Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä karppaajia/asiantuntijoita?

Vierailija
06.02.2012 |

Olen viikon karpannut :D Painoa tippunut 2kg, jee. Olen mitannut nyt 3 pvänä peräkkäin veren ketoosit, ja eilen ja toissapäivänä arvo oli 0,2 ja ajattelinkin että hyvää vauhtia etenee.

Noh, mistä johtuu, että nyt arvo olikin vain 0,1, elikkä sama, mikä normaalissa ruokavaliossa olevilla.. onko tämä jotain takapakkia. Hiilarimäärä pvässä ei pitäisi olla yli 25 (jos olen okein laskenut/tulkinnut syömiseni perusteella). Tähän kysymykseeni ei löytynyt mitään ratkaisua muualta netistä.

Niinkun näkyy, tämä on minulle aika uusi juttu. Paljon olen selvää ottanut, mutta vielä näköjään on opittavaa.

kiitos.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paaston alkupäivinä ketoneiden tuotanto ei ole kovin voimakasta. Se kuitenkin tulee yhä tärkeämmäksi energianlähteeksi paaston edetessä. 5. ja 6. paastopäivästä lähtien ketoottinen tila on voimakkaimmillaan ja ketonit ovat elimistön tärkein energianlähde."

Tämmöisen löysin, eli minun ketoosi tilani olisi pitänyt olla voimakkaimmillaan viime torstaina, ja jatkua siitä kun hiilareita ei elimistöön ole tullut. Arvo nousee jopa 4-5. Miksi minulla laski?

Eikö täällä palstalla enää ole karppajia?

Vierailija
2/14 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaan, mutta en ymmärrä ongelmaasi. En ole koskaan mitannut ketoositilaani, eikä mielestäni sinunkaan tarvitse. Jos olo on hyvä ja painokin on jo pudonnut niin jatka ihmeessä valitsemallasi tiellä :) Ihan turha ottaa stressiä mistään ketoositikuista.

Voithan sä laittaa tähän vielä esimerkkejä siitä mitä syöt päivän aikana niin katsotaan onko kaikki kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet verestä mitannut, niin en osaa auttaa.

Virtsasta ketoaineita mitattaessa, niitä ei näy, jos elimistö käyttää ne kaikki hyväksi.

Vierailija
4/14 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mitannut, ku meillä sattuu olemaan tuo mittari ja tikut lapset diabeteksen takia (en ole mennyt ostamaan).

Syön lähinnä seuraavia tuotteita eri variaatioilla: kanan pihviä, naudan lihaa, possua, herkkusieniä, vähän porkkanaa, nakkia, kananmunaa, turkkilaista jugurttia max 100g pvä, vähäkalorista kiisseliä maks 200g päivä, vähän pähkinöitä, pakasteparsakaalia ja kukkakaalia, salaatinlehtiä, kahvia maitotilkalla. Hedelmän. nakkeja, jonkin verran juustoa.

En siis kaikkea jokapäivä mutta noista koostuu ateriani.

ap

Vierailija
5/14 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit ei kuulu karppaukseen!

Vierailija
6/14 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on muuten hyvä pointti asiaan. Jos elimistö käyttääkin kaikki, niin eihän niitä silloin näy.

Miksikähän eri sivustoilla sanotaan, että arvot voivat karppauksessa (niinkuin paastossakin) nousta sinne 4-5 tienoille.

ap

Vierailija
7/14 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄYSLIHANakkeja söin itseasiassa ihan alkupäivinä pari/pvässä, ennekuin olin saanut hyvän tatsin tähän karppaukseen. Eli nakitkin jääneet pois muutama päviä sitten. Karppausta takana täsämäälleen 1vko 4pvää.

ap

Vierailija
8/14 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit ei kuulu karppaukseen!

Tähän sen verran, että riippuu aika pitkälti nakeista. Katsopas näitä ravintoarvoja:

http://www.atria.fi/tuotteet/Sivut/Tuote.aspx?tuoteid=7372

http://www.snellman.fi/fi/tuotteet/kunnon-nakkimakkara

Vierailija
9/14 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mitannut, ku meillä sattuu olemaan tuo mittari ja tikut lapset diabeteksen takia (en ole mennyt ostamaan). Syön lähinnä seuraavia tuotteita eri variaatioilla: kanan pihviä, naudan lihaa, possua, herkkusieniä, vähän porkkanaa, nakkia, kananmunaa, turkkilaista jugurttia max 100g pvä, vähäkalorista kiisseliä maks 200g päivä, vähän pähkinöitä, pakasteparsakaalia ja kukkakaalia, salaatinlehtiä, kahvia maitotilkalla. Hedelmän. nakkeja, jonkin verran juustoa. En siis kaikkea jokapäivä mutta noista koostuu ateriani. ap

Kommentoin tähän ruokavalioon (minä sitä kysyinkin). Eli kannattaa tosiaan nakeista tarkistaa hiilarit, mutta kyllä niitä syödä voi. Vähäkalorinen kiisseli? Mitä se tarkalleen ottaen on?

Hedelmää et voi syödä käytännössä ollenkaan, vain hiukan marjoja.

Muutenhan noi näyttää ihan hyviltä.

Tässä esimerkki mun päivän ruuista:

Aamulla 2 kananmunaa, 4 siivua pekonia

Lounaalla salaatti, jossa vaihdellen kanaa tai lohta

Päivällisellä yleensä jotain wokvihanneksia oliiviöljyssä paistettuna ja sitten joko esim. jauheliha-majoneesisötkötystä, pihvi, broilerinkoipi tai sitten niitä nakkeja.

Illalla useimmiten en syö mitään, joskus napostelen pähkinöitä.

Vierailija
10/14 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ollutki esim tänään 1 kiiwi. Helppo jättä pois kun en edes hedelmistä paljon tykkää :D

Minä oon ollut aina tosi kova syömään ja siksi on vaikeaa olla syömättä kokoajan. No karppaus on antanut siihenkin helpotusta, koska en keksi mitää naposteltavaa :D Mieli tekee kuitenkin. Nälän tunne on hävinnyt ja piereskely loppunut :D mikä onkin yksi mahtavimmista asioista, heh. Vähäkalorinen kiisseli on niitä valion alle 10kcal kiisselietä, 100ml muistaakseni 2,2 hiilaria. Jos makeannälkä yllättää, niin se auttaa turkkilaisen jugurtin kyljessä :)

ap

Vierailija
11/14 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä syöt aika vähän. Siis verrattuna mitä minä popsin päivän aikana. Miten pärjäät? Voi kun minullakin olisi itsekuria niin paljon. Olen tämmöinen tunnesyöjä. Herkutteletko koskaan, ja mitä ?

ap

Vierailija
12/14 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnesyöjä olen minäkin ollut, tai olen ehkä edelleen. Mutta tuo näläntunne kun on hävinnyt karppauksen myötä niin ei ole enää tarvetta napostella mitään erityisemmin tai herkutella.

Päivällinen mulla on aika iso, eli jauhelihaa esim. 200 grammaa kerralla ja paljon kasviksia. Sen takia en sitten illalla enää oikein mitään kaipaakaan.

Tietty riippuu myös muusta päivärytmistä, eli mä pääsen päivälliselle vasta viiden maissa ja menen nukkumaan jo kymmeneltä, eli siinä välissä ei enää ehdi tulla nälkä. Mutta jos olisin esim. työtön, luulen että söisin enemmän, ajankuluksi :)

Mutta joo, jätä se hedelmä pois kun niissä on niin paljon hedelmäsokeria.

Helppo paikka laskea hiilarimäärät on kalorilaskuri.fi. Sinne saa 1,90€ kahden viikon jakson (tekstiviestillä) tilattua, ja sinne kun lätkit päivän ruuat, se näyttää hiilarit, proteiinit, rasvat ja kalorit. Kahdessa viikossa oppii aika hyvin jo sen, miten päivänsä koostaa, ja tosiaan tuo on kertahinta sille kahdelle viikolle.

En ole herkutellut juurikaan, paitsi tummaa suklaata syönyt pari palaa. Mutta voithan esim tehdä tummasta suklaasta ja kermasta vaikka suklaavaahtoa, tai sitten syödä suolapähkinöitä tms.

Karppaus.info-sivulta löytyy aika paljon reseptejäkin herkutteluun. Itse en vaan ole tehnyt kun niissä on paljon sellaisia aineita, joita en itse käytä, kuten soijajauhot, fiber husk jne.

Vierailija
13/14 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä tästä pikkuhiljaa :)

ap

Vierailija
14/14 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ex-tunnesyöjä ja karppaaminen toimi, mutta jossain vaiheessa aloin kaipaamaan makeaa ja niinpä sotkin kermavaahtoon tummaa kaakaojauhetta eräänä iltana. Siihen jäinkin sitten ns. koukkuun ja viikon verran söin samaa joka ilta eli kermapurkki + kaakaojauhetta + makeutusta. Ei laskenut paino, ei...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä