Onko normaalia, että harrastaa elämänsä aikana seksiä vain yhden ihmisen kanssa?
Entä onko normaalia, että kokee ensimmäisen yhdyntänsä vasta yli 20-vuotiaana?
Kommentit (14)
Mikä on se "normaali" jota pitäisi noudattaa? Jokainen sen kaiketi itselleen määrittelee. Minä olen ollut vain mieheni kanssa ja koen olevani normaali. Samoin tunnen monta muutakin koko elämänsä vain yhden kanssa olleita ja he ovat ihan normaaleja.
Ja miksei olisi normaalia kokea ensimmäistä yhdyntää yli 20-vuotiaana? Elämä on valintoja täynnä ja jokainen tehköön itse valintansa ja "kärsikööt" niiden seuraukset. Hyvät ja huonot.
En ole mikään uskontohihhuli enkä myöskään mielestäni mikään tiukkapipoisin. Silti minua ärsyttää tuollainen ajatuskin, että seksiä pitäisi harrastaa mahdollisimman nuorena ja monen kanssa koko elämänsä ajan.
Jokainen tavallaan. Jos sopivaa kumppania ei löydy, niin sitten ei löydy. Ei seksielämän aloittamisesta vasta yli 20-vuotiaana pidä mitään stressiä ottaa, ei myöskään siitä, että on harrastanut seksiä vain yhden kanssa.
oletko ollut nuori? Teini? Kapinoinut? Jos et vielä oo, tulet olemaan sitten nelikymppisenä. Niin se menee, sori vaan.
Noi kaikki kehityshaasteet pitäis ihmisen kokea ja ratkasta silloin kun niiden aika on. Myöhemmin kärsii niin moni muukin siitä mamman murrosiästä.
minusta on, itse täytän molemmat kriteerit (tai no olin just tasan 20v). Toivon mukaan pysytään miehen kanssa yhdessä hamaan loppuun saakka :)
oletko ollut nuori? Teini? Kapinoinut? Jos et vielä oo, tulet olemaan sitten nelikymppisenä. Niin se menee, sori vaan.
Noi kaikki kehityshaasteet pitäis ihmisen kokea ja ratkasta silloin kun niiden aika on. Myöhemmin kärsii niin moni muukin siitä mamman murrosiästä.
Ai jaa. Että kaikkien pitää mukautua samaan muottiin?
T. Tyytyväinen 20+ vuotiaaksi neitsyenä&kaksi kumppania
missä päin maailmaa ko. kysymyksen esittää. Suomessa tuon soisi olla normaalia, mutta taitaa valitettavasti olla harvinaista. Korkeamman moraalin uskonnoissa, kuten Islamissa, on normaali tilanne.
kohdallani enkä koe olevani mitenkään epänormaali. Nyt tämän samaisen miehen kanssa onnellisesti aviossa ja kahden lapsen äiti. Muuten kyllä vietin railakkaan nuoruuden/opiskeluajan. Seksielämämme on varsin tyydyttävää, joten en koe tässä neljääkymppiä lähestyessä jääneeni mistään paitsi.
mikä on normaalia, kannattaa ennemmin miettiä, mikä tekee onnelliseksi.
suuresta rakkaudestani. Minusta se oli outoa. Mieluummin olisin elänyt läpi elämäni vain yhden miehen kumppanina, mutta nyt on toinen menossa. Pidän jopa terveempänä sitä, että yksi suhde kestää.
Mulle ei tule mieleen, etta tuntisin ketaan kummastakaan ryhmasta, mutta pitaisin silti normaalina.
Ei kannata aina miettiä mikä on normaalia, kannattaa ennemmin miettiä, mikä tekee onnelliseksi.
Näin teen jatkossakin ja suosittelen muillekin.
Eiköhän tuo ole paljon normaalimpaa kuin tämä nykypäivän touhu, että hypitään sänkyyn jokaisen vähänkin kiinnostavan yhden illan tuttavuuden kanssa. Mielstäni ihan kunnioitettava asia.
Olen ollut vain yhden miehen kanssa ja sama juttu miehelläni, vain minun kanssa ollut. Alettiin seurustelee 16 vuotiaina ja siitä lähtien ollaan oltu yhdessä. Nyt siis ikää 36v.