Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3500€ /kk tienaava kusipää aikoo maksattaa lasten päivähoidon sossulla.

Vierailija
08.02.2012 |

Sossu tekee päätöksen että päivähoito on avohuollon tukitoimi ja kusipää luikertelee maksimipäivähoitomaksuista kuin koira veräjästä.

Kusipää on siinä uskossa että lapsia ei saa hakea päiväkodista kuin vasta 16.55.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas pääsee vähemmällä ja kukin kykyjensä mukaan. Rehellisyydelläkö pärjää!?

Vierailija
2/5 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei tarvitse maksaa hoitopaikasta, jos kyseessä on kuntouttava päiväkotipaikka (ns. virikepaikka) tai avohuollon toimi. Sehän nyt on itsestään selvää. Jos lapsi "määrätään" päivähoitoon niin tietenkin määrävä taho vastaa silloin kustannuksista.

Jos kusipää on siinä uskossa että lapset voi hakea vasta klo 16.55, niin varmaan kusipäälle kannattaisi kertoa että aikaisemminkin voi mennä. Mikä siinä on ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni hoitopaikka oli samalla kuntoutuspaikka, mutta päivähoitomaksut maksoin tulojeni mukaan ja sain Kelasta tukea vamman aiheuttamiin kustannuksiin. Tietty summa joka kuukausi, kattoi hyvin kulut, jos ajattelee, että johan se lapsi syökin siellä päikkärissä ja ruoka maksaa.

Minulla on päikkäristä tarkat säännöt, joissa ei yhtään ymmärretty julkisilla liikkuvaa työssä kävijää. Olin aina väärään aikaan pitämässä lasta kanssani ja lomani olivat väärään aikaan. Jos sattui olemaan vapaapäiviä ja mahdollisuus mennä äitiäni tapaamaan, niin otin lapsen pois kuntoutuksesta. Jos minulla oli heinäkuussa töitä, en muka yhtään ajatellut, että lapsella oli oikeus lomaan. Moneen kertaan kehoitettiin ottamaan yhteyttä lastensuojeluun, jos he esim. järkkäsisivät minulle kesäloman oikeaan aikaan! Paljon muitakin mielestäni lastensuojeluun kuulumattomia tehtäviä kehittelivät lastensuojelulle vuosien varrella.

Päikkärissä voidaan oikeasti laukoa vaikka mitä esim. noista tulo- ja lähtöajoista. Yksittäisten työntekijöiden varmoista mielipiteistä kuvittelee helpolla, että ne ovat päiväkodin virallisia kannanottoja.

Ihmeen nöyrä sitä tuli oltua päikkäriväen edessä. Olen ollut ihmeissäni kun olen kuunnellut ystävieni rentoa otetta päiväkodin kanssa, lapsi on päikkärissä silloin kun vanhemmat sen hyväksi kokevat. Lapsellani oli varsinaista terapiaa pari tuntia viikossa, muun ajan oli olennaista, että henkilökunta tiesi lapseni erityistarpeet.

Vierailija
4/5 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitomaksu on 0€/kk, koska pennut on mulla kirjoilla ja maksu menee mun tulojeni mukaan.

Mutta muutos asiaan tulee heti kun löydän itselleni mieleisen yksiön ja muutan sinne.

Kusipäälle en muutostani ilmoittele, kyllä se sen jossain vaiheessa huomaa, kun päivähoitotoimisto lähettää sille 450€:n laskun, jonka se tietenkin kiikuttaa lastensuojeluun ja sossut maksaa.

Vierailija
5/5 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle sanottiin silmät kirkkaina kun vein esikoisen päiväkotiin että lapsi _pitää_ hakea ennen 16:30.

Olin aika pulassa, kun työt loppui klo 16 ja työmatkaan kului autolla ruuhkasta riippuen 30-40 min.

Lähdin sitten töistä aiemmin että ehdin varmasti ennen 16.30.

Vasta paljon myöhemmin selvisi että päiväkoti on auki klo 17 asti ja ei todellakaan ole pakko hakea lasta ennen 16.30.

Yksi hoitaja vaan yritti psyykata vanhepia hakemaan amhd. aikaisin lapset, jotta pääsi itse aiemmin kotiin.