Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤HELMIEN TIISTAIJUTUT¤¤¤

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla tosiaan matkaa sairaalaan! Meillä matkaa Oysiin reilut 50 km ja sekin tuntuu pitkältä kun en tiedä pääseekö mies matkaan. Se on niin paljon työmatkoilla, tietysti yrittää olla kotona lasketun ajan tienoilla, mutta kun ei tästä vauvasta sitten tiedä milloin päättää syntyä. Millä tuollainen matka kuljetaan??? Taksi ei varmaan halua kyytiin synnyttävää naista 200 km matkalle...

Mulla on synnytys kestänyt reilusti, joten ehtisin kai vaikka kätilöopistolle... Mutta Oys on kyllä aivan huippu paikka synnyttää, joten mielelläni menen sinne ; )

Mymmeli ja myllääjä rv 27+2

Vierailija
22/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tauko koulussa, joten ehtii jotain kirjottaa...

Olisin kanssa tulossa mukaan Tamperelaisten tapaamiseen perjantaina. Olikos se paikka sitten Grill? Ihan kiva paikka. Taas odotellaan innolla.. =)

Mulla tuntuu kanssa menevän odotus melko helposti. Ei ole ollut suurempia vaivoja sen pahoinvoinnin loputtua. Supistuksia en taida edes tunnistaa. Mutta jos ne ovat niitä hetkellisiä vatsan pingottumisia, niin kovin olemattomia ovat kivun suhteen. Hyvä kun edes huomaa...

Mulla on kanssa tuleva sijainen opettelussa, meinaa vaan tylsistyä, kun ollaan toistaiseksi vielä samalla koneella. No, toivotaan et pian saadaan sillekin oma kone..

Jahas, tunti jatkuu...

Jansku & Möhkis 25+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä painoarvioista vielä. Meillä ultrassa on saanut ravata oikein urakalla. Ensimmäisessä raskaudessa kaksosuuden takia tarkkailtiin usein äitipolilla. Tässä raskaudessa mulla oli alussa kilpirauhasen liikatoiminta, jonka takia vieläkin käyn kuukauden välein ultrassa. Äitipolilla ne aina katsovat sen painoarvion samalla. Toisaalta on kiva, että tilannetta seurataan, mutta kyllä olisi ollut kiva olla joskus " normaalisti" raskaana! Voi meinaan olla, että meidän iskää on vähän hankala motivoida neljänteen vauvaan... Toimi kiitettävästi yh:na viime kesän kun oksensin oikein olan takaa ja välillä tankkasin sairaalassa.

Synnytystä on jännä ajatella, että nyt saisi valita esimerkiksi asentoa. En aio kuitenkaan pahemmin suunnitella, pääasia että vauva tulisi hengissä maailmaan. Viimeksi kaksoset pykättiin sängystä, koska piuhoja oli joka paikka täynnä. No, hyvin sekin sujui. Jotenkin vaan tuntuu, että kaksi pientä on parempi kuin yksi iso! Tiedä häntä. Kaksoset painoi syntyessään n. 2.7 kiloa.

Mukavaa illan jatkoa kaikille ja kivuttomia iltatoimia niille joilla jälkikasvua on jo, Noora

Vierailija
24/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös uusi kirjoittelija... Mulla laskettu aika on 8.2. Ja lapsi on mulle viides. Minä olen täältä ihan ylälapista. Se miksi innostuin nyt kirjoittamaan oli tuo " laivakoiran" kirjoitus. Kiva kuulla että muillakin on pitkä synnytysmatka! Minulle tulee n.300km.

Edellinen synnytys minulla tapahtui ambulanssissa keskellä " ei mitään" nelostien varteen. Ja tahdon tyynnytellä " laivakoiraa" , että ei se niin kamalaa ole mitä sitä voisi kuvitella. Jos kaikki menee hyvin, niinkuin minulla meni... ONNEKSI! Ja yleensä kätilöt ja lääkärit osaavat arvioida synnytyksen vaiheen hyvin, eikä tällaista pikasynnytystä satu kovin usein ambulanssiin. Vaan jos näyttää että lapsi syntyy pian niin silloin sen annetaan syntyä omalle paikkakunnalleen eikä lähdetä kyyditsemään synnyttäjää kauemmas.

No minun masusta... Tänään kävin lääkärineuvolassa. Ultrasivatkin, ja mittailivat vauvan painoksi n.1100g. Sukupuolta ei tiedetä kun ultralaite ei ollut paras mahdollinen. Olis ollut kyllä kiva tietää että kumpaa sukupuolta tulokas on. Aiemmin meillä on 2 poikaa ja 2 tyttöä.

Mahdoton janon tunne on ollut nyt pari viikkoa. Potkuja tuntui vielä pari viikkoa sitten oikealla aika sivulla, mutta nyt ne ovat siirtyneet ylemmäs. Ja siitä arvelin että vauva on kääntynyt raivotarjontaan. Niinhän se lääkäri tänään sitten vahvistikin sen. Ihmeen hyvin nyt mennyt alkuraskauden pahoinvoinnin ja tippasujen jälkeen. Selkäkivut ja jalkojen turvotus on ainoat jotka vaivaa. Ei kyllä ole muista vaivoista väliksikään. Pimeys tosiaan vähän vaivaa iltapäivisin. Mutta kun lunta tulisi lisää niin sekin asia tuntuu jo valoisammalta.

Mukavaa odotusaikaa kaikille! Ensin joulun odotusta ja sitten uuden vuoden ja sitten helmikuuta! :D

Vierailija
25/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkauksen sain sitten tänään. Ja heti postista kotiin olkkarin lattialle sisältöä ihailemaan! Mä kyllä tykkään pakkauksen sisällöstä ja mun mielestä se toppapukukin on ihan ok!

Masussa kaikki tuntuu olevan hyvin. Vauva potkii minkä ehtii, liikkuu kyllä selvästi enemmän kuin ennen! Ruoka maittaa vähän liiankin hyvin ja olo on muutenkin ihan ok!

Oon myöskin tulossa perjantaina tamperelaisten tapaamiseen! Siellä siis nähdään!

Vierailija
26/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein hakemukset Kelaan 2 viikkoa sitten ja siellä oli kyllä voi jessus miten ammattitaidoton ihminen. Siis tää mua ottaa niin pannuun näissä kunnan/kaupungin kanssa asioidessa. Sen harvan kerran kun meikäläinen jossain kaupungin toimistossa asioi ja pyytää neuvoa niin ei mitään tietoa sillä virkailijalla. Mitä hittoa se siinä tiskillä sitten on, jos ei osaa vastata kysymyksiin lomakkeen täytöstä?

Sillä meni nääs pasmat aivan sekaisin kun kysyin, miten pitää laput täyttää kun mun työnantaja maksaa mulle pari ekaa äippälomakuukautta täyttä palkkaa -eiks oo reilua? Mä olen aivan onneissani!!!

No, nyt mulla on huoli että tuleekohan mulle mitään äitiyspakkausta jos ne laput onki nyt jotenki väärin ja Kela, byrokratian pyhä laitos, ei sitten jotenki voi niitä käsitellä?

Kauan teillä on kestänyt siitä kun veitte laput siihen, että saitte Kelalta jotain päätöksiä ulos?

Vierailija
27/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen käynyt vain kahdessa ultrassa ja viimeksi saatiin kyllä painoarvio, tosin rv 18. Olisi kyllä kiva tietää paljonko se on nyt, mutta kun kaikki on normaalimitoissa niin eihän sitä " turhaan" ultraan laiteta enkä taida ihan omakustannehintaan mennä.

Minkille tsemppiä, toivottavasti olo kohenee ja nuo ikävät supparit menee ohitse!

Niin, ja tervetuloa kaikki uudet helmikset, kivaa saada lisää porukkaa meidän pallomahojen rivistöön ;)

Nyt alkaa o.c. jospa menis katsomaan....

Sasuliini 28+4