Fingerpori ;DDD
Kommentit (20)
Tuota ei välttämättä nuoremmat ymmärrä...Kieku ja Kaiku taisivat loppua ilmestymästä Kotiliedessä joskus 70-luvun puolivälissä jo.
-vm -67-
Esim. meillä käsiteltiin lukiossa suomalaisen sarjakuvan historiaa. Ja onhan tuo yleissivistystä. =)
-vm -87
Tuota ei välttämättä nuoremmat ymmärrä...Kieku ja Kaiku taisivat loppua ilmestymästä Kotiliedessä joskus 70-luvun puolivälissä jo.
-vm -67-
Taisi loppua vasta 80-luvulla. Olen syntynyt 1977 ja olen lukutaitoisena lueskellut Kiekua ja Kaikua mummolassa. 90-luvulla (?) oli Rieku ja Raiku, joiden ymmärtäminen vaati kulttuurintuntemusta.
Tuota ei välttämättä nuoremmat ymmärrä...Kieku ja Kaiku taisivat loppua ilmestymästä Kotiliedessä joskus 70-luvun puolivälissä jo. -vm -67-
Esim. meillä käsiteltiin lukiossa suomalaisen sarjakuvan historiaa. Ja onhan tuo yleissivistystä. =) -vm -87
kaikilla ei ehkä ole ollut suomalaisen sarjakuvan klassikoita lukiossa. Tuleeko se sulle yllärinä? Eikä tuo nyt minusta mikään hirveän yleissivistävä kysymys edes olekaan, kyse on vaan tietystä sarjakuvasta tiettynä aikana. En pidä yleissivistyskysymyksenä mm. sitäkään, onko joku seurannut lehdestä jotain B. Virtasta aktiivisesti.
Tuota ei välttämättä nuoremmat ymmärrä...Kieku ja Kaiku taisivat loppua ilmestymästä Kotiliedessä joskus 70-luvun puolivälissä jo. -vm -67-
Taisi loppua vasta 80-luvulla. Olen syntynyt 1977 ja olen lukutaitoisena lueskellut Kiekua ja Kaikua mummolassa. 90-luvulla (?) oli Rieku ja Raiku, joiden ymmärtäminen vaati kulttuurintuntemusta.
ja loppui siis jo 1975. Kenties sun mummolassasi oli tallessa vanhoja Kotiliesiä.
vai muistanko ihan väärin?
ainakin itse muistin ne heti..
vm-84
Mutta Waltarikin on kuollut jo 80-luvun alussa. Joka tapauksessa sarjakuva on siis tuttu nuoremmille sisaruksillekin.
ja muistan Kieku ja Kaiku-animaation, joka tuli lastenohjelmien yhteydessä. Eli lauantaiaamuna klo 8:30-9:30 tai arki-iltana 17:30-19:30. Kaikki kävi, kun ei ollut paljon valinnanvaraa! Muistaakseni Kieku ja Kaiku oli runomittaan kirjoitettu.
vai muistanko ihan väärin?
ainakin itse muistin ne heti..vm-84
Sitä näytettiin piirrettynä lastenohjelmissa ainakin joskus 1980- ja 1990-lukujen taiteessa.
vm. -79
ja muistan Kieku ja Kaiku-animaation, joka tuli lastenohjelmien yhteydessä. Eli lauantaiaamuna klo 8:30-9:30 tai arki-iltana 17:30-19:30. Kaikki kävi, kun ei ollut paljon valinnanvaraa! Muistaakseni Kieku ja Kaiku oli runomittaan kirjoitettu.
Onko toi siis joku sarjakuvaviittaus?
(olen syntynyt v. 1983)
Kaikki kävi, kun ei ollut paljon valinnanvaraa! Muistaakseni Kieku ja Kaiku oli runomittaan kirjoitettu.
t: vm. -79
muussakin lehdessä kun Kotiliedessä,koska minäkin olen sitä lukenut mummolassa ihan uusista lehdistä ja lukemaan olen oppinut v 77, eikä mummolaan koskaan tullut Kotiliettä.
sarjakuvahahmoja, niiden nimet olivat Kieku ja Kaiku.
Niissä oli ihania riimejä, laatijana tosiaan myöhemminkin suosikkikirjailijani Mika Waltari.
vähän enempi (suomalaisen) yleissivistystä kuin B. Virtanen. Kuitenkin toisena luojana Mika Waltari.
Toki kaikki ei tiedä kaikkea, mutta iän perusteella sitä ei voi sanoa.
vähän enempi (suomalaisen) yleissivistystä kuin B. Virtanen. Kuitenkin toisena luojana Mika Waltari. Toki kaikki ei tiedä kaikkea, mutta iän perusteella sitä ei voi sanoa.
tuon tuntee joku, jonka elinaikana se on ilmestynyt monta vuotta lehdessä kuin joku, joka ei ole syntynytkään sen ilmestymisaikana.
Hei, onko tää nyt sulle joku ihmeen arvovalta- tai itsetuntokysymys? ;-))) Muuten en oikein ymmärrä, miksi alat inttää tällaisesta, joka on aika selvä juttu.
Jos palaat ihan rauhallisesti vaan tuonne keskustelun alkuun ja katsot, niin näet, että käytin sanaa VÄLTTÄMÄTTÄ. En syytä tai aliarvioi tai mitätöi yhtikäs ketään.
Ziisus...
ja mulla on myös hämärä muistikuva telkkarissa näytetyistä jaksoista. Mutta mulle tuli ekana Suomen Kuvalehti mieleen, vai oliko se juuri se Rieku ja Raiku?
Hauska Fingerpori joka tapauksessa.
vm. -80
Meitä on täällä palstalla kuulkaa muitakin kuin keski-ikäisiä.
Nimenomaan siitä animaatiosta. Sen muistan, että runomitta-animaatio oli aika aneeminen ja sitä katsottiin vain pakon edessä, kun mitään muutakaan ei ollut. ;)
-vm -67-