Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan lapsella oikeasti päässä vikaa vai onko tämä ihan normaalia??

Vierailija
12.02.2012 |

Kohta 13v lapsi väitti että kaverinsa on ottanut hänen pallonsa, eikä ole palauttanut sitä.

(ja nyt tämä kyseinen lapsi, siis meidän, valehtelee sujuvasti asiasta kuin asiasta, tämä on vain 1 esimerkki tuhansista)

Kuukauden tätä samaa kuunneltuame käskimme hänen soittaa tälle kaverille ja kysyä mmissä pallo. Ovat samalla luokalla. ja siis arvasimme jo heti ettei pallo ole tuolla luokkakaverilla, vaan kadonnut tms. Ja niin pitkälle meidän neropatti meni että soitti, ja kaveri oli luurinpäässä ihan että hä???

Samanlaista tapahtuu joka päivä koko ajan kaikesta ja mä en vaan enää jaksa. Ihankuin eläisi ihan omissa maailmoissaan. Ei omista ystäviä juuri tästä syystä.

Ja tajusikohan kukaan edes mitä kirjoitin, aika sekava sepustus.. Oon vaan ihan poikki kun ei voi lapseen luottaa yhtään, missään asiassa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin me olemme nyt tulleet siihen tulokseen, että kaikki lapsen väitteet täytyy tarkistaa. Olen pahoillani jos tästä on häiriötä teille, mutta todella paljon kiitos jos ymmärrätte. Ja sitten vaan otat puhelimen käteen aina kun lapsi sanoo jotain tuollaista, tai jos asia on sellainen että voi käydä jossain tarkistamassa, niin lapsi mukaan sille reissulle selvittämään asiaa. Ja joku rangaistus valehtelemisesta, vähintään anteeksipyyntö kun yritti vierittää syyn toisen päälle. Yhtälailla ne kerrat kun puhuu totta, täytyy tarkastaa, ja siitä ehkä kannattaa antaa ainakin paljon kehuja, jos ei jo joku muukin palkinto rehellisyydestä.

Tuskin sitä joutuu monta vuotta tekemään.

Vierailija
2/8 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumenestys?

Mun lapseni sepusteli aikoinaan kaikenlaista ja ihan omiaan, kaverisuhteet kovinkin ongelmallisia välillä, sosiaalisissa suhteissa ongelmaa harrastuksissa ja koulussa yms. Hänellä on nykyisin diagnoosina aspergerin oireyhtymä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeuksia noudattaa sääntöjä, esim jos kavereiden kanssa pelaa jotain muuttaa aina sääntöjä ym. Jos pelaa mummonsa kanssa, huijaa että voittaa.

Jutut on niin päättömiä ettei niitä voi siis ottaa todesta, mutta itse jotenkin ei tunnu tajuavan että muut ei usko. Ja siis valehtelee ihan mitättömistä asioista, ja isoista.

Vierailija
4/8 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis koulussa pärjäisi ihan ok, jos viitsisi tehdä edes joskus läksyt. Opettajakaan ei enää viitsi laittaa muistutuksia wilmaan joka päivä, ei sitä kiinnosta kun kohta lapsi lähtee seiskalle.

Vierailija
5/8 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse varmaan ottaisin yhteyden perheneuvolaan. Yrittäisin jutella lapsen kanssa asiasta säännöllisesti. Jos lapsi ei tulisi perheneuvolaan, hakisin itselleni tukea. Kyllä toi erikoiselta kuulostaa, mutta jotkut lapset on erikoisia.

Vierailija
6/8 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kuten ton pallon kanssa, oltain samana iltana menty kaverilta kysymään palloa. Jotta lapsi kokisi,että se valehtelu johti epämiellyttvään lopputulokseen. Nyt kun kuukauden sai omasta mielestään valehtelun läpi vanhempien huomaamatta, niin on helpompi kokeilla jatkossakin.

Eli jos olette varmoja, että valehtelee niin osoittakaa samantien et valehtelulla ei pääse kuin koira pälkähästä.

Vierailija
7/8 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kuten ton pallon kanssa, oltain samana iltana menty kaverilta kysymään palloa. Jotta lapsi kokisi,että se valehtelu johti epämiellyttvään lopputulokseen. Nyt kun kuukauden sai omasta mielestään valehtelun läpi vanhempien huomaamatta, niin on helpompi kokeilla jatkossakin.

Eli jos olette varmoja, että valehtelee niin osoittakaa samantien et valehtelulla ei pääse kuin koira pälkähästä.

katkaiskaa HETI siivet siltä valehtelulta. Mutta tehkää se niin, että "uskotte" lasta ja siksi näin tehdään. Osa valhetelusta voi johtua siitäkin, kun tietää ettette ota tosissanne hänen asiaansa. Ottakaa tästä lähtien kaikki tosissaan ja kaikki selvitetään näin lapselle ei jää enää mahdollisuutta valehteluun.

Vierailija
8/8 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun niitä tilanteita on päivässä MONTA. Opettaja sanoi ettei saa tulla pyörällä kouluun , ei tullut läksyjä (mistään ikinä), tehtiin tämä kässätunnilla (sormus, missä merkki) kaveri sanoi ettei ole treenejä, mummo osti karkkia, jne jne jne.. siis voi kun mä en osaa edes selittää mutta kun niitä tilanteita on niin paljon että joutuu jo hullun maineeseen kun ei tuo lapsi itse tajua, nsiis toi palllo esimerkki, soitti kaverilleen joka oli aivan ymmällään.. Mä saisin päivässä selvittää 3 asiaa min ja tätä on jatkunut vuosia. Ja ollaan perheneuvolan asiakkaita.

eli kuten ton pallon kanssa, oltain samana iltana menty kaverilta kysymään palloa. Jotta lapsi kokisi,että se valehtelu johti epämiellyttvään lopputulokseen. Nyt kun kuukauden sai omasta mielestään valehtelun läpi vanhempien huomaamatta, niin on helpompi kokeilla jatkossakin. Eli jos olette varmoja, että valehtelee niin osoittakaa samantien et valehtelulla ei pääse kuin koira pälkähästä.

katkaiskaa HETI siivet siltä valehtelulta. Mutta tehkää se niin, että "uskotte" lasta ja siksi näin tehdään. Osa valhetelusta voi johtua siitäkin, kun tietää ettette ota tosissanne hänen asiaansa. Ottakaa tästä lähtien kaikki tosissaan ja kaikki selvitetään näin lapselle ei jää enää mahdollisuutta valehteluun.