Masentaa, rv 14+4, ei vatsaa, ei liikkeitä...
Kaverilla, joka on mua viikon edellä raskaudessa, on jo selvä raskausvatsa ja liikkeet tuntuneet jo pari viikkoa. Mulla on pieni kova kohta tossa häpyluun yläpuolella, mutta miksei vatsa kasva ollenkaan?! Onkohan kaikki kunnossa vauvalla? Liikkeitä oon koittanut kuulostella, mutta en osaa ainakaan varmasti sanoa että tuntisin mitään :( Ens viikolla neuvola, mutta kuulemma sydänäänet ei silloin vielä välttämättä kuulu :/ Tämä odotus on tuskaa...
Onko muita, joilla tässä vaiheessa raskautta ei vielä ole vatsankasvua ollenkaan? Onkohan normaalia?
Kommentit (10)
Mulla on nyt rv 20 ja mahaa alkaa olla jo kunnolla. KErroin raskaudesta töissä rv 14 ja kukaan ei ollut arvannut ja porukka oli yllättyneitä. Maha alkaa kasvaa just noilla viikoilla vauhdilla :)
Onnea odotukseen!
tunsin ekat liikkeet viikolla 16 ja neuvolan mukaan oli esikoista odottaessa aikaisin. Vatsa oli juurikin sellanen minikumpu alavatsalla, pullahti kunnolliseksi masuksi vasta viikon 20 tienoilla.
Kaverilla, joka on mua viikon edellä raskaudessa, on jo selvä raskausvatsa ja liikkeet tuntuneet jo pari viikkoa. Mulla on pieni kova kohta tossa häpyluun yläpuolella, mutta miksei vatsa kasva ollenkaan?! Onkohan kaikki kunnossa vauvalla? Liikkeitä oon koittanut kuulostella, mutta en osaa ainakaan varmasti sanoa että tuntisin mitään :( Ens viikolla neuvola, mutta kuulemma sydänäänet ei silloin vielä välttämättä kuulu :/ Tämä odotus on tuskaa...
Onko muita, joilla tässä vaiheessa raskautta ei vielä ole vatsankasvua ollenkaan? Onkohan normaalia?
vauva aistii mielialasi
ettei tossa vaiheessa vielä vatsaa. Mulla rupes näkymään vasta vähän myöhemmin ja normaaleihin kireisiin housuihin mahduin aina jonnekin 22 viikolle asti. Itse rupesin tuntemaan liikeet noin 16 viikolla, mutta monilla ensisynnynttäjillä liikkeet saattaa tuntua vasta myöhemmin. Tuo aika raskaudesta on sitä aikaa, jolloin voi "unohtaa" olevansa raskaana eli alun mahdolliset pahoinvoinnit ym on ohi ja toisaalta sitte vatsa ei vielä ole kasvanut eikä liikkeitä tunnut.
Tsemppiä sinulle!
Ei minullakaan liikkeet tuntunu kunnolla kun vasta viikoilla 18-20 joten ole huoleti. jos sinulla on esim kuplivaa tunnetta mahassa niin se on juuri niitä vauvan liikkeitä, mutta olet niin alussa vielä että sinuna en tressaisi.
Ja jokaisella on yksilöllinen tuo raskaus. älä välitä siitä mitä kaverisi puhuu..
jo viikolla 16 tai 17.
Vatsasta raskauden on nähnyt ulkopuolinen yleensä tossa 20 viikon tienoilla
Huojentavaa kuulla, että muillakin on alkanut vastan kasvu ja liikkeet tuntumaan vasta myöhemmin. Kehitin tietysti tästäkin asiasta stressin, kun siitä kaverin vatsasta kiinnostuneena kävin jossain sivustolla katsomassa muidenkin vatsakuvia ja monilla oli selvät raskausvatsat jo tässä vaiheessa ja aikasemminkin (tosin suurin osa siellä oli uudelleensynnyttäjiä, kuten kaverinikin). Yritän siis olla stressaamatta ja tuottamatta pahaa mieltä vauvalle! Kai se joskus sieltä pullahtaa, en vaan millään jaksaisi odottaa...
ap
Eikä muihinkaan, mutta on täysin normaalia, että ensisynnyttäjän maha pysyy pitkään piilossa ja liikkeetkin tuntuvat vasta puolivälissä raskautta. Ehdit kyllä nauttia vielä vatsastakin:)
ja kolmatta odotan :D
Istukka on edessä niin se vaimentaa.
Eli ihan rauhassa. Jos ei oireita ole niin ole vaan onnellinen :)
Ei raskauden tarvi ollakaan sairaus. Nauti olostasi!
monilta ystäviltä on kestänyt pitkään ennenkuin on pystynyt näkemään edes pienen kumpareen. Lopeta stressaaminen ja nauti!