Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alatko säästäämään lapsiesi yliopistomaksuja varten?

Vierailija
08.02.2012 |

Vähän niinkuin USA:ssa. Sehän nyt on selvä että kohta Suomessakin yliopiston käynti maksaa maltaita, opintotukia tai asumistukia ei ole. Pitäisikö nyt alkaa jo säästämään että omatkin lapset saisivat hyvän koulutuksen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla rahastoja ja lapset laittavat itse kuukausirahoistaan puolet säästöön, ihan jo silläkin perusteella, että he ovat joskus itsenäisiä aikuisia, jolla on omatalous.

Vierailija
2/10 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitänyt elää suu säkkiä myöten koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttamaan tottunut sukupolvi alkaa heräämään, että kaikki hyvä ei ole olekkaan ikuisesti ansaitua.

Vierailija
4/10 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kummiskaan sinne mene. Jos menevät, saavat maksaa itse. Ammattikoulusta tulevat kustannukset minä maksan.

Vierailija
5/10 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo sen verran säästöjä. Itse saavat kyllä kesätienisteistään säästää.

Enkä ole yhtään varma, että lapseni menevät yliopistoon. Luulempa, että on todennäköisempää, että eivät mene.

Vierailija
6/10 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole itsekään vielä aloittanut opintoja. Lapsi on lähempänä kymmentä ikävuotta, kun voisin alkaa oikeasti säästää.

Vierailija
7/10 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kummiskaan sinne mene. Jos menevät, saavat maksaa itse. Ammattikoulusta tulevat kustannukset minä maksan.

kun mamma oikein kannustaa amistelemaan. Voi yrjö.

Vierailija
8/10 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mamma oikein kannustaa amistelemaan. Voi yrjö.

opiskeluja maksamaan. Jos haluavat kouluttautua lisää, tekevät kuten muutkin: menevät töihin opiskelun ohella.

Minä toki maksan ammattikoulusta tulevat kulut, koska ovat kuitenkin vielä alaikäisiä ja jokin koulutus täytyy olla.

Vierailija
9/10 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme asu Suomessa, ja tässä maassa koulutuksesta joutuu pulittamaan pitkän pennin.

Vierailija
10/10 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat kuolleet, niin maksan perinnöistä. Vanhemmat on erittäin varakkaita ja jo nyt ostaneet lapsenlapsille jopa asunnot valmiiksi. Minä olen tavallinen keskipalkkainen ja maksan asuntovelkaa. VAnhemmat on joskus avustaneet, mutta eletään kyllä ihan omilla tuloilla arkea ja sitä myöten säästöön ei juuri jää. Tuntuu hassulta, että pienillä muksuillamme on velattomat kaupunkiasunnot vuokralla ja meillä on tavallisesta perustalosta velkaa reippaasti. Ei haittaa. Lapsillehan tää kaikki saa mennäkin ja ei tarvi itse ajatella, että lapsetkin tarvisi pesämunaa vaan voi maksella tätä rauhassa, nauttia elämästä ja aikanaan sitten nauttia vanhuudesta miettimättä, miten lapsia avustaisi.