Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko mielestäsi hyvä ruoanlaittaja, kokki? Miten se ilmenee?

Vierailija
09.02.2012 |

Osaatko käyttää raaka-aineita oikein, oikeaa lihaa oikeaan paikkaan, osaat maustaa ruoat oikein, käsitellä kasvikset ja kalat, tiedät ruoan oikeaoppisesta säilytyksestä ja säilönnästä.

Teetko hyvänmakuista, maistuvaa ruokaa?

Suhteesi lisäaineisiin ja luomuun?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen ennakkoluulottomasti raaka-aineita, osaan valmistaa perusruoat ilman reseptejä, mutta kokeilen valmiita reseptejäkin. Luomua käyttäisin enemmän, jos laatu olisi yhtä hyvä, kuin "ei luomu". Lähiruokaa suosin oman perheen ruokavaliossa. Perusmausteet käytössä, natriumglutamaattia ei käytetä.

ruoanlaitossa? Mielenkiinnosta vaan kysyn. Meillä käytetään jonkun verrankin, kun säästää aikaa, vaivaa ja sähköäkin

pakasteiden sulatukseen ja puuron tekoon. Eipä ole vielä keksinyt ruokaa jota mikrossa voisi tehdä... Ai joo, keitän mikrossa joskus lapselle perunan jos on kiire.

Vierailija
2/13 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kiinnostus ruokaan, ja edelleen jaettu lapsille:)

Kalan käsittelyä en niinkään osaa, mutta osaan tehdä mistä tahansa ruhon osasta (sisäelimiä lukuunottamatta) suussasulavaa ruokaa. Koskaan en ole itse tehtynä saanut sitkeää lihaa! Siksi en uskalla Suomessa käydä ravintoloissa kun hinta laatusuhde on niin huono - miksi maksaisin maltaita ruuasta jonka itse teen paremmin??

Juuri itse tekemällä vältän lisäaineet ja tiedän mitä ruoka pitää sisällään. Helppo silloin myös arvioida säilyvyys.

Mistäkö tiedän - kun vihjaisemme ystävillemme että olisin tekemässä jotain ruokaa tarjolle tulijoita on enemmän kuin kutsuttuja:D Meillä on vähintään kerran kuukaudessa ruokavieraita... Kaipa se parhaiten kertoo mausta ja laadusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut kiinnostunut terveellisistä raaka-aineista ja ruoanlaitosta. Olen opetellut erilaisia tekniikoita, ja opettelen koko ajan lisää. Ruoka-aineiden säilytyksestä, säilymisestä, elintarvike- ja ruokahygieniasta minulla ei ole koskaan ollut harhakäsityksiä, johtunee pedantista luonteestani. Teen ruokaa aina rakkaudella, ja sen maistaa siitä. Olen tuttavapiirissäni tunnettu "keittiön pikku hengetär" :D

Käytän luomua aina kun vain on mahdollista, lisäaineita on aika helppo välttää kun tekee ruoan itse.

Vierailija
4/13 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla perheessä (lapsuuden) aika pitkät ruokaperinteet jo..Itse olen aina tehnyt nyt kun olen äidiksi saanut tulla niin itse kaikki ruoat alkuperäisistä raaka-ainesita.Lisäksi yritän suosia mahd.paljon luomua ja lähellä tuotettua.itse olen kaiken kukkuraksi karpannut jo vuoden!tämäkin vaikuttaa meidän perheen ruokaostoksiin nykyään.Moni väittää että karppaaminen tai sen metodeilla eläminen olisi,mutta hevonkukkua sanon minä!Juureksia saa talvisaikaan edullisesti ja kotimasita kaalia sekä itsellä idätysastia ja siemeniä joilla voin saada kans kivaa salaatinpohjaa aikaiseksi ja terveellistä ja vitamiinirikasta ruokaa..

Lisäksi olen myös ns."kokeileva kokki" eli kokeilen uusia reseptejä melko herkästi enkä karasta uutta!

Vierailija
5/13 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen ennakkoluulottomasti raaka-aineita, osaan valmistaa perusruoat ilman reseptejä, mutta kokeilen valmiita reseptejäkin. Luomua käyttäisin enemmän, jos laatu olisi yhtä hyvä, kuin "ei luomu". Lähiruokaa suosin oman perheen ruokavaliossa. Perusmausteet käytössä, natriumglutamaattia ei käytetä.

Vierailija
6/13 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoanlaitossa?

Mielenkiinnosta vaan kysyn. Meillä käytetään jonkun verrankin, kun säästää aikaa, vaivaa ja sähköäkin

Vierailija
7/13 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan, ja kalaakin valmistan hyvin vähän (vain itselleni harvoin), mutta muuten pidän itseäni hyvänä ruuanlaittajana. Tiedän kyllä aika paljon raaka-ainesta, säilömisestä, säilytyksestä ja sensellaisesta.

Ainakin useimmat meillä syöneet kehuvat kovasti ruokaani, joten kai se on aika hyvää.

En pelkää lisäaineita, mutta pyrin käyttämään enimmäkseen ruokaa, joissa niitä olisi mahdollisimman vähän. Luomua käytän jonkin verran, lähinnä raha on este.

Vierailija
8/13 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pomoni ja suuren osan asiakkaitteni mielestä teen hyvää ruokaa ja asiakkaat palaavat aina uudelleen murkinoimaan paikkaamme.

Suhteeni lisäaineisiin ja luomuun on terve: käytän varsinkin ensimmäistä.

En tykkää ruoanlaitosta yhtään.

Vierailija
9/13 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan, ja kalaakin valmistan hyvin vähän (vain itselleni harvoin), mutta muuten pidän itseäni hyvänä ruuanlaittajana. Tiedän kyllä aika paljon raaka-ainesta, säilömisestä, säilytyksestä ja sensellaisesta.

Ainakin useimmat meillä syöneet kehuvat kovasti ruokaani, joten kai se on aika hyvää.

En pelkää lisäaineita, mutta pyrin käyttämään enimmäkseen ruokaa, joissa niitä olisi mahdollisimman vähän. Luomua käytän jonkin verran, lähinnä raha on este.

Vierailija
10/13 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisellä kerralla - sori!

Vierailija
11/13 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikamunakasta mikrossa ja pekonitkin siellä tulee kivasti. Suklaat sulatan myös.... En oikeastaan muuta, lämmitetään toki paljon ruokia mikrossa, kun teen monesti kahden, jopa kolmen päivän ruokia kerralla. ed.

Vierailija
12/13 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan,juuri muuhun kuin muksun silloin tällöin harvoin kelpuuttamaan puuroon!

Vierailija
13/13 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten se ilmenee, kun vieraatkin santsaavat. Maustamiseen käytän paljon vihanneksia ja hedelmiä. Pihvejä ja paisteja teen... perusmausteita ei paljoa tarvitse, kun vihannekset on oikein valittu. Makua saa irti kaikesta muusta.

Säilönnästä tiedän, että kun ruoka on onnistunut, sitä ei tarvitse paljoa säilöä. Toki jauhot meillä on purkeissa, kylmät jääkaapissa jne. Hilloja tehdään aina joskus, säilyke kurkkuja jne.

Lisäaineita vältän ja luomu on plussaa. Kotimaisuus on raaka-aine valinnoissa ykkös sijalla, josta saattaa maksaa vähän enemmän. Perusraaka-aineissa kotimaisuus kuvaa laatua, esim. monet ulkomaiset vihannekset ovat kulkeneet paljon pidemmän matkan ja sitä varten poimittu usein ennen täyttä kypsyyttä.

Ruoanlaitto on harrastukseni.