Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua ärsyttää uusperheiden mustamaalaus

Vierailija
06.02.2012 |

Uusperheessä on haasteita ja kuten kaikessa uudessa kuviossa, sekin vaatii aikaa ja sopeutumista. Mutta kyllä sopeutumista vaatii kenen tahansa kanssa asuminen, uusi työyhteisö yms. Tärkeintä on tajuta ja hyväksyä tilanne ja lähteä siltä pohjalta rakentamaan uutta kuviota.

Itse olen ollut 20 v äitipuolena, ja lapset on sillä aikaa kasvaneet aikuisiksi. Yhteinen lapsikin on koululainen.

Lapset ovat rikastuttaneet elämääni, heistä on tullut minulle tärkeitä ja tietysti he ovat edelleen osa perhettä. Lasten äidin kanssa meillä on ihan sivistyneet, jännittämättömät välit, voidaan ihan hyvin keskustella ja olla tarpeen myötä yhteydessä.

Lapset ovat tuoneet paljon iloa, uusia asioita ja nyt myös uusia perheenjäseniä. En usko että olen ainoa onnekas, jolla on kivat ja fiksut lapsipuolet.

Eikä uusperheet ole vain tämänpäivän asia. Isoäitini oli kolmen lapsen äitipuoli, kuuden lapsen äiti ja kolmen lapsenlapsipuolen kasvattaja. Ja seuraavillekin sukupolville tasapuolinen mummo ja tuki. Toisella isoäidillä taas oli äitipuoli. Lisäksi suvussa on monilla ollut kasvattiapsia, adoptiolapsia ja muuten vain suojatteja. Perheitä on erilaisia, on aina ollut ja tulee olemaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noinhan se on. Mutta jos on tyhmä, katkera, ruma exä, niin ei sitä varmaan pysty käsittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla