Mua ärsyttää tänään tämä: miksi Lindexin kivannäköiset vauvanvaatteet loppuu kokoon 68 cm?
Kommentit (15)
lähes kaikkien ketjujen vaatteissa. Samoin kivat leikkivaatteet käyvät harvinaisiksi kun lapset - ainakin tytöt - tulevat kouluikään.
Itse asiassa Lindexillä on kauniita vaatteita isommillekin tytöille. Meille ostetaan sieltä tytöille kokoja 74/80 ja 86/92. Siinä olet kyllä oikeassa, että se tietty vauvamaisuus niistä loppuu pikkukokojen jälkeen. Itse ostan Lindexiltä paljon vauvoille ihan yhdistelmää sukkikset, body, puolipotkarit. Helpot pukea, riisua, käsitellä lasta ja lapsen helppo ryömiä/kontata. Isommalla jätän sukkikset pois ja ostan housut.
ja ihan ihan sama ongelma isommissa vaatteissa. Kivat lastenvaatteet loppuu usein kokoon 128. Meidän tokaluokkalaisnen käyttää kokoa 150 eikä halua mitään pissis-pääkallo-vaatteita, onneksi.
Mä en ole vielä päässyt sinne asti, kokemusta on vasta 68-senttisestä vauvasta, jolle kuitenkaan Lindexin koko 68 ei ole sopinut enää vähään aikaan.
En mä siis ostele mitenkään paljon vauvanvaatteita, olisin vaan halunnut muutaman kivan jutun. Mutta pöh, nuo isommat koot ei ole kivoja nähneetkään.
lähes kaikkien ketjujen vaatteissa. Samoin kivat leikkivaatteet käyvät harvinaisiksi kun lapset - ainakin tytöt - tulevat kouluikään.
Meillä kouluikäiset ovat halunneet pillifarkut ja pitkän t-paidan, siihen päälle villatakin/paidan tai boleron. Ei leikkivaatetta eikä me&i -vaatetta.
Ja 74 koossa vauva jo liikkuu. Eri tarpeet.
Mulla on pitkä poika, nyt ekaluokkalaisena käyttää sellaisia kokoja, joita moni käyttää kolmannella tai neljännellä. Ja on aina ollut pitkä.
Aina joutuu ostamaan tyyliltään vähän liian isojen poikien juttuja. Muistan jo silloin, kun olisi vielä voinut pitää bodyja, niin hänelle ei tahtonut millään löytyä riittävän isoja bodyja.
Sama kengissä: lasten koot loppuu 34:ään tai 35:een, nyt jo mennään aikuisten kenkiin :)
Itse asiassa Lindexillä on kauniita vaatteita isommillekin tytöille. Meille ostetaan sieltä tytöille kokoja 74/80 ja 86/92. Siinä olet kyllä oikeassa, että se tietty vauvamaisuus niistä loppuu pikkukokojen jälkeen. Itse ostan Lindexiltä paljon vauvoille ihan yhdistelmää sukkikset, body, puolipotkarit. Helpot pukea, riisua, käsitellä lasta ja lapsen helppo ryömiä/kontata. Isommalla jätän sukkikset pois ja ostan housut.
olisin ostanut tämän tyylisiä bodyja ja housuja:
http://www.lindex.com/fi/lapset/baby-56-86-cm/6711373/Body/?styleId=223…
http://www.lindex.com/fi/lapset/baby-56-86-cm/6744251/Body/?styleId=234…
http://www.lindex.com/fi/lapset/baby-56-86-cm/6710833/Leggingsit/?style…
http://www.lindex.com/fi/lapset/baby-56-86-cm/6719068/Body/?styleId=231…
Meillä vauvalla käytetään villavaippahousuja, joten sukkahousuja tai puolipotkuhousuja en käytä ollenkaan. Käytetyin vaate on body, ja housuja käytän joskus. Musta noissa isommissa vaatteissa ei ole niin raikkaita värejä ja kivoja kuvioita kuin pienissä, eikä myöskään isomman koon bodyja saa joustavina (niissä on siis vähän elastaania), joka on kestovaipan käyttäjälle tosi hyvä juttu.
Ap
Monesti kai koko 68 on vielä paikoillaan köllivälle Ja 74 koossa vauva jo liikkuu. Eri tarpeet.
lähinnä kuoseja ja värejä, se ehkä ei oikein välittynyt avauksestani.
