Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiyslomalta työttömäksi

Vierailija
11.02.2012 |

Miten tämä menee käytännössä? Kotihoidontuki ei paljon nappaa rahallisesti,joten työttömyys on ihan hyvä vaihtoehto.Saanko kuntalisää ja lapsikorotusta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paljon saa kaksi aikuista ja vauva tukia?

mies työtön ja itse mamma lomalla, mutta töihin paluu ei naurata jos yksin elättää 2 ihmistä. onko siis sama jos jäis vain työttömäksi? Tukiakaan ei varmaan heru jos töitä tekis. koska tuloni lasketaan tietenkin..

Vierailija
2/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittänyt että siinä on jokin karenssi.

Jos et ole viimeisen 2 vuoden aikana ollut töissä vähintään 8kk:tta niin et saa vähään aikaan mitään rahaa työkkäristä. vissiin muutamaan kuukauteen.

Kannattaa vaan heti hakeutua työkkärin listoille ja alkaa vakavissasi hakemaan töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntouttavalla sopimuksella töissä ennen äippäloman alkua.En ole kuullutkaan tuollaisesta karenssista?? Yritin googlettaa tietoa,mutta eteen lävähtikin liuta keskusteluja...Olen sellaisessa erikoistilanteessa,jossa kuntouttavalla työsopimuksella on ihan tarkoitus ollut enkä siksi ole edes harkinnut oikeita töitä.

Ap

Vierailija
4/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnhakijana ja tuo karenssiaika kuluu siinä samalla. Vaarana tosin on, että saatat saada työhönosoituksen, mutta se vaara on häviävän pieni.

Vierailija
5/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeissa töissä enkä siis irtisanoutunut vaan sopimukseni loppui ihan itsestään.En ymmärrä tuot karenssia,siis saanko karenssia vaan siitä hyvästä että jään työttömäksi työnhakijaksi?

Ap

Vierailija
6/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paljon saa kaksi aikuista ja vauva tukia?

mies työtön ja itse mamma lomalla, mutta töihin paluu ei naurata jos yksin elättää 2 ihmistä. onko siis sama jos jäis vain työttömäksi? Tukiakaan ei varmaan heru jos töitä tekis. koska tuloni lasketaan tietenkin..

paljon saat palkkaa,mutta jokatapauksessa taitaa olla +-0,jos et satu olemaan tj.

Ap

Vierailija
7/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et käytännössä voi olla kodinhoidontuella ja työttömänä yhtäaikaa(näin sanovat kelalla ja työkkärissäkin) Jos jostain ihmeen syystä saat kodinhoidontukea ja työttömyyspäivärähaa yhtäaikaa, niin kodinhoidontuki vähennetään päivärahasta pois. Eli valitsemaan joudut, kumman otat ja sillä sipuli

Vierailija
8/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilta löytyy tarvittavat tiedot päivärahajuttuihin!

Vierailija
9/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun haimme kelasta tukia, mieheni työmarkkinatuki pieneni YLI PUOELLA, koska kela laskee tulot bruttona. mulle jää verojen jälkeen n: 1400€ siitä kela olettaa että maksan vuokran yksin joka on 640€ plus muut menot, esim: mulla opintotuen takasin maksu, muut laskut.

mies sai vaan noin: 11€ päivä! kun aikaisemmin sai yli 20€ päivä (ei asuttu vielä samassa taloudessa)

Vierailija
10/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun haimme kelasta tukia, mieheni työmarkkinatuki pieneni YLI PUOELLA, koska kela laskee tulot bruttona. mulle jää verojen jälkeen n: 1400€ siitä kela olettaa että maksan vuokran yksin joka on 640€ plus muut menot, esim: mulla opintotuen takasin maksu, muut laskut.

mies sai vaan noin: 11€ päivä! kun aikaisemmin sai yli 20€ päivä (ei asuttu vielä samassa taloudessa)

ei hel....kävin laskemassa työmarkkinatuenmäärän ja saisin 120€/kk siis mitäh...??! Miehellä ihan normaalipalkkaus.Nyt meni multa jotain ohitse,tai sitten olen laskenut väärin.

Vierailija
11/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt antaa 1,13€/pvä mitä lasken väärin?

Vierailija
12/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta voit saada sekä työmarkkinatukea että kotihoidontukea samaan aikaan, mutta käytännössä kotihoidontukea vastaava summa vähennetään työmarkkinatuesta, joten käteen ei jä yhtään sen enempää. Silloin on mahdollisuus saada kuntalisää, mutta on myös mahdollisuus päätyä kurssille tai töihin.

Vierailija
13/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta voit saada sekä työmarkkinatukea että kotihoidontukea samaan aikaan, mutta käytännössä kotihoidontukea vastaava summa vähennetään työmarkkinatuesta, joten käteen ei jä yhtään sen enempää. Silloin on mahdollisuus saada kuntalisää, mutta on myös mahdollisuus päätyä kurssille tai töihin.

tätä tieto ei löydy kelan sivuilta,ainakaan suoraan.

Ap

Vierailija
14/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomalta tai hoitovapaalta tulevalla ei ole kuin se 7 päivän karenssi, kun työssäoloehtoa lasketaan vapaata edeltäneeltä ajalta.

Kannattaisi hankkia 10 kk palkkatyötä ja olla työttömyyskassan jäsenenä, niin voi saada ansiosidonnaista päivärahaa 500 päivää. Siihen saa myös lapsikorotukset, mutta tietenkin on oltava valmis lähtemään töihin, jos kutsu kuuluu.

Vierailija
15/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et käytännössä voi olla kodinhoidontuella ja työttömänä yhtäaikaa(näin sanovat kelalla ja työkkärissäkin) Jos jostain ihmeen syystä saat kodinhoidontukea ja työttömyyspäivärähaa yhtäaikaa, niin kodinhoidontuki vähennetään päivärahasta pois. Eli valitsemaan joudut, kumman otat ja sillä sipuli

Minä olin samaan aikaan kotihoidontuella ja työttömyyspäivärahalla. Päivärahasta vähennettiin kotihoidontuen määrä, mutta karenssin ajalta sain sentään kotihoidontuen. Jos en olisi ollut kotihoidontuella niin en olisi saanut karenssin aikana mitään rahaa mistään.

Sama juttu jos kieltäytyy koulutuksesta tai työpaikasta. Silloinkin saa kotihoidontuen karenssin ajalta (mutta jos ei ole hakenut kotihoidontukea niin ei saa mitään).

Ja en kieltäytynyt mistään tarjotusta. Olin vain varautunut siihen että minulle tarjotaan jotakin aivan älytöntä, esim. sauvakävelykurssia 50 km päässä kotoa ja matka julkisilla kestäisi sinne 2 tuntia suuntaansa.

Vierailija
16/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään muutosta, aina raha on kiinni toisen tuloista, tähän pitäis nyt tulla pikkuhiljaa jo muutos, näin on menty kymmeniä vuosia.

Hyssälä töihin sieltä, ei ole mitään muutos saanut muija aikaan, politiikan puolella sai toimeksi takuueläkkeen, nyt ei mitään hyvää ja muutosta työttömien elämään ole tullut!!!!

Vierailija
17/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa kassaan, niin saisi ansiosidonnaista.

Itse olin työttömänä pari kuukautta äitiysloman jälkeen. Työkkäri ei ollut laisinkaan kiinnostunut musta, koska mulla oli työpaikka tiedossa. Muutenkin laskeskelin, et saisin olla suhteellisen rauhassa jonkin aikaa, kun paljon työkokemusta ja hyvä koulutus. Eikö ne kuitenkin panosta kouluttamattomiin nuoriin ja pitkäaikaistyöttömiin?

Vierailija
18/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään muutosta, aina raha on kiinni toisen tuloista, tähän pitäis nyt tulla pikkuhiljaa jo muutos, näin on menty kymmeniä vuosia.

Hyssälä töihin sieltä, ei ole mitään muutos saanut muija aikaan, politiikan puolella sai toimeksi takuueläkkeen, nyt ei mitään hyvää ja muutosta työttömien elämään ole tullut!!!!

18

Vierailija
19/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin työttömänä pari kuukautta äitiysloman jälkeen. Työkkäri ei ollut laisinkaan kiinnostunut musta, koska mulla oli työpaikka tiedossa. Muutenkin laskeskelin, et saisin olla suhteellisen rauhassa jonkin aikaa, kun paljon työkokemusta ja hyvä koulutus. Eikö ne kuitenkin panosta kouluttamattomiin nuoriin ja pitkäaikaistyöttömiin?

töissä vaan kuntouttavalla sopimuksella "leikkitöissä".Sopimus laitettiin päättyväksi kun jäin äitiyslomalle,eikä siinä päässyt syntymään mitään katkoa.

Vierailija
20/24 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli työpaikka tiedossa niin sehän on ihan selvää ettei susta olla kiinnostuneita. Eiköhän työkkäri ole nimenomaan työttömille työnhakijoille tarkoitettu.