Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko todellakin mieheltä liikaa vaadittu?

Vierailija
14.02.2012 |

Mies herää klo 5.30 töihin ja lähtee töihin klo 6.30.

Vauva herää tässä välissä syömään, mies yleensä vaihtaa vaipan, ennen kuin syötän. Siitäkin syystä, että on jo hereellä ja kuulee kun vauva alkaa heräilemään.

Miehen työpaikalla oli ollut puhetta tästä, vaadin kuulemma mieheltäni liikoja, koska miehen täytyy valmistautua töihin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aikaisemmin tajunnut että lasten hoito on minun vastuulla 24/7. AP

Vierailija
22/34 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas suurin osa jakautuu leireihin 1)äiti kotona ja 2) mies töissä. Nämä voisivat pysähtyä miettimään sitä vaihtoehtoa 3) kummankin lapsi, joka tarvitsee sekä äidin että isän läheisyyttä ja huomiota ja aikaa riippumatta siitä kuka on töissä ja kuka ei. Se vauvahan ei sitä ymmärrä.

Rakastakaa lapsianne ilman ihme valtapelejä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA VAIHTAA VAIPAN?

Vierailija
24/34 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun äiti pääsee töihin pistää tikkuakaan ristiin lapsensa eteen. Näyttää jo nyt olevan hankalaa hoitaa lastaan aamulla, mitenhän lie päivällä kun mies tulee töistä. Mies hoitaa kaikki tietenkin.

ristiin, jos ei se mieskään pistä. Yhteinen vauvahan se on. Äiti hoitaa päivällä, jos on kotona, mutta muu aika pitäisi kyllä jakaa tasan. Ihme asenne miehiin, ikäänkuin mies olisi jotenkin naisen yläpuolella tässä.

mutta sitten se onkin vain äidin lapsi jos mies vaihtaa vaipat väärin/pukee mun(!) lasta väärin tarhaan, antaa väärää ruokaa, ei laita lasta nukkumaan vaikka sitä ei väsytä yms. Siis kiteytettynä, mies ei tee mitään ja sitten kun se tekee, niin kaiken väärin.

Se kuitenkin tässä tapauksesa käy töissä, niin mikä siinä on niin vaikeeta sen äidin nousta huolehtimaan kodista?

Tältä palstalta kun saa lukea että sekin on ihan täyspäiväistä työtä.Miehen siis pitäisi aloittaa työpäivänsä tuntia aiemmin, kun äiti haluis aloittaa sen vasta joskujs kymmenen yhdentoista aikoihin?

Mun mielestä se edelleenkin on vapaa-aikaa oman lapsen kanssa.

Vierailija
25/34 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehen siis pitäisi aloittaa työpäivänsä tuntia aiemmin, kun äiti haluis aloittaa sen vasta joskujs kymmenen yhdentoista aikoihin?"

Ei mies vauvan vuoksi herää tuntia aikaisemmin, on aina herännyt tuntua aikaisemmin valmistautumaan, käy suihkussa, lukee lehteä, juo rauhassa kahveja yms.

Näin on tehnyt aina, ennen lasten syntymääkin, vauva ei ole pakottanut häntä heräämään aikaisemmin.

Minä nuku kymmeneen minun laiskottelu aika alkaa seitsemältä kun herään muiden lasten kanssa ylös.

Vierailija
26/34 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihanaa on viettää pieni aamuhetki yhdessä oman lapsen kanssa ennen kuin joutuu olemaan tästä erossa koko työpäivän ajan.

Ei nyt ehkä kuulu alkuperäiseen asiaan, mutta miksi se vaippaa täytyy vaihtaa joka kerta? Voisiko vauva jatkossa vain tulla suoraan syömään ja jatkamaan unia?

Vierailija
27/34 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herätessä, ei herää yön aikana muulloin.

Hirveä stressi tästä tuli palstalaisille ja miehen työkavereille.

ap

Vierailija
28/34 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän vaihtaa vaipan aamulla vauvalle, ei minulle eikä tosiaankaan työkavereille. Harvinaisen noloa miehelle.

Vierailija
29/34 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu kaiken tekemään itse ja äiti vaan nukkuu, huomioiko yhtään mitenkään miestänsä.

Vierailija
30/34 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse itsensä työkuntoon. On liikaa vaadittu, että mies käy yksin pesulla ja valitsee itse vaatteensa, ne kun ovat usein korkealla siellä vaatekaapissa. Kahvinkeittimessä voi pikkuisin sormi palaa helposti. On kyllä aivan vinksallaan tuon perheen asiat.

Vierailija
31/34 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sen synnytit!

Vierailija
32/34 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin tekisi mieli tietää, millainen isä/äiti jaksaa yhdestä aamuisesta vaipanvaihdosta puhua TYÖPAIKALLA!? Onkohan vanhemmuus hukassa, kun tarvitsee tehdä kärpäsestä härkänen? Kuka jaottelee oikeasti, mitä kukanenkin lapsen vuoksi tekee?

Onko nämä niitä perheitä jotka laskevat kaiken tyyliin "minä vaihdoin viimeksi, sinun vuoro?". Ymmärrän kyllä, että vauva aikana vuorotellaan viikonloppuisin, että äitikin saa levätä, mutta jatkuvaa naukumista mitä kukanenkin tekee? Blääh.

Missä rakkaus lapseen? Missä isien yhteys lapseen? Onko työssäkäyvä isä/äiti vain vieras, jolle siivotaan se yhteinen koti valmiiksi, jolle laitetaan ruoka valmiiksi ja jonka ei tarvitse oppia tutustumaan omaan vauvaansa? Se aamuinen vaipanvaihto vauvalle isän kanssa, joka on päivän poissa kotoa, on hyvinkin tärkeä varhaislapsuuden suhteen muodostamisen kannalta.

Joten ap, jatkakaa samaa rataa.

Vierailija
33/34 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies herää klo 5.30 töihin ja lähtee töihin klo 6.30.

Vauva herää tässä välissä syömään, mies yleensä vaihtaa vaipan, ennen kuin syötän. Siitäkin syystä, että on jo hereellä ja kuulee kun vauva alkaa heräilemään.

Miehen työpaikalla oli ollut puhetta tästä, vaadin kuulemma mieheltäni liikoja, koska miehen täytyy valmistautua töihin.

Miettiikö sun miehes kaiken toisten mielipiteiden mukaisesti? Vai ovatko työkaverit vaan huomanneet että miehesi ei oikein pysty mihinkään ja pitävät sitä vaipanvaihtoa liian vaativana miehellesi yleensäkin? Onko miehesi niin onneton töissä että kaikki muu elämä pitää valmistautua siihen että selviää työpäivästään?

Mietipä itse miten suhtautuisit jos sinä olisit töissä ja saisit tuollaista palautetta työkavereilta jos sinä vaihtaisit aamulla vaipan...

Vierailija
34/34 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sen synnytit!