Huomenna Sykin pääsykokeet, onko täällä muita menijöitä?
Kommentit (11)
Itse olen ko. koulun käynyt ja ei - meillä ei lapsi ole menossa pääsykokeisiin :). Jotenkin koen, että ihan tavallinen koulu tarjoaa sen terveemmän kasvuympäristön.
Millä tavalla terveemmän? kyselee kahden SYK:läisen tyytyväinen äiti.
Itsestä tuntuu, että lapset saavat olla siellä lapsia pitkään. Koulu toki vaativaa, mutta saa olla innostunut ja kouluasioihin paneutuva koululainen ihan rauhassa, kukaan ei pilkkaa koulunkäynnin asettamisesta arvoasteikolla korkealle saati hyvistä arvosanoista.
Olen siitäkin tyytyväinen, että lastemme luokilla ei ole sellaisia "liian varhain teiniksi ryhtyneitä". Kilttejä lapsia, kivoja harrastuksia, mukavia vanhempia. SYK on hyvä koulu!
En päässyt infoon. Tuliko siellä jotain tarkempaa tietoa koetilanteesta muuta kuin että klo 10-12?
Mitä vaaditaan?
Olen ekaluokkalaisen äiti ja mietin jo tulevaa...
kokeeseen ja äidinkilen osaamista mitataan.
kunnon aamupala ja hyvät yöunet paikallaan. Tsemppiä ;-) t.kahden sykkiläisen äiti
mitä pääsykokeissa kysytään? Eli mitä pitää osata?
luokassa. Mitataan kielellisiä ja matemaattisia valmiuksia. Keskittymistä tietenkin, koska kestävät kaksi tuntia. t.9
Itse olen ko. koulun käynyt ja ei - meillä ei lapsi ole menossa pääsykokeisiin :). Jotenkin koen, että ihan tavallinen koulu tarjoaa sen terveemmän kasvuympäristön.
matematiikkaa ole? Onko todella näin?