Ap
Joo! Mä oon ihan samaa mieltä. Meillä pitäis 7 kk ikäiselle pojalle ostaa jo lindexiltä kokoa 86, mutta eihän siellä ole juuri mitään valikoimaa.
Niitä osta 3, maksa 2 -vaatteita on satunnaisesti, mutta siinäkin on jo kivoimmat värit ja kuviot loppu tuossa koossa. Vihaan tummansinisiä vauvanvaatteita, ne pitäisi kieltää kokonaan.
Vihaan tummansinisiä vauvanvaatteita, ne pitäisi kieltää kokonaan.
Mä sanoin äidilleni, että jos hän ostaa mulle kirpparilta yhdetkin tummansiniset kolitsihousut (onko maailman hirvein vaate?), mä leikkelen ne riesuiksi.
Tykkäisin semmoisista iloisista, heleistä väreistä, joillaisia on noissa linkittämissäni vaatteissa (jos kukaan jaksoi katsoa). Mulla onkin tuommoinen tassukuosia oleva kietaisubody, ja se on aivan IHANA, vaikkakin menee vain bodyn jatkopalan kanssa päälle...
Joo, pienet on murheet!
Ap
Ja 74 koossa vauva jo liikkuu. Eri tarpeet.
Voisi ottaa huomioon sen, että nykyvauvat kasvavat nopeammin kuin ennen. Meillä oli jo 3 kk iässä lindexin 74 koko käytössä. Eipä löytynyt kietaisumalleja, ei. :(
Mun tyttö on 5v. ja käyttää kokoa 128cm, eli kohta joudutaan pissisosastolle:( Itse asiassa aion kyllä silloin vaihtaa kokonaan vaatemerkkejä, kun en noista isojen valikoimista tykkää. Ei meidänkään tytölle enää mitään "leikkivaatteita" osteta, mutta eihän se tarkoita naapaitaan ja paljettihameeseen siirtymistäkään...
Mä sanoin äidilleni, että jos hän ostaa mulle kirpparilta yhdetkin tummansiniset kolitsihousut (onko maailman hirvein vaate?), mä leikkelen ne riesuiksi.
Tykkäisin semmoisista iloisista, heleistä väreistä, joillaisia on noissa linkittämissäni vaatteissa (jos kukaan jaksoi katsoa). Mulla onkin tuommoinen tassukuosia oleva kietaisubody, ja se on aivan IHANA, vaikkakin menee vain bodyn jatkopalan kanssa päälle...
Joo, pienet on murheet!
Ap
Kyllä! Mutta tuntuu, että mielikin on ihan maassa, jos vauvalla on synkät vaatteet. Ja olisi näppärää, jos saisi nopsaan ostettua vaatteet, ja lindex on meillä lähellä.
Olisi pitänyt jo odotusaikana ostaa kivoja vaatteita myös isomman kokoisina, mutta eihän sitä tajunnut.
Noi sun linkittämät vaatteet oli tosi kivoja. Lisäksi tykkään tosi paljon vihreän eri sävyistä meidän pojalla. Niitä kun löytäis halvalla ja helpolla, niin elämä ois mukavampaa. :)
-11
Joo, pienet on murheet!
Ap
Kyllä! Mutta tuntuu, että mielikin on ihan maassa, jos vauvalla on synkät vaatteet. Ja olisi näppärää, jos saisi nopsaan ostettua vaatteet, ja lindex on meillä lähellä.
Olisi pitänyt jo odotusaikana ostaa kivoja vaatteita myös isomman kokoisina, mutta eihän sitä tajunnut.
Noi sun linkittämät vaatteet oli tosi kivoja. Lisäksi tykkään tosi paljon vihreän eri sävyistä meidän pojalla. Niitä kun löytäis halvalla ja helpolla, niin elämä ois mukavampaa. :)
-11
Kappahlista kolme (sielläkin oli ota 3, maksa 2 -tarjous) ihan kivaa raitabodya, menin sitten sinne, kun olin niin PETTYNYT Lindexin valikoimaan, nyyh. Kannattaa käydä kurkkaamassa - jos semmoinen on sua lähellä - musta ne raitabodyt oli aika raikkaan värisiä.
Ap
ja ihan ihan sama ongelma isommissa vaatteissa. Kivat lastenvaatteet loppuu usein kokoon 128. Meidän tokaluokkalaisnen käyttää kokoa 150 eikä halua mitään pissis-pääkallo-vaatteita, onneksi.