla kuin hinnassa.
halvempaa lentää. Ota huomioon, että jos olet matkalla laivalla ja haluat olla Tukholmassa kaksi yötä, yövyt sinä siellä joka tapauksessa hotellissa siinä missä lentäenkin tullut.
Reittimatkoilla - nythän ei siis tietenkään vertailla mitään päivä-Tukholmassa -alennuspaketteja, jos kerran oletusarvo on, että halutaan olla Tukholmassa kaksi yötä - matka jo maksaa enemmän kuin lentäen. Lisäksi tulee ne matkalla kuluvat syömiset ja juomiset. Niihin menee yleensä aina vähintään sama summa kuin matkoihin, mikä heikentää laivamatkustamisen hintakilpailukykyä.
Täytyy ensin mennä Turkuun, että pääsee Tukholmaan. Voiko olla suurempaa tuskaa ja kärsimystä. Mieluummin maksan muutaman satasen, että voi lentää muualta.
kulahtaneista hyteistä, buffetmätöstä (viereisessä pöydässä yleensä syö sellaista porukkaa, joka vaikuttaa siltä kun ei olisi ikinä nähnyt ruokaa
mutta pidän laivalla matkustamisesta jos ei myrskyä (olen toivottoman matkapahoinvoipa ihminen). Siispä illastan á la carte -ravintolassa ja matkustan Commodore-luokassa, jossa ei örveltäjiä näy. Hytti on myös sen verran viihtyisä ja tilava, että jos myrskyää, niin sinne voi vetäytyä vaikka katselemaan telkkaria.
Jaa, olen kyllä itse ajatellut ettei kukaan lähde etelään lennon mukavuuden takia tai kaupunkilomalle tukholmaan
moni menee LAIVALLE koska se on mukavaa, ei siksi että haluaa kaupunkilomalle.
Lentäminen on vain matkustamista, laiva on loma jo itsessään.
Jaa, olen kyllä itse ajatellut ettei kukaan lähde etelään lennon mukavuuden takia tai kaupunkilomalle tukholmaan
moni menee LAIVALLE koska se on mukavaa, ei siksi että haluaa kaupunkilomalle.
Lentäminen on vain matkustamista, laiva on loma jo itsessään.
jos laivalle haluaa niin sitten mennään risteilylle
Onko se Norwegian joka lentää? Vai pääseekö myös Turusta?
Onko se Norwegian joka lentää? Vai pääseekö myös Turusta?
Tykkään kaupunkilomailla ja juu, jopa Tukholmassa. Siellä on jo aika lailla parempi tarjonta ravintoloita, kauppoja ja näyttelyitä kuin vaikka täällä Helsingissä.
Ihme hapannaamoja taas palstalla... jos teitä ei tuo tieto kiinnosta, miksi kommentoitte?
Tykkään kaupunkilomailla ja juu, jopa Tukholmassa. Siellä on jo aika lailla parempi tarjonta ravintoloita, kauppoja ja näyttelyitä kuin vaikka täällä Helsingissä.
Ihme hapannaamoja taas palstalla... jos teitä ei tuo tieto kiinnosta, miksi kommentoitte?
Itse vaan olen niin innoissani, kun käydään 2 x vuodessa Tukholmassa ja aina on pitänyt tulla laivalla, kun Finnairin hinnat koko perheelle tosi kovat. Nyt on alle tunnissa jo kotona.
Sinne pääsee vartissa lentokentältä ja hinnat ovat todella edullisia. Ko. paikassa on monen ketjun outletmyymälöitä. 26euroa ja saman paluulipulla säästää aikalailla nopeasti.
Tietysti siihen pitää sitten laskea se aika kallis kyyti Arlandasta keskustaan... se on siis 198 kruunua eli 22,55 euroa.
Tuo kannattaa sinunkin ap laskea tuohon Turun hintaan päälle.
Toisin sanoen edestakainen matka maksaakin sitten jo enemmän.
Halvimmillaan Turusta pääsee Tukholmaan Norwegianilla 19,70 eurolla, paluu on kumminkin kalliimpi eli 26,30 (helmikuun hinnat), ja päälle siis tuo 22,55.
Yhteiskulut lentäen siis 68,55 euroa.
Mikä on silti halvempaa kuin laivalla, jolla kansipaikallakin matkanteko maksaa vähintään 70 euroa (Viking line).
Nopeushan tuossa on se tärkein tekijä, jos ei ole kauhean ihastunut laivalla kännisten ihmisten katselemiseen (minä en ole).
2 for 280 SEK
Applies Sat/Sundays and every day during the christmas period 19/12-8/1. Two adults travel together, single journey. Bring up to 4 children 0-17 yrs for free.
On ihmisiä, jotka nauttivat lentomatkoista, kuten minä. Nautin siitä siinä kuin laivamatkastakin. Tosin edellytys on ikkunapaikka, muutoinhan se lentokone on vain kohiseva putki, jossa istuu paljon ihmisiä.
Laivamatkoilla en muista vuosiin, että humalikoista olisi valtaisaa haittaa ollut - eräin edellytyksin: valitse päivävuoro, jos reissaat Turusta ja se muutoin passaa. Jos on pakko mennä yölaivalla, vältä Ö-kategorian hyttejä kannella -8. Toista oli 80- ja 90-luvuilla, jolloin ördäämistä esiintyi mielestäni paljonkin enemmän. Tai sitten vain olen iän myötä sen suuremmitta seremonioitta alkanut kuluttaa aikaani laivalla muualla kuin siellä missä pahimmin hölmöillään.
Kustannusseikoista sen verran, että harvempi siellä laivalla ihan pelkästään omin eväin on. Viking Line jopa pyrkii tai pyrki kieltämään omien eväiden tuomista laivalle. Matkan aikana pakkaa muutama kymppi kulumaan ihan asialliseen syömiseen ja juomiseen. Viime mainitulla tarkoitan alkoholittomia juomia.
Matkan kokonaiskustannuksista matkalippu muodostaa vain osan.
Todella hyvin ehtii! Laiva on satamassa tunnin. Tarkan lähtöajan voi kysyä henkilökunnalta. Ainakin kolmevarttia voi nautiskella aamupalasta ja kun laivasta lähtee, on kaikki ruuhkakin kadonnut. Bussia ei kyllä enää mene cityterminaaliin mutta kävellä voi slussenille metroon ja taksit ovat halpoja.