Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta ois outoa olla kertomatta miehelle kaverini asioita..

Vierailija
07.02.2012 |

Siis ainakin jotain niistä. Esim kaveri miehensä kanssa meillä kylässä ja kertonut, että on rv7 ja sitten parin viikon päästä soittaa ja kertoo, että sai km:n. Mies sitten huikkaa esim kun tulen makkarista puhumasta puheluani, että "noh, mitäs niille kuului?", viitaten tähän kaveriperheeseen tarkoittaen olla ihan vain kiinnostuneen kohtelias.

Ois aika typerää olla sanomatta miehelle, että x sai km:n. Seuraavan kerran kun tavattais porukalla niin mies peruskohteliaana kysyis kuitenkin, että mitenkäs on x jaksellu, onko ollu paljon pahoinvointia tms. Ois siinä sitte kiva meidän naisten selitellä, että eiku se meni kesken ja hyvä juhlatunnelma/kyläreissu pilalla. Etenkin jos se olisi ollut kaverille tosi rankka paikka.

Paljon jätän kertomatta, mutta kyllä mä seulon semmoset olennaiset asiat miehenkin tietoon, ettei tule ko. kaltaisia kurjia tilanteita.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erottaa yleiset kuulumiset ja ystävän uskomat henkilökohtaiset asiat toisistaan?

Kyllä meilläkin puhutaan kavereiden normaalit kuulumiset puolin ja toisin, mutta mieheni pitäisi minua outona hölösuuna, jos kertoisin hänelle ystäväni kahdenkeskisiksi tarkoittamia henkilökohtaisia asioita.

Ja ihan sama toisin päin.

Vierailija
2/6 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josta ei välttämättä kerrota edes vanhemmille. Eikä se minusta kuulu normaaleihin kuulumisiin, mutta on asia, joka outojen tilanteiden välttämiseksi ois miehenkin hyvä tietää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis tää kaverisi on kertonut miehellesikin olevansa raskaana, niin toki hänelle sit varmaan on ok että tiedotat keskenmenostakin.

MUTTA ominpäin et voi mennä kertomaan miehellesi kaverin raskaudesta noin alkuvaiheessa varmaankaan... Ylipäänsä kaverin intiimit asiat on parempi jättää kaverin itsensä kerrottavaksi. Mä ainakin panisin välit poikki jos joku mun ystävä kertoisi luvatta miehelleen vaikkapa että mut on raiskattu, on tullut ero tms.

Vierailija
4/6 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuossa esimerkissä ap:n kaveri oli itse puhunut raskaudestaan ap:n miehen kuullen. Silloin ihan ok kertoa myös keskenmenosta.

Jos taas ap on kaverin kanssa kahvilla kaksin ja kaveri kertoo että on raskaana ja aika alussa jne. en ap:na puhuisi miehelle heti että X odottaa lasta, vaan sitten hieman myöhemmin kun alkaa vähän jo maha näkyä. Vaikka kyse ei edes olisi salaisuudesta, niin mies voisi möläyttää sen jollekin (jos joku vaikka sanoo meille tulee toinen lapsi, kappas niin Makelle ja Maikillekin) yhteisille tutuille tmv. joilta sitten voisi tulla niitä onnittelujakin keskemenon jälkeen jne.

Minä en puhu kaverieni asioita miehelle, toki osan "muuttavat helmikuussa" tmv. asioita, mutta en mitään henkilökohtaisuuksia. Suodatan sen mukaan mikä kerrotaan minulle pysyy minun tietonani ja mikä yleistä tietoa kerron miehellekin.

Vierailija
5/6 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kaveri kyläilee usein meillä perheensä kanssa ja yhtäkkiä mies ei enää ookaan sen mukana niin tokihan omakin mies kysyis kaveriltani, että eikös T tullutkaan ja kyllähän se muutenkin jotenkin paljastuis.

Kyllä minusta ero on juuri näitä jotka kerrotaan, mutta siihen liittyviä syitä en lähde miehen kanssa vellomaan. Voin vain todeta, että "se ja se erosivat". Se on kuitenkin asia, joka väistämättä tulee ilmi jos kaverin kanssa ollaan yhä tekemisissä.

Enkä tee salassa mitään, kyllä mun lähipiiri tietää, että pääpiirteet kerrotaan puolisollekin ja he tekevät samoin.

ap

Vierailija
6/6 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain sä tietäisit raskaudesta, niin et todellakaan sais kertoa siitä eikä keskenmenosta miehelle, se ei todellakaan ole normaalia.

Kyllä mäkin kyselen mieheltä, kun on jutellut yhteisten kaveriperheiden kanssa, että mitäs heille kuuluu, mutta ei mulle edes tarvii tietyistä asioista sanoa että ethän kerro kelleen, vaan se kuuluu ihan normaaliin elämään ettei kavereiden tärkeitä asioita kerrota eteenpäin edes sille omalle miehelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi