Äitiyslomalta työttömäksi
Miten tämä menee käytännössä? Kotihoidontuki ei paljon nappaa rahallisesti,joten työttömyys on ihan hyvä vaihtoehto.Saanko kuntalisää ja lapsikorotusta?
Kommentit (24)
että olisin saanut olla varmaan tovin rauhassa ilman sitä työpaikkaakin.
maksaa kassaan, niin saisi ansiosidonnaista.
Itse olin työttömänä pari kuukautta äitiysloman jälkeen. Työkkäri ei ollut laisinkaan kiinnostunut musta, koska mulla oli työpaikka tiedossa. Muutenkin laskeskelin, et saisin olla suhteellisen rauhassa jonkin aikaa, kun paljon työkokemusta ja hyvä koulutus. Eikö ne kuitenkin panosta kouluttamattomiin nuoriin ja pitkäaikaistyöttömiin?
Oli työpaikka tiedossa niin sehän on ihan selvää ettei susta olla kiinnostuneita. Eiköhän työkkäri ole nimenomaan työttömille työnhakijoille tarkoitettu.
maksaa kassaan, niin saisi ansiosidonnaista.
Itse olin työttömänä pari kuukautta äitiysloman jälkeen. Työkkäri ei ollut laisinkaan kiinnostunut musta, koska mulla oli työpaikka tiedossa. Muutenkin laskeskelin, et saisin olla suhteellisen rauhassa jonkin aikaa, kun paljon työkokemusta ja hyvä koulutus. Eikö ne kuitenkin panosta kouluttamattomiin nuoriin ja pitkäaikaistyöttömiin?
Minä tein nuorempana pätkätöitä kouluissa. Kävin pitämässä oman alani kursseja, ja kurssien välillä oli työttömänä. Yksittäinen kurssi kesti aina 4-10 kk, minkä jälkeen tuli 1-3 kk työttömyysjakso.
Yhden 2 kk mittaisen työttömyyspätkän aikana jouduin työnhakukoulutukseen, vaikka olin ilmoittautunut työttömäksi vain 2 kk ajaksi. Olin jopa näyttänyt siellä työsopimuksen, joka siis tehtiin ennen edellisen sopimuksen päättymistä. Tiesivät siis oikein hyvin että työttömyys ei tule jatkumaan.
Ei kannata olettaa yhtään mitään silloin kun joutuu tekemisiin työkkärin kanssa.
ja kotihoidontuella samanaikaisesti, kotihoidontuki sitten vähennetään ansiosidonaisesta.Mutta kuntalisä jää mulle, sitä ei vähennetä.
enkä itsekään ymmärrä miksi avopuolisoni pitäisi minua elättää kun laissa ei ole elatusvelvollisuutta.
Ap
ap