Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ei välttämättä nuoremmat ymmärrä...Kieku ja Kaiku taisivat loppua ilmestymästä Kotiliedessä joskus 70-luvun puolivälissä jo.

-vm -67-

Vierailija
2/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ei välttämättä nuoremmat ymmärrä...Kieku ja Kaiku taisivat loppua ilmestymästä Kotiliedessä joskus 70-luvun puolivälissä jo.

-vm -67-

Esim. meillä käsiteltiin lukiossa suomalaisen sarjakuvan historiaa. Ja onhan tuo yleissivistystä. =)

-vm -87

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vm -67-

Taisi loppua vasta 80-luvulla. Olen syntynyt 1977 ja olen lukutaitoisena lueskellut Kiekua ja Kaikua mummolassa. 90-luvulla (?) oli Rieku ja Raiku, joiden ymmärtäminen vaati kulttuurintuntemusta.

Vierailija
4/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ei välttämättä nuoremmat ymmärrä...Kieku ja Kaiku taisivat loppua ilmestymästä Kotiliedessä joskus 70-luvun puolivälissä jo. -vm -67-

Esim. meillä käsiteltiin lukiossa suomalaisen sarjakuvan historiaa. Ja onhan tuo yleissivistystä. =) -vm -87

kaikilla ei ehkä ole ollut suomalaisen sarjakuvan klassikoita lukiossa. Tuleeko se sulle yllärinä? Eikä tuo nyt minusta mikään hirveän yleissivistävä kysymys edes olekaan, kyse on vaan tietystä sarjakuvasta tiettynä aikana. En pidä yleissivistyskysymyksenä mm. sitäkään, onko joku seurannut lehdestä jotain B. Virtasta aktiivisesti.

Vierailija
5/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ei välttämättä nuoremmat ymmärrä...Kieku ja Kaiku taisivat loppua ilmestymästä Kotiliedessä joskus 70-luvun puolivälissä jo. -vm -67-

Taisi loppua vasta 80-luvulla. Olen syntynyt 1977 ja olen lukutaitoisena lueskellut Kiekua ja Kaikua mummolassa. 90-luvulla (?) oli Rieku ja Raiku, joiden ymmärtäminen vaati kulttuurintuntemusta.

ja loppui siis jo 1975. Kenties sun mummolassasi oli tallessa vanhoja Kotiliesiä.

Vierailija
6/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai muistanko ihan väärin?

ainakin itse muistin ne heti..

vm-84

Vierailija
7/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Waltarikin on kuollut jo 80-luvun alussa. Joka tapauksessa sarjakuva on siis tuttu nuoremmille sisaruksillekin.

Vierailija
8/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muistan Kieku ja Kaiku-animaation, joka tuli lastenohjelmien yhteydessä. Eli lauantaiaamuna klo 8:30-9:30 tai arki-iltana 17:30-19:30. Kaikki kävi, kun ei ollut paljon valinnanvaraa! Muistaakseni Kieku ja Kaiku oli runomittaan kirjoitettu.

Vierailija
9/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai muistanko ihan väärin?

ainakin itse muistin ne heti..

vm-84

Sitä näytettiin piirrettynä lastenohjelmissa ainakin joskus 1980- ja 1990-lukujen taiteessa.

vm. -79

Vierailija
10/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muistan Kieku ja Kaiku-animaation, joka tuli lastenohjelmien yhteydessä. Eli lauantaiaamuna klo 8:30-9:30 tai arki-iltana 17:30-19:30. Kaikki kävi, kun ei ollut paljon valinnanvaraa! Muistaakseni Kieku ja Kaiku oli runomittaan kirjoitettu.

Vierailija
11/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi siis joku sarjakuvaviittaus?

(olen syntynyt v. 1983)

Vierailija
12/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kävi, kun ei ollut paljon valinnanvaraa! Muistaakseni Kieku ja Kaiku oli runomittaan kirjoitettu.

t: vm. -79

Vierailija
13/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muussakin lehdessä kun Kotiliedessä,koska minäkin olen sitä lukenut mummolassa ihan uusista lehdistä ja lukemaan olen oppinut v 77, eikä mummolaan koskaan tullut Kotiliettä.

Vierailija
14/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sarjakuvahahmoja, niiden nimet olivat Kieku ja Kaiku.

Vierailija
15/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä oli ihania riimejä, laatijana tosiaan myöhemminkin suosikkikirjailijani Mika Waltari.

Vierailija
16/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän enempi (suomalaisen) yleissivistystä kuin B. Virtanen. Kuitenkin toisena luojana Mika Waltari.

Toki kaikki ei tiedä kaikkea, mutta iän perusteella sitä ei voi sanoa.

Vierailija
17/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän enempi (suomalaisen) yleissivistystä kuin B. Virtanen. Kuitenkin toisena luojana Mika Waltari. Toki kaikki ei tiedä kaikkea, mutta iän perusteella sitä ei voi sanoa.

tuon tuntee joku, jonka elinaikana se on ilmestynyt monta vuotta lehdessä kuin joku, joka ei ole syntynytkään sen ilmestymisaikana.

Hei, onko tää nyt sulle joku ihmeen arvovalta- tai itsetuntokysymys? ;-))) Muuten en oikein ymmärrä, miksi alat inttää tällaisesta, joka on aika selvä juttu.

Jos palaat ihan rauhallisesti vaan tuonne keskustelun alkuun ja katsot, niin näet, että käytin sanaa VÄLTTÄMÄTTÄ. En syytä tai aliarvioi tai mitätöi yhtikäs ketään.

Ziisus...

Vierailija
18/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on myös hämärä muistikuva telkkarissa näytetyistä jaksoista. Mutta mulle tuli ekana Suomen Kuvalehti mieleen, vai oliko se juuri se Rieku ja Raiku?

Hauska Fingerpori joka tapauksessa.

vm. -80

Vierailija
19/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on täällä palstalla kuulkaa muitakin kuin keski-ikäisiä.

Vierailija
20/20 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan siitä animaatiosta. Sen muistan, että runomitta-animaatio oli aika aneeminen ja sitä katsottiin vain pakon edessä, kun mitään muutakaan ei ollut. ;)