Mikä ja milloin sinulla oli elämäsi rankin sairaus?
Kommentit (28)
toivuin kuitenkin, ilman jälkioireita. Mutta aika syvissä vesissä sitä pääsi uimaan kun teholla makasi, ja vielä pitkään sen jälkeenkin.
Vaikea sanoa miten kauan kesti, kuukausia jos koko toipumisaikaa ajattelee. Siitä jäi ikuisia muistoja mm. päänsärkyherkkyyteen ja lääkityksiin.
Kestää läpi elämän, kasvaa sellaisessa paikassa ettei pystytä täysin poistamaan. Joka vuosi kontrollikäynti vaikka leikkauksista on jo aikaa. Voi lähteä kasvuun jos tulee raskaaksi, raskaaksi tuloa ei varsinaisesti suositella.
Leikkaukset aikanaan olivat fyysisesti raskaita.
(olin tosi kipeänä, kun angiinaa ei tunnistettu yli viikkoon), synnytyksestä toipuminen oli aika raskasta, vaikkei se nyt tietenkään sairaus ole.
ärtynyt suoli, johon ei täysin parantavaa hoitoa ole löytynyt. Ripuli voi yllättää milloin tahansa ja silloin on vessan löydyttävä ja äkkiä.
Rajoittaa elämää aika tavalla, työntekoa, kulttuuririentoja ja matkustamista, muun muassa.
En nyt sen kummemmin mene yksityiskohtiin tässä mutta fyysisesti ja psyykkisesti erittäin rankka sairaus hoitoineen... :(
jatkunut koko aikuisiän ja todennäköisesti loppuelämä lääkityksellä. Olen kyllä siinä mielessä onnekas, että olen voinut hankkia ammatin ja käyn töissä ja mulla on lapsia. Viime vuonna jouduin olemaan suurimman osan vuodesta saikulla, kun oli raskas vuosi. :(