Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen, että minulla on kilpirauhasen autoimmuunitulehdus. Mitä kokeita pyydän lääkäriä ottamaan?

Vierailija
08.02.2012 |

Pelkkä tsh ja t4v:hän ei riitä vai? Montako eri koetta kannattaa pyytää ottamaan? Mitä ne ovat?

Ja te, joilla on ko. sairaus, millaisia oireita teillä on ollut kun sairaus diagnisoitiin?

Minulla on sen verran tutkittu että tsh ja t4v otettu, jotka olivat raja-arvojen sisällä, mutta tosi matalia molemmat.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten pitää tulehdusarvot. Jos kilpirauhasarvot kovasti heittelee, voi silti tarvita lääkitystä.

Vierailija
2/5 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä tsh ja t4v:hän ei riitä vai? Montako eri koetta kannattaa pyytää ottamaan? Mitä ne ovat? Ja te, joilla on ko. sairaus, millaisia oireita teillä on ollut kun sairaus diagnisoitiin? Minulla on sen verran tutkittu että tsh ja t4v otettu, jotka olivat raja-arvojen sisällä, mutta tosi matalia molemmat.

että mennään lääkäriin kertomaan mikä on vialla ja mitä lääkkeitä sen pitää määrätä, mistä kohtaa pitää leikata ja monta milligrammaa puudutusta pitää laittaa.

Mua niin v*tuttaa tämmöset.

Mitä jos menisit ihan avoimin mielin kertomaan oireet, ja annat sen lääkärin tutkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sä meet sinne listasi kanssa...

Kerro oireet ja sillä hyvä.

Vierailija
4/5 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuunnella sitten myös mieli avoimena, mitä hän siihen vastaa. Onhan se nimittäin niin, että jos jotain vaivaa on tutkittu jo jonkin aikaa, ja lääkäri vaihtuu KOKO ajan, voi olla, että se potilas on jo siitä kokonaiskuvasta paremmin jyvällä kuin lekuri, joka ei ole edes kunnolla ehtinyt lukea potilastietoja tai labratuloksia.

Kannattaa siis ilman muuta kysyä.

Mutta luota nyt ap sentään sitten siihen, että se LÄÄKÄRI tietää, mitä pitää vielä tutkia, jos epäily hänestä kuulostaa aiheelliselta. Kysy perustelut, jos ei kuulosta - ettet jää itseksesi ihmettelmään lausuntoa.

Vierailija
5/5 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kilpirauhasasioissa kehotan kyllä neuvomaan lääkäriä - ellen erikseen tiedä, että hän on nimenomaan spesialisti ja ammattitaitoinen. Itselläni tuota ei tajuta edes Meilahdessa...

5