Miten ootte synnytyksestä palautuneet?
Mulla on nyt 9 kuukautta synnytyksestä ja tuntuu, että alapää on edelleen hyvin löysä. Olen harjoitellut kuulilla ja ilman ja kuulat pysyvät ihan hyvin sisuksissa samoin jumpatessa tuntuu, että pystyn pitämään lihaksia jännityksessä aika pitkäänkin ja tekemään nopeita pumppauksia.
Ongelma on ilmeisesti jossain syvemmällä, kun usein, varsinkin öisin kun nousen makuuasennosta ylös pääsee emättimen kautta ilmaa ulos ja ääni on sama kuin peraisisi.
Myös tahaton piereskely on ongelmallista, olen muutaman kerran joutunut ihan noloon tilanteeseen, kun multa on päässyt paukku, jonka tuloa en ole aavistanut enkä ole sen tuloa pystynyt estämään.
Onko kellään kokemuksia fysioterapeutin lantionpohjajumpasta?
Synnytys oli mun toinen ja lapsi aika iso, yli nelikiloinen. Ekan synnytyksen jälkeen tätä ongelmaa ei ollut.
Tää juttu saattaa naurattaa ja herättää aavistuksen, että on pilailua, mutta mulle tämä on todellakin henk. koht. ongelma?
Onko kohtalotovereita.
Kommentit (3)
mulla on sama vika ku sulla,eli toi ilma...mutta mulla se on ollu vaivana jo ennen synnytyksiä (3 kpl) eli se ei tas johdu väljyydestä..
oon joskus pelänny että mitä jos esim. menkkojen aikana sinne menee ilmaa ja pääsee verenkiertoon? Kaikkee pitää pelätä :D
muuten paikat on ihan ok,ei arista eikä muuta oikein vaivaa kuin ehkä tunnon kanssa ja sekin on paranemaan päin..en ole huolissani..eikä ukko oo valittanut....
Maria,jonka synnytyksestä 5kk
Mulla synnytyksestä nyt 3kk ja vaivana todella kiusallinen tahaton paukuttelu. Sain synnytyksessä 2.asteen repeämän (imukuppi), joten olisiko tämä syynä. Olen yrittänyt jumppailla lantionpohjaa ahkerasti mutta tuohon ilman karkailuun se ei ole kyllä auttanut yhtään. Mainitsin asiasta lääkärillekin jälkitarkastuksessa, mutta hän katsoi mua vain kuin jotain hoopoa eikä osannut tarjota mitään neuvoa asiaan.
Kiinnostaisi tosiaan, onko joku saanut esim fysioterapeutin apua ko. ongelmaan.
Mulla on kohta 2kk synnytyksestä ja vauva oli melkein 4kg.
Tuntuu että ainakin vielä on " löysä" enkä ole muistanut/ehtinyt tehdä lantionpohjalihaksia ollenkaan:(Miehehn mielestä ei ole eroa,mutta eipä tuo varmaan uskaltaisi sanoakaan että ompas löysä...;)
itteä häiritsee.....