Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulin äidiksi, persoonallisuuteni muuttui

Vierailija
15.02.2012 |

Olen ennen ollut kiltti ja myötäilevä ihminen, pitänyt mölyt mahassani ja pystynyt hillitsemään itseni aina kun olen kokenut vääryyttä tapahtuvan. Nyt kun olen tullut äidiksi olen muuttunut kuin toiseksi ihmiseksi. Sanon suoraan mitä ajattelen, olen todella temperamenttinen enkä enää mieti mitä minusta ajatellaan. Kaikki tunteet tulevat muutenkin paljon voimakkaammin, myös ilo ja suru.

Olo on oikeastaan aika vapautunut! Joillakin tutuilla on vaikea suhtautua minuun, kun kerrankin sanon mitä ajattelen ja olenkin yhtäkkiä eri mieltä asioista.

Ystäväni sanoi minulle, että huumorintajunikin on muuttunut. Minua ei enää huvita nauraa ja ilkkua muille ihmisille, joilla on ongelmia omassa elämässään.

Johtuukohan tämä hormoneista? Tavallaan toivon, että pystyn säilyttämään tämän puolen itsessäni. Onko muille käynyt samoin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen samoin. Ja minustakin tuntuu että hormonit heittivät kärrynpyörää raskauden aikana eivätkä ole täysin palautuneet mutta myös elämäntilanne ja -arvot ovat muuttuneet perheen myötä eikä tosiaan huvita entiset asiat vaan nyt on aivan eri ilon aiheet.

Joskus koen tämän temperamenttiuden raskaaksi ja jotenkin toivon että voisin saada entisestä minästäni jotain itsehillintää takaisin mutta toisaalta, nyt on moni asia niin paljon paremmin joten enköhän pärjää.

Vierailija
2/3 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että minä en ole koskaan ilkkunut ja nauranut ihmisille joilla elämässä vaikeaa.

Minusta tuli kyllä kaiken lisäksi hirviö, huudan miehelleni ja tulistun todella herkästi.

Haluaisin olla oma vanha itseni siinä suhteen, että en tulistuisi niin herkästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin psykologian persoonallisuuden tutkimuksessa on ihan normaalina pidettyä ja odotettuakin että ihmisen persoonallisuus muokkautuu koko elämän ajan ja erityisesti käännekohdissa. Vanhemmaksi tulo on juuri sellainen. Raskaus ja vauva ja uusi vastuu ja varmasti ne hormonitkin ovat sellainen mylläys että järjestävät pääkoppaa ja identiteettiä uuteen uskoon. Eri asia sitten kuinka moni hyväksyy itsessään muutokset, joillekin voi olla kovempi pala. Mukava kuulla että sinulla ilmeisesti asiat ovat muuttuneet edukseen :)