Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paastoaako kukaan muu laskiaisesta pääsiäiseen?

Vierailija
11.02.2012 |

Pari viikkoa sitten aloin valmistautua laskiaisen ja pääsiäisen väliseen paastoon. Paasto alkaa vasta viikon päästä ja tarkoittaa minulle hyvästä ruoasta pidättäytymistä arkena ja liha- ja maitotuotteiden välttämistä koko paastoajan.

Paaston tavoite ei ole ollenkaan painonpudotuksessa vaan mielen virkistyksessä ja itseni testaamisessa: mihin minä pystyn? Ei kai ruoka ole ainoa tai edes hirveän tärkeä nautinnonlähde? Ja kun tarjolla on hyvää ruokaa, osaanko nauttia sitten siitä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt vegaani ja ruokavalioni on askeettisempi kuin monilla paastoajilla. Luulen, että nyt onnistuisi myös leivonnaisista ja makeasta luopuminen. Voi olla että yritän paastota. En ole ortodoksi, mutta olen ollut jo vuosia kiinnostunut ortodoksisuudesta ja harkitsin vakavasti ort. kirkkoon liittymistä. Asia kuitenkin jäi siltä erää.

Vierailija
2/10 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit yrittää jättää netissä roikkumisen tai television katsomisen vähemmälle ja sillä tavalla rauhoittaa mielen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaksi jutujseni mutta tästä innostuin: ekopaasto.fi.

Aion ekopaaston ajan ostaa mahd. paljon luomuruokaa ja vähentää lihan syöntiä ts. enemmän kalaa ja kasviksia.

Vierailija
4/10 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en varsinaisesti muuta ruokavaliotani mitenkään. Joka vuosi se vähän vaihtelee, miten paaston toteutan. Tänä vuonna ajattelin luopua karkeista, sipseistä, hyvistä juustoista ja muista herkuista paaston ajaksi. Siinä on tarpeeksi, syön niitä meinaan aika paljon normaalisti.

Vierailija
5/10 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan kaikkien uskovaisten pitäisi näin toimia. Paastotkaa ja rukoilkaa kehoitti Jeesus.

Vierailija
6/10 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/10 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellista paastoa. Onnistuneesta paastosta löytyy varmasti hyviä ohjeita. Ensimmäiset päivät on vaikeita, kun elimistö alkaa työntää kuonaa ulos, päänsärkyä ja pahoinvointia...

Vierailija
8/10 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat lapselta=D

Miksi niitä herkkuja pitää viikonloppuisen vetää?

Vierailija
9/10 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisesta paastosta ei ainakaan ortodoksisuudesssa ole kyse.

Vierailija
10/10 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkeuksena joku pyhä.

Itse pidän viikonloppuruoat hyvinä, jotta muistan arvostaa niiden hyvyyttä, vaikka eivät lihaa ja maitotuotteita sisälläkään. Ja arkena pyrin arvostamaan ruokaa ruokana, vaikka se ei mitenkään hyvää olekaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan