Miksi ihmiset puhuvat kaloreista?
"Mä syön 1200 kaloria päivässä." Öööö, jos sä syöt 1200 kaloria päivässä niin tuskin pysyt kauaa hengissä. Oikea yksikkö on KILOkaloreita!!!
Kommentit (4)
Ne eivät kiinnosta minua lainkaan, enkä ole ikinä tiennyt, kuinka paljon niitä on missäkin syömässäni ruoassa. Mieluummin puhun kirjallisuudesta, musiikista, tietokoneista jne.
varmaan vähän samasta systä kuin pituus ilmoitetaan sentteinä eikä senttimetreinä, ja paino kiloina, eikä kilogrammoina: siksi koska se ei ole niin hemmetin tarkkaa ja kaikki normaalit ihmiset ymmärtää, mistä puhutaan!
sen takia että kalori on lyhyempi ja yksittäisistä kaloreista ei normaalisti puhuta joten sekaannuksia ei tapahdu. Esimerkiksi kilogrammojen kohdalla se olis sama kuin puhuis grammoista: "mä painan 48 grammaa".
Eri asia on taas se miks ylipäänsä puhutaan kaloreista energian yhteydestä eikä jouleista jotka edustaa sitä todellista energiaa.
jota jokainen itseään korostamaton sivistynyt ihminen ymmärtää
varmaan vähän samasta systä kuin pituus ilmoitetaan sentteinä eikä senttimetreinä, ja paino kiloina, eikä kilogrammoina: siksi koska se ei ole niin hemmetin tarkkaa ja kaikki normaalit ihmiset ymmärtää, mistä puhutaan!