Paljon reissaavat! Vaatteiden määrästä kysyisin...
Ollaan lähdössä kahden viikon lomalle lämpimään. En haluaisi pakata niin vähän, että on ns. pakko ostaa paikan päältä vaatetta mutta en myöskään haluaisi ylipakata. Tykkään, että iltaisin on siistimmät vaatteet (tarkoittaa pojilla siistimmät shortit ja paita ja mulla siistimpää mekkoa/ hame+toppi -linjaa). En kuitenkaan ole vimpan päälle pukeutuja missään tilanteessa.
Kuulostaako liian suurelta/pieneltä vaatemäärältä:
-kouluikäisille pojille molemmille 5 shortsit, 7 perus t-paitaa ja 3-4 parempaa paitaa, kahdet uikkarishortsit, crocsit ja sandaalit.
-mulle 2-3 mekkoa iltaa varten, 3 shortsit, 7 perustoppia, pari puolhametta, pari parempaa toppia illaksi, kolmet bikinit + pari rantapaitaa/mekkoa, 3 sandaalit...
Jos miettii päivien kulkua, niin aamiaisen jälkeen uima-altaille/rannalle, jossa ollaan tyyliin koko päivä enemmän tai vähemmän. Pari-kolme päivää ollaan retkillä. Illalla mennään syömään.
Auttakeehan, ettei mene ihan pieleen :) Ja voin siis hankkia paikan päältäkin jotain mutta en väkisin, jos ei satu kivoja vaatteita kohdalle...
Kommentit (9)
Vaikka miten kuvittelisi, niin eipä niitä parempia vaatteita varsinkaan tarvitse niin paljon kuin kuvittelisi. Yhdet sandaalit riittää, lisäksi vaikka crocksit ja lenkkarit (jo koneeseen).
Kahden viikon lomalla me yleensä olemme pesettäneet t-paitoja ja alusvaatteita, ei maksa paikan päällä paljon mitään.
Viisihenkinen perheemme pärjää kahden viikon lomalla helposti kahdella matkalaukulla.
lapsille t-paidat ja alushousut jokaiselle paikallaolopäivälle ja sen lisäksi muut vaatteet fiiliksen mukaan. Meillä vaihdetaan lapsille joka päivä puhdas t-paita ja alushousut ja iltaisin voi pitää samaa (eri kuin päivällä) parikin päivää. Silti joudun usein pesemään vaatteita.
Mieluummin pakkaan enemmän kuin vähemmän.
ja niitä käytetyimpiä lempivaatteita. Mekin käytämme pesulapalveluja. Ne ovat järjestään melkein joka paikassa halvempia kuin Suomessa.
Mietin lähinnä tuota, että tarvitsetko noin paljon erilaisia iltavaatteita? Vai siis mitä tarkoitat iltamenoilla?
Ei siis ihan överiksi mennyt :)
Iltameno ei ole kuin syömään ja ehkä yhdet drinkit jossain hotellin baarissa. Topit ja shortsit ovat päivää varten, jos ja kun joskus menemme kiertelemään kylille, kaupoille, retkille jne. Pari mekkoa ja pari hametta+parempaa toppia on tarkoitettu iltasyöminkeihin.
Ehkä karsin vielä jotain. Pesettää tosin voi ja sitä täytyy harkita. Toivon vaan, etteivät onnistu pilaamaan/kutistamaan vaatteita...noh ehkä ne osaa :)
Toki jos pesulan kaupungilta löytää niin edullista siellä pestä/pesettää, mutta kaikissa kohteissa ei ole pesuloita.
Itse suosin ns. pieniä vaatteita, sellaisia jotka menevät pieneen tilaan. Esim. t-paidoissa eroja onko paksumpi vai ohuempi jne.
En ota paljoa mekkoja mukaan, paita+hame näppärämpi (toki rantamekkoja otan) koska jos hikoilee paita helppo pestä kylppärin altaassa vert. täyspitkä mekko.
ei vois ottaa tarpeeks mukaan? ei niitä laukkuja joudu vetämään kuin pieniä matkoja.
ja tuliaisia varten pitää olla tilaa. miks pitäis pärjätä kahdella tai kolmella laukulla, kun niitä voi ottaa viis?
Itse olen ylipakkaaja.