Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvaitsevaisto erittäin suvaitsematonta, paradoksaalista

Vierailija
06.02.2012 |

Suvaitsevaisuutta omana erinomaisena ominaisuutenaan korostavat ihmiset käyttävät sanaa lyömäaseena kaikkia niitä kohtaan, jotka eivät ole heidän kanssaan kaikesta samaa mieltä.

Mikä ihmeen logiikka siinä on, että suvaitsevaiseksi itsensä ylentänyt ihminen ei suvaitse muunlaisia ajatuksia ja näkökulmia asioihin kuin omansa?

Suvaitsevaiseksi itsensä ylentänyt antaa ymmärtää, että nyt käynnissä on paitsi suvaitsevaisuuden ja suvaitsemattomuuden välinen taisto, samalla kertaa ja samojen ihmisten välillä myöskin ottelu hyvien ja pahojen ihmisten kesken.

Alkaa tuntua entistä enemmän siltä, että presidentin vaalien edellä käydyn keskustelun määrittelemä suvaitsevaisuus on per*eestä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein jaksa enää innostua.

Vierailija
2/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikkea ryönähuutoa ei ihmiset halua eikä jaksaisi kuunnella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikkea ryönähuutoa ei ihmiset halua eikä jaksaisi kuunnella?

Suvaitsevaisten syyttely ja huutelu on todellakin saanut minut ja monet muut kyllästymään.

Vierailija
4/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monta aloitusta? Kaikissa on sama juoni

"Haistakaa paska suvaitsevaiset, mä olen oikeasti suvaitsevainen."

Huoh.

Vierailija
5/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan kun on suvaitsevainen ei jaksa jauhaa koko jutusta....

Vierailija
6/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei OLE OLEMASSA mitään "haavistolaisia" ja "niinistöläisiä". Yritä jo päästä tästä aiheesta eroon, jookos.

Vierailija
7/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varsin suvaitsevainen sellaista erilaisuutta kohtaan, joka ei vahingoita ketään. En siis suvaitse väkivaltaa, alistamista, syrjintää, hyväksikäyttöä jne.

Kyllä minä suvaitsen vaikka minkälaisia ajattelutapoja, KUNHAN niissä ei toteudu edellämainitut piirteet.

Vierailija
8/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monta aloitusta? Kaikissa on sama juoni

"Haistakaa paska suvaitsevaiset, mä olen oikeasti suvaitsevainen."

Huoh.

Ainut viesti mitä tänään olen tänne kirjoittanut ja tämä on sitten se numero 2.

Vierailija
9/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä takarivissä. Samainen "suvaitsevaiston" porukka on näppärästi nostanut itsensä älymystöksi vaikka suurimmalla osalla ei ole mitään koulutusta eikä osaamista mihinkään suuntaan. Sieltä ylhäältä voi sitten tuomita ne suvaitemattomat.

Vierailija
10/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

, mutta eihän se nyt tarkoita sitä että aivan kaikkea suvaitaan. Ei nää kato niin vaikeita asioita ole.

Vierailija
11/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvaitsevaisuuskaan tarkoita sitä, että _ihan_ kaikkea maailmassa pitäisi suvaita. Esimerkiksi toisten vahingoittamista tai kiusaamista ei tietenkään pidä suvaita. Muita vahingoittamaton erilaisuus on eri asia.

Esimerkiksi suvaitsen sitä, että ap edustaa ehkä eri arvoja kuin minä, mutta en suvaitse, jos hän haukkuu tai kiusaa itseään erilaisia.

Provohan tämä on ja asia loppuun kaluttu, mutta jos joku nyt vielä ihan tosissaan kyselee ja miettii...

Vierailija
12/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuus on erilaisuuden ja erilaisten ihmisten hyväksymistä, ja hyväksyn kyllä nekin IHMISET, jotka eivät hyväksy muita. Suvaitsevaisuus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että pitäisi olla samaa mieltä kaikkien kanssa tai ettei ole oikeutta tuoda omaa näkökantaansa esille. Suvaitsevainen kun on heti tekopyhä, jos sanoo suvaitsemattoman olevan suvaitsematon tai ei hyväksy suvaitsemattoman muihin ihmisiin kohdistuneita TEKOJA, kuten syrjintää ja haukkumista.

Esimerkkinä vaikkapa nämä vaalit. Minusta kenenkään ei ole pakko hyväksyä homoutta, ja jos joskus aviolittolaki neutraloitaisiin, ei kirkolle tai vihkijöille tule asettaa mitään pakkoja jotka saattavat toimia heidän omaatuntoaan vastaan. Eri asia on, jos ihmisiä eriarvoistaa tämän asian takia, ts. ei äänestänyt Niinistöä koska pitää tätä pätevämpänä ja osaavampana virkaansa, vaan siksi että toinen ehdokas on homo. Tätä kun sovellettaisiin yleisesti työelämässä ja syrjinnän perusteeksi mikä tahansa henkilökohtainen asia ulkonäöstä alkaen, niin johan alkaisi soraääniä kuulua laajemmaltikin.

Minusta juuri suvaitsemattomuus on paradoksaalista, koska tomiakseen se vaatii muiden suvaitsevaisuutta.

Vierailija
13/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ymärrä, että suvaitseminen ei ole sama asia kuin samaa mieltä oleminen.

Kyllä minäkin suvaitsen jos ja vaikka miinkälaista ihmistä ja ajatusta, kunhan ne eivät ole väkivaltaa tms. Mutta en minä hyvänen aika samaa mieltä ole.

Vierailija
14/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuutta omana erinomaisena ominaisuutenaan korostavat ihmiset käyttävät sanaa lyömäaseena kaikkia niitä kohtaan, jotka eivät ole heidän kanssaan kaikesta samaa mieltä.

Mikä ihmeen logiikka siinä on, että suvaitsevaiseksi itsensä ylentänyt ihminen ei suvaitse muunlaisia ajatuksia ja näkökulmia asioihin kuin omansa?

Missä ja miten olet kokenut että "suvaitsevainen" on lyönyt sinua sanallisesti eikä ole suvainnut?

Vierailija
15/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ymärrä, että suvaitseminen ei ole sama asia kuin samaa mieltä oleminen.

Kyllä minäkin suvaitsen jos ja vaikka miinkälaista ihmistä ja ajatusta, kunhan ne eivät ole väkivaltaa tms. Mutta en minä hyvänen aika samaa mieltä ole.

on ollut olla eri mieltä heidän kanssaan ja äänestää jotain muuta kuin Niinistöä ja nyt yhtenä sankkana Niinistöjoukkiona toitotetaan Sitä Oikeaa ja puhdasta suvaitsevaisuutta!

