Aloitin lentoemäntädieetin, pidän tähän ketjuun päiväkirjaa!
Aamulla söin sen puolikkaan greipin ja join hyvää, mustaa kahvia ja vettä.
Puolilta päivin aloin tuntea itseni hieman nälkäiseksi. Lähdin kauppaan tavoitteena ostaa kaikki dieetin aikana tarvittava. Parempaan lähikauppaamme on matkaa 1,2 km, jonka kävelin.
Ostin kaiken muun paitsi tomaattimehutölkin ja vikan päivän sisäfilepihvin. Pihvin haluan hakea ihan hallista ja mehutölkki oli liian suuri dieetillä tarvittavaan määrään nähden. Inhoan tomaattimehua, enkä usko innostuvani siitä tämän dieetin aikana niin paljon, että litran joisin. Lisäksi ostoksille kertyi muutenkin painoa; hedelmät, vihannekset ja mehut painavat kovasti, ja ostin vielä kaksi isoa pulloa kivennäisvettä.
En olisi jaksanut kantaa noita kasseja ja painavahkoa käsilaukkuani ylämäkeä kotiin asti, joten hyppäsin ratikkaan, jolla pääsin ajelemaan puolet matkasta. Kohtuullinen rasitus tuo oli joka tapauksissa hartialihaksille, ja hengästymäänkin vähän pääsin. Kunto taitaa olla aika pohjalukemissa.
Kotiin päästyäni pikkunälkä oli lähtenyt, join lasin vettä. Nyt alan valmistaa tonnikalasalaattia ostamistani aineksista, joihin sisältyy monenlaisia yrttejä, herkkusieniä ja pippuria. Uskon, että voi olla hyvää!
Jatkan raportointia myöhemmin. Vaakaa en valitettavasti löytänyt, ja muistelen miehen joskus puhuneen, että se hajosi (ei johdu painostamme!). Sitä siis en pysty seuraamaan, minkä verran painoa lähtee neljässä päivässä. Pari mittaa itsestäni otin: vyötärö 80, lantio 113. Katsotaan vaikuttaako tämä mittoihin mitenkään.
Kommentit (32)
Toinen päivä on pahempi kuin ensimmäinen, ja olettaisin että myös pahempi kuin seuraavat!
Nälkä tuli tosiaan jo aamupäivästä, eikä pysynyt lounaan avulla kovin pitkään poissa. Söin kuuden aikaan kolme tomaattia; arvelen tämän vastaavan 1,5 dl tomaattimehua.
Tuo kurkusta, kukkakaalista ja pavuista koostuva päivällinen oli kyllä karu, ja vastoin ennakkosuunnitelmaa söin ananaksen heti perään. MIes vielä sattui tulemaan ovesta juuri kun keitin kukkakaaleja, ja kommentoi kuuluvasti: "Hyi mikä haju!" Olimme siis vanhassa kämpässä pakkailemassa tavaraa, ja mies oli luullut jääkaapin siellä haisevan pahalle.. Kun aavistuksen kärttyisänä kerroin kukkakaaleistani ja sanoin, että sitä kommentointia voisi ehkä rajoittaa, mies vielä selitti: "Ai jaa; mä kun luulin että täällä joku mätänee!" Sai annoksen tuntumaan niin houkuttelevalta että! Oli itse vielä juuri tulossa lempiravintolastamme syömästä. *ärh*
No onneksi onnistuin venyttämään päivällisen syöntiä kahdeksan tienoille; muuten voisi olla vaikea saada unta puolen yön aikaan. Huomaan vähän väliä, kuinka jostain ihan tyhjästä tulee naposteluun liittyviä mielitekoja ja joudun muistuttamaan itseäni, että suuhun ei saa mennä mitään dieettiin kuulumatonta.
Tällä hetkellä ei ole nälkä, mutta muuten olo on kyllä huteran puoleinen. Ihana ajatus, että huomenna saan kahteen kertaan syödä lihaa!
(sorry en jaksanut lukea linkkia). Muinoin 80-luvulla sita ainakin kutsuttiin lentoemantadieetiksi, tai Mayo-dieetiksi. Kokeiltiin kerran kaverin kanssa, kaksi paivaa meni mutta sitten tuli niin hirvea makean ja rasvan himo etta jouduttiin nakkikioskille lihapiirakoille ja kotiin jatkamaan dieettia suklaalevyn kera :)
(sorry en jaksanut lukea linkkia). Muinoin 80-luvulla sita ainakin kutsuttiin lentoemantadieetiksi, tai Mayo-dieetiksi. Kokeiltiin kerran kaverin kanssa, kaksi paivaa meni mutta sitten tuli niin hirvea makean ja rasvan himo etta jouduttiin nakkikioskille lihapiirakoille ja kotiin jatkamaan dieettia suklaalevyn kera :)
Tämä on elämäni ensimmäinen kerta kun olen dieetillä.
Puolikas greippi tässä syödään joka aamu, eikä muuta (paitsi kahvia mustana). Lounaat ja päivälliset sitten ohjeiden mukaan. Sisältävät välillä munaa, välillä kanaa, vikana päivänä sen pihvinkin, mutta toisena päivänä pelkkiä kasviksia. Itse ajattelen, että toinen päivä on pahin, joten kunhan tästä selviän niin voin saman tien jatkaa loppuun asti. Tähän asti ainoa hetki kun oli pieni kiusaus luovuttaa, oli se kun mies lähti yksin siihen lempiravintolaamme. Huomenna tulee toinen haaste eteen, kun menemme äitini, mieheni ja veljeni kanssa yhdessä syömään, ja minä en voi syödä mitään vaan katselen vierestä! Mutta en epäile, ettenkö selviäisi.
Dieetti kestää vain neljä päivää; sopii minulle.
ap
Ei kun olihan tässä toisenakin päivänä lounaalla sentään kanaa. Päivällisellä oli pelkkiä kasviksia.
ap
4 paivaa niin ei siina ihmeita laihduta. Se mika painosta lahtee on nestetta. Mita on sitten tarkoitus tehda neljan paivan jalkeen, palata entisiin syomatapoihin?
tarkotus on nimenomaan poistaa vain nesteitä :D tämä on nesteenpoistodieetti.. Itse haluan pöhötyksen hetkeks pois vatsasta, kun rantalomalle olen lähössä.. Olen normaalipainoinen ja melko hyvökroppainen (lihaksiä löytyy) ja muodot oikeissa kohdissa, joten mun ei tarvitsisi laihtua..
jokatapauksessa..
Aamupaino 65,1 huikeeta!!
Tästä päivästä tulee kamalan vaikea, tiedän sen jo nyt!!! ei auta muutaku kestää.. mies on ollut poissa koko viikonlopun, joten eilinen päivä dieetata oli aika helppo. Nyt kun se herkuille perso suursyömäri tulee takas tänään illalla, voi olla että maanantai ja tiistai menee itku silmässä..
Aamupaino 65,1 huikeeta!!
VAU, mikä tulos heti ekan päivän jälkeen! Onnittelut!
Itsellä nyt toisen päivän jälkeen aamupaino oli 70,1. Joten yli kiloa ei varmaan ole voinut lähteä (ekan päivän aamupainoa en tiedä, mutta illansuussahan paino oli 70,7). Veikkaan selitykseksi sitä, että kulutukseni on varmaan jo valmiiksi pieni, kun en harrasta hirveästi liikuntaa ja lihaksetkin ovat tosi pienet.
Eilen illalla oli tosiaan heikko olo, ja aamulla pää tuntui hieman sumuiselta. Pääsin kuitenkin hyvin käyntiin sillä greipillä ja kahvilla. Lisäksi tajusin, että kaupoissa myydään pakasteina niitä vihreitä papuja ilman suolaa.. Söin sitten eilen niitä (ekan päivän pavuissani oli suolaa, koska ostin ne tyhmyyksissäni säilykkeenä).
Lounasaikaan on vielä hetki, joten ehdin puuhata jotain ennen sitä. Lounaan jälkeen äiti ja veli tulevat auttamaan muutossa. Lounaaseen kuuluvan omenan taidan ottaa taas evääksi muuttohommiin.
4 paivaa niin ei siina ihmeita laihduta. Se mika painosta lahtee on nestetta. Mita on sitten tarkoitus tehda neljan paivan jalkeen, palata entisiin syomatapoihin?
Nuo tuo toinen dieettaaja vastasikin jo, eli nesteitä nimenomaan on tarkoitus saada pois.
Itselläni on sitten muitakin syitä. Olen viimeisen vuoden kuluessa kehittänyt karmean tavan syödä suuria määriä karkkia ja muuta makeaa päivittäin. Terveellisen ravinnon syöminen on jäänyt jatkuvasti vähemmälle, koska suuret hiilarimäärät vievät minulta myös nälän. Syynä tähän ruokavaliokatastrofiin on osittain lohtusyöminen ja sen muuttuminen pinttyneeksi tavaksi. Hommaa vielä edesauttaa se, että teen kiireistä ja rytmiltään hyvin epäsäännöllistä työtä. Minulla ei tunnu olevan koskaan hyvää hetkeä suunnitella aterioitani, saati valmistaa niitä! Teen töitä kotoa, joten työpaikkaruokalakaan ei pelasta.
Tämä dieetti tekee minulle hyvää monesta syystä:
1. Kun sitoudun tähän, minun on pakko kiinnittä huomiota sekä siihen, mitä syön, että siihen mitä kieltäydyn syömästä. Jo neljän päivän täydellinen karkittomuus on minulle iso asia, ja varmasti muuttaa käsityksiäni siitä, onko sitä karkkia todellakin pakko mussuttaa päivittäin.
2. Näiden aterioiden valmistaminen on hyvin helppoa ja nopeaa, joten selviydyn niistä tiukkoinakin päivinä.
3. Vaikka kaloreita on dieetissä vähän, olen jo huomannut olevani virkeämpi, energisempi ja kaikin puolin hyvinvoivempi verrattuna entiseen karkkiruokavaliooni (toisen päivän iltaa lukuunottamatta). Tästä syystä minulla on dieetin myötä motivaatio korkealla tehdä pidempiaikainen ruokavaliomuutos.
4. Elämäntapojen parantamishalua lisää varmasti se, jos saan painoni putoamaan hiukankin.
ap
Mulla on myös ihan järjetön hiilaririippuvuus! Olin eilen ihan shokissa kun tajusin sen.. Koska harrastan liikuntaa ja en ole ylipainoinen, en ole koskaan kokenut sitä ongelmaksi. Tämän dieetin myötä olen tajunnut miten riippuvainen olen sokerista, vaaleista leivistä ja pullamössöistä!
Myös kahviriippuvuuteni on jotain aivan järkyttävää.. Ja eilen huomasin, että olin koko päivän virkeämpi kun join päivittäisten kahviannosten sijasta vettä! Huh, vesi se vasta virkeäksi tekeekin! Olin kyllä kuullut siitä aikasemmin, mutten varsinaisesti uskonut ennenkun nyt vasta.
No mutta, lounas on jo tuloillaan, eli 200g broileiria (ostin kaupasta suolattoman mausteseoksen jolla maustan sitä vähän) ja salaattia. Tomaatimehun korvaan kahdella normitomaatilla.
Saas nähä miten pitkään tänään pysyn ilman päivällistä, eilenhän söin sen jo kolmelta, vain muutaman tunnin lounaan jälkeen :D
Tänään myös yritän säästää ananaspalat iltapalaksi :)
Menkää ny riitelee omii peppoihinne, ei ketään kiinnosta toi teijän kirjottama ROSKA
totta hyi että mitä ROSKAA käyttäkää aikanne johki parempaan
En ehtinyt heti tuoreeltaan raportoida, joten teen sen näin jälkikäteen. Tiistaina aamupaino oli sama kuin maanantainakin, 69,1. Mutta minulla oli alkanut menkat, mikä yleensä nostaa painoani tilapäisesti 1-2 kiloa (johtuu turvotuksesta). Nyt pari päivää dieetin loppumisen jälkeen (menkkojen edelleen jatkuessa) aamupaino oli 70,1. Odottelen menkkojen loppumista ja katson, paljonko sitten painan, mutta arvelisin toiveikkaana että nesteiden lisäksi dieetillä lähti myös rasvaa.
Mitoissa vyötäröltä lähti 2 senttiä ja lantioltakin 1.
Tästä on hyvä jatkaa!