Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako ennen gynekologille menoa ottaa pari tuoppia?

Vierailija
10.02.2012 |

Koska se on mielestäni naisen elämässä kauheimpia asioita, nyt jo kiristyy lihakset kauhusta pelkästä ajatuksesta, ja vilun väreet ;( . Kyse ei ole sukupuolitaudin epäilystä , vaan lienee jotain sekamuotoista vaivaa tai vaihdevuosiin liittyvää. Silti hajuni on paha. Aina yhtä oksettava ja stressaava kokemus mennä gynelle ;( - viimeksi kävin kai muutama vuosi sitten.

Lienee pakko tilata aika ensi viikolla. Minulle kerrottiin, että kampaajalle mennessä ei saa yhtään haista alkolle. Entäs gynellä, ei kai hän myös mun yläpäätä haistele? Tuoppi saattais rentouttaa, koska en käytä lääkkeitä. Naisen elämä on kurjaa ja nöyryyttävää toisinaan. Miehillä on tuossa mielessä helppoa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei saisi, missä se kielletään? Eri asia ottaako se gyne sut vastaan jos olet humaltunut. Kokeile ja tule kertomaan :D

Vierailija
2/15 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voihan sille gynekologille kertoa, että koska hermostutti ja ahdisti niin paljon, piti ottaa pieni päiväkänni ennen vastaanotolle tuloa. Ehkä jotain terävämpää, pari kolme nopeasti juotuna? Pitää vaan olla kuski hakemassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kykenet niin kerro sille vastaanottoihmiselle että jännität kovasti ja pyydä varaamaan aika jollekin sympaattiselle lääkärille. Toi paha haju ei ainakaan sitä lääkäriä hetkauta.

Vierailija
4/15 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en ollu ajellu karvoja aikoihin. Kauheat römpsarepsottimet ja sääri+reisikarvat.

Tiedätkö, sen hajun takiahan sä sinne gynelle meet. Kun gyne sen hajun haistaa, se tietää jo missä vika todennäköisesti on. Vai osaisitko kuvailla hajua lääkärille niin, että lääkäri osaisi heti antaa kunnon tropit/hoito-ohjeet. Eihän siitäkään mitään tulisi jos puhelimessa sanoo lääkärille että olis nyt näppylä nenän päässä, mitä teen. Lääkärin pitää se nähdä.

Itse yleensä ajattelen alatutkimuksessa ihan muuta ja levittelen vain jalat. Ehkä se vaikuttaa kun on jo synnyttänyt, että siinä ei enää sen intiimimmäksi voi alapään esittely mennä.

Helpottavaa tietysti jos on gyne joka pystyy olemaan itsekin rento ja juttelemaan mukavia.

Ennen raskaaksituloa en edes uskaltautunut gynelle. En halunnut edes ajatella asiaa.

Vierailija
5/15 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi vaan, mutta olen tosissani. Kyse ei ole luvasta ottaa päiväkännejä, vaan gynekologisen tutkimuksen pelosta. En käytä lääkkeitä, joten turha sanoa että ota diapam.

Vierailija
6/15 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kamalaa siinä gynekologisessa tutkimuksessa on? Miten sitten synnyttäminen onnistuu, jos pelkkä tutkiminen on näin kamala

Vierailija
7/15 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kampaajalle ei saa mennä nauttineena? Mä kävin kulmien ja ripsien värjäyksessä parin siiderin jälkeen, eikä tuo kosmetologi mitään sanonut eikä kieltänyt uudelleen tulemasta.

Vierailija
8/15 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kamalaa siinä gynekologisessa tutkimuksessa on? Miten sitten synnyttäminen onnistuu, jos pelkkä tutkiminen on näin kamala

Vierailija
9/15 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pari tuoppia sua rentouttaa niin ota ihmeessä! Tai pari napsua jos ne on helpompi ja mukavampi ottaa. Tai vaikka näin talvella minttukaakao! (taidan itsekin ottaa...)

Kunhan pystyt puhumaan etkä oksenna gynen kenkiin niin mikäpä sua estäisi. Ei mikään!

Vierailija
10/15 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa ero on, että Diapamiin tarvitsee reseptin ja se ei haise. Minusta sinun kannattaisi kertoa pelostasi vastaanotolla. Jos lääkäri on ammattilainen, hän ymmärtää sinua. Monilla naisilla on esim. kokemuksia seksuaalisesta väkivallasta jolloin gynekologinen tutkimus voi nostaa traumaattisia muistoja esiin. Vaikka sinulla ei olisi tällaisesta kysmys, pelkosi ei ole naurettava tai outo. Siihen on joku syy joka tekee sen ymmärrettäväksi. Jos tutkiminen ei onnistu pelon takia, voisikohan lääkäri antaa rauhoittavalle lääkkeelle reseptin, ettei tarvitse mennä kaljalle?

Vierailija
11/15 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin gynen jälkeen toistakymmentä ja oksensin eilisen päivän.

Vierailija
12/15 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa ero on, että Diapamiin tarvitsee reseptin ja se ei haise. Minusta sinun kannattaisi kertoa pelostasi vastaanotolla. Jos lääkäri on ammattilainen, hän ymmärtää sinua. Monilla naisilla on esim. kokemuksia seksuaalisesta väkivallasta jolloin gynekologinen tutkimus voi nostaa traumaattisia muistoja esiin. Vaikka sinulla ei olisi tällaisesta kysmys, pelkosi ei ole naurettava tai outo. Siihen on joku syy joka tekee sen ymmärrettäväksi. Jos tutkiminen ei onnistu pelon takia, voisikohan lääkäri antaa rauhoittavalle lääkkeelle reseptin, ettei tarvitse mennä kaljalle?

Olen teitä vastaajia (uskoakseni) sen verran vanhempi, että jo aikanaan nää alapään asiat olivat tabu. Olen synnyttänyt, ja kyllä olen käynyt sen takia gynekologilla useinkin. Ja kiitän lainaamaani vastaajaa, että otit asian esiin. Kyllä, minut raiskattiin kahdesti peräkkäin vuosia sitten , enkä enää koskaan sen jälkeen pysty tuntemaan oloani täysin puhtaaksi ;(

Raskausaikana oli kiva käydä gynellä, tulehdusten takia ei ole.. Tää "että saako haista" tuli mieleeni vaan, kun tyttäreni opiskeli kampaajaksi. Hän kertoi, että heille opetettiin koulussa että jos joku vähänkin haisee alkoholille, ei häntä palvella.

Siksipä kyselen tätä näin, koska uskon että jopa (vanhakin) olut haisee paremmalle kuin alapääni nykyään, ja lääkäriin pitäis uskaltaa ;(

Vierailija
13/15 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä todellakin myös ennen kampaajalle menoa. Minä kärsin paniikkihäiriöstä ja selvin päin en pysty poistumaan kotoa. Ei ole missään koskaan edes huomattu että olen käyttänyt vähän viskiä hermolääkkeenä ennen asiointia.

Vierailija
14/15 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kertoisi avoimesti pelkäävänsä kovasti toimenpidettä tai tutkimusta, minun tehtäväni on tehdä kaikki voitava että potilaalla olisi parempi olla ja ettei hänen tarvitsisi pelätä. Gynekologinen tutkiminen on voimakkaasti kajoava asia ja varsinkin silloin, kun taustalla on jotain noin hirveän traumaattista. Haju muuten todnäk johtuu bakteerivaginoosista ja sen pystyy lääkäri ehkä ilman tutkimistakin diagnosoimaan. Jos siis sillä kerralla koet sen mahdottomaksi.

Vierailija
15/15 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kertoisi avoimesti pelkäävänsä kovasti toimenpidettä tai tutkimusta, minun tehtäväni on tehdä kaikki voitava että potilaalla olisi parempi olla ja ettei hänen tarvitsisi pelätä. Gynekologinen tutkiminen on voimakkaasti kajoava asia ja varsinkin silloin, kun taustalla on jotain noin hirveän traumaattista. Haju muuten todnäk johtuu bakteerivaginoosista ja sen pystyy lääkäri ehkä ilman tutkimistakin diagnosoimaan. Jos siis sillä kerralla koet sen mahdottomaksi.

kiitos tästä! Luultavasti kyseessä on jotain tyyliin bakterielli vaginoosi, tai sitten tällä iällä (50+) voisi olla papassakin jo jotain vikaa. Häpeän hajuani. Ne raiskaukset vaan pilasivat koko loppuelämäni, myös nykyisen suhteeni, koska en voi unohtaa, olen likainen nainen. No, ehkäpä gynekologin tehtävä sitten on tosiaan haistella hajuja, mulle tää on jotain kamalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi