Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas kerran: Millä sitä väsynyt kotiäiti laihduttaisi.....?

Vierailija
12.02.2012 |

Huokaus.... 3 alle kouluikäistä ja pano sen mukainen eli about 20kg liikaa..... Mitä ikinä ruokavaliota yrittääkin niin ilman urheilua ei vaan jaksa ja aina tyssää viimeistään siihen kun joku sairastuu ja pitää valvoskella.....

JA pelkään, että jos aloitan urheilun "täysillä" nollasta sataan niin en jaksa sitäkään tai en ainkaan osaa yhdistää mitään ruokavaliota urheilullisempaan elämään...

JA varmaan huonoin vaihtis sit se että alkaa jonkun pussikeittodietin ja luulee niiden turvin käyvänsä saleilla ja tunneilla.... Montako päivää mahtaa mennä ennen pyörtymistä...?

Nimimerkillä: ennen niin kaunis ja laiha ja urheilullinen..... Mutta kun tulee 40 mittariin niin ei tää niin helppoo olekkaan.....

Ja jos ei teillä neuvoja olekkaan niin edes vertaislohdutusta pliis?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vertaislohdutusta ei heru. Joo, varmaan on hankalaa aloittaa kuntoilu tai laihdutus, jos asenne kumpaakin kohtaan on jo etukäteen "ei se kuitenkaan onnistu ja ihan epäinhimillistä edes yrittää".

Että mua ärsyttää tuo väninä! laihtuu helposti, kun vähentää käden liikettä suuhun. Kaikki muu on tekosyitä. Valvoessa voi syödä porkkanoita ja juoda vettä, jaksaa ihan yhtä hyvin kuin berliininmunkeilla.

Ikä ei myöskään liity mitenkään laihtumiseen ja liikkumiseen, jos olisit 80-vuotias niin ehkä sitten.

Lopeta valitus ja ala tehdä jotain, KAIKKI on plussaa mitä parannat ruokavaliossa ja kuntoilussa.

Vierailija
2/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei tässä muita ongelmia ole kuin selättää se laiskuus..... :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat vain tekosyy perseenkasvatukselle. Samaa mieltä siis kakkosen kanssa.

Perse ylös sohvalta ja liikkumaan, niin alkaa sitä energiaakin löytyä. Ja ruokavalio uusiksi, kai lapsesi sentään syövät terveellisesti?

Vierailija
4/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua voi auttaa se, että olet jonkun "tarkkailussa" tai että pääset mukaan laihdutusryhmään, jossa saat kavereiden kannustusta. Saat myös selville sen, jos olet vaarassa sairastua diabetekseen tai kolesteroliarvosi ovat pielessä. Se saattaa hätkähdyttää kunnolla ja lisätä motivaatiota.

MInä tein noin ja aloitin VLCD-dieetin (pussidieetti)lääkärin valvonnassa. Painoin aloittaessani yli 100kg.

Vierailija
5/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyykö sen aikana käymään jossain jumppatunneilla ihan terveesti?

Kun ihan pelkälä ruokavaliolal en usko pääseväni tuloksiin.

No en mä nyt montaa kertaa/vk mihinkään täältä pääsiskään saleille/jumppiin....

Vierailija
6/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalattariksi kesäksi-ketjuun, siellä ainakin löytyy muita laihduttajia!

Vierailija
7/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhtia ei vielä riitä molempiin. Otat ekaksi tavoitteeksi laihduttaa 10kg, onnistuu kyllä pelkästään ruokavaliota muuttamalla, liity vaikka kiloklubiin ja syö sen laskurin avulla 1200-1300kcal/pv..aluksi voit vaikka vetää viikon pussikeittokuurinkin jos tuntuu ettet pääse muuten alkuun. Sitten keväällä 3-4kk päästä kun olet saanut kymmenen kiloa pois lisäät mukaan pikkuhiljaa enemmän liikuntaa, varmasti kilojen lähdettyä ja kevään tultua on enemmän energiaakin siihen kuntoiluun. Tsemppiä!

Vierailija
8/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymyksessä ei vaan jaksa tempoa itseään salilla - ja no, eipä siihen olisi välttämättä mahdollisuuttakaan.

Mä koitan nyt päästä näistä 12 ylikilosta syömällä vähemmän (siis pienemmät annoskoot), etenkin leipää, perunaa, makaronia ja riisiä ja korvata niitä sit salaatilla. Syön nyt yhden lämpimän aterian päivässä ja toinen on sit salaatti. teen myös enemmän keittoja, vaikka en märistä ruoista tykkääkään.Iltapalaksi sitten hedelmä tms.

Eli kait se niin menee että syö vähemmän kuin kuluttaa :)

Vierailija
9/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maar sitä voi pystyä nollasta sataan heti.

Siis ensin ruokavalio kohtaalleen ja sit kun jaksamista tulee lisää niin kunnollisa liikuntaa...

Mulla on tapana jus olla ON/OFF eikä siinä vlillä mitään :D

Vierailija
10/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crosstrainer on paras. Kuntoile vähintään tunti kolmesti viikossa sillä.

Vierailija
11/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienennät annoskokoja, siitä se lähtee :) Namit, siiderit ym. turha pois jos vaan pystyt. Jos kotiinne mahtuu crosstrainer, se on aivan lostava! Joka ilta 15-20 min poljet ja pieni lihaskuntoohjelma siihen päälle. Hyvin onnistuu kotona kun tuossa pikkulapsivaiheessa ei niin helposti pääse salille, lenkille tms.

Älä odota tuloksia heti, aloita liikunta rauhallisesti ja ajattele vuosien päähän. Unohda nuo nälkädieetit heti alkuunsa!

Vierailija
12/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja crosstrainer/stepperi ja treenaa illalla televisiota katsellessa. Jos lapsesi ovat noinkin pieniä niin varmaan ne myös menevät nukkumaan ajoissa että sinulla on illalla aikaa?

Ja jätä pois kaikki perunat, makaroonit, leivät, sokeroidut jukurtit, herkut yms.

Vierailija
13/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kannattaa liittyä esim kalorilasku.fi:hin. Siellä voi keskustella, kirjoitella ketjuihin, kirjoittaa blogia ja lukea toisten omia. Liikuntoja saa merkattua tosi monipuolisesti, on kehittymiskäyrää, ruokatietoa yms. Syöt vähemmän kuin kulutat niin kyllä se siitä. Se ei vie juurikaan aikaa edes.

Alkukankeus tietty, mutta ekan viikon kun opettelee niin nopeasti sen oppii ja kun ruokaakin laittaa niin tuntuuhan ajatus kaiken punnitsemisesta työläältä mutta ei se sitä ole. Itse ainakin olen katsonut, että ei mene juuri aikaa enempää ruuan laitossa, vaikka tsekkaankin kalorit uusista tuotteista ja käytän kaiken vaa'an kautta.

Vierailija
14/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA ehkäpä liian vähäinen sosiaalinen kanssakäyminen muiden ihmisten kanssa?

Kahvakuulat on ja todellakin osaan niitä käyttää (ei mitään fitnesslällyä vaan ihan kisakuulat ja -liikkeet hallinnassa)

Mä vaan niin kaipaan tällähetkellä jotain joka tekis myös (joskus olen tykänny yksinkin)

Mies ei kertakaikkiaan jaksa kun tekee töitä 10h/pv 7pv/vk....

Täytyy varmasi lopettaa odottasmasta,e ttä mies tulisi mukaan tai vielä huonompi, etä hän houkuttelisi mut kuntoilemaan...

Vierailija
15/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopku netin kalorilaskuri7vertaistuki vois olla oikeenkin hyvä, mutta kylmä tosiasia on, että kun istun tähän koneen ääreen en ihan äkkiä ylös nouse.... :/

Vierailija
16/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä 15 olisi jäljellä. Oikeasti maailman yksinkertaisin ja tehokkain laite! Lisäksi olen tehnyt selkä-ja vatsalihasliikkeitä, nostellut puntteja ja venytellyt jumppapallon avulla. Sain ohjeet fysioterapeutilta, jonka luona kävin niskajumin vuoksi. Noin 45-60 min illassa teen 5 x viikossa. Ei haittaa pakkaset tai sateet, ei kulu aikaa kulkemisiin salille, ei lapsenvahtihuolia kun voi kotona tehdä telkkaria katsoessa. Olen ottanut pari suosikkiohjelmaani illasta joiden ajalle kohdistan jumppatuokion, menee vähän niinkuin siinä sivussa. :)

Lisäksi olen jonkin verran katsonut mitä laitan suuhuni, eli herkkujen mättämistä olen vähentänyt, ja vedenjuontia lisännyt roimasti. Mutta mitään nälkää en näe, enkä aio nähdäkään. Tsemppiä, jos minäkin sohvaperuna pystyn tähän niin sinäkin pystyt! :)

Vierailija
17/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan aina turhan monta ystävää seuraksi :D

Jos ei muuta niin telkkarin jumppaohjelman mukaan jumppasin niin eskarilainen tuli katsoon ja kertoi, että en todellakaan tee niinko telkkarissa käsketään...

Yleensä joku huutaa oven raosta ja on jotain vailla... Wiillä yritin pelataja ja kuntoilla. Arvatkaa kauanko minun pelivuoro kesti? Ei kovin kauaa...

Mutta onneksi minulla on ihana mies (joka kyllä myös tulee kotijumpat häiritseen) joka hoitaa lapsia aina kun haluan lenkille tai jumpalle. Ei kertaakaan ole asiasta valittanut. Silti olen ollut 15 kg ylipainoinen, siihen asti että aloin tätä odottaan. Nyt on 100 paikkumassa rikki!!!

Vierailija
18/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopku netin kalorilaskuri7vertaistuki vois olla oikeenkin hyvä, mutta kylmä tosiasia on, että kun istun tähän koneen ääreen en ihan äkkiä ylös nouse.... :/

ja siellä on myös sitä vertaistukea. Että jos kerran istut siinä koneella niin voithan myös leikata hetken pois mammapalsta-ajasta ja katsella niitä kalorilaskurin sivuja.

Vierailija
19/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että kyllä ne siihen mamman jumppaamiseen tottuvat(kyllästyvät) viikkojen ja kuukausien aikana, kun vaan sitkeästi jatkaa illasta iltaan, niin ainakin minulle kävi. :D

Aluksi kaikki koirista lähtien pyörivät ympärillä jotain kinuamassa, mutta kun sanoo että tämä on nyt äidin jumppa-aikaa, niin kyllä ne sen ajan myötä oppii.

T. se stepperin avulla laihduttanut

Vierailija
20/22 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-kymppisenä herääminen 2 pienen lapsen äitinä liikuntaan!

Kävin töissä, poltin tupakkaa ja muutin vaan kaiken. Asteittain!

Liikuntaa 2 kertaa viikossa (kirjoitin kalenteriin etten voi huijata itseäni).

Alussa lapset oli mukana mutta kun kunto kasvoi jäi lapset kotiin ja lähdin itse ja juoksin osan tutusta matkasta.

Kohta juoksin koko matkan, sitten koitin rikkoa ennätyksiä ja kohta pidensin matkaa.

Aloin käymään myös salilla lenkin ohessa ja lisäsin liikuntaa 3 kertaan viikossa.

Päivittäin kaikkea hyötyliikuntaa: kävelet kauppaan, pidemmälle auto parkkipaikalla, kävele rappuset hissin sijasta.

Venyttele pitkin päivää.

Tee jumppaa kotona ja lapset on hyviä lisäpainoja. Ne myös jumppaa kanssasi!

Ruuassa lisäsin heviä.

Ennen kassaa katsoin mitä olin heitellyt vaunuun ja otin osan pois herkuista.

Kauppalappua tein, noudatin sitä orjallisesti.

Herkkuja joko määrässä vähempi tai ostaa vaikka suklaata jossa prosenteissa enempi kaakaota.

Koita maistella kermajäätelön sijasta tavallista jätskiä, sitten koita näitä vähä rasvasia, soijajätskejä ja sorbetteja. Huomaatko kun kalorimäärät tippuu? Samassa suhteessa liikut enempi ja säännöllisesti.

Kannattaa kokeilla erilaisia tapoja liikkua: hiihtää, uida avannossa, luistella, retkiluistella, käy metsässä retkeilemässä, keilaamassa, minigolffaamassa, tennistä, seinäkiipeilyä, vuokraa kanootti?

Eli tee elämänmuutos!

Nauti hyvästä ruuasta, koita keksiä PALJON erilaisia hyviä ohjeita ja myös paljon herkkuja että kaupassa on mielyttävämpi asioida kiireessä.

Näin laihduin 20 kiloa vuodessa. Sen jälkeen alkoi vähän tulla massaa lihaksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan