Kestoaihe...eli suppareista neuvoa kaipailen
Olen käynyt lääkärillä viimeksi n. 6 vko sitten ja silloin kaikki oli hyvin.Supistuksia on ollut koko ajan paljon, samoin kuin esikoista odottaessa(ei silloinkaan vaikuttaneet paikkoihin).Lähinnä ne ovat olleet sellaisia vatsan kiristelyitä jotka tuntuvat enemmän tai vähemmän.Nyt kuitenkin joukkoon on tullut muutamia kipeitäkin, jotka tuntuvat alaselässä.Olen ajatellut että liittyvät ehkä kohdun kasvuun mutta milloin pitäisi mennä lääkäriin?Eli miten se ohje meni?
Kaiken huipuksi vauva jumppaa minkä ehtii ja potkii mm. kohdunsuulle joka tuntuu ilkeänä vihlontana.Neuvolalääkärimme on vain _todella huono_ ja yksityiselläkään ei oikein raaskisi koko ajan ravata.Milloin siis tarvitsee huolestua?
Rv 26+ menossa.
Kommentit (2)
suoraan vaan. Ne pystyy antamaan pistoksen, mikä auttaa vauvaa, ja muitakin lääkkeitä, että vauva ei synny. Itselläni meinasi vauva syntyä rvk 34 ja jouduin jäämään yöksi tarkkailuun. Silloin eivät antaneet estolääkitystä, koska viikkoja oli ihan jo hyvin kasassa, mutta vauva olisi ollut pienikokoinen ja olisi joutunut jäämään sairaalaan luultavasti.
...mutta itse sain esikoisen kanssa sellaisen neuvon, että jos kipeät supistelut jäävät päälle, kannattaa käydä tsekkauttamassa lekurissa. Itselläni tosin supistukset " vaikuttivat paikkoihin" , mutta pari kertaa, kun supistelu ei hellittänyt levosta huolimatta, hakeuduin äitiyspolille. Kävelin vain sinne sisään ja selitin tilanteen ja sain aina apua. Jos tämä onnistuu asuinpaikkaasi nähden, suosittelen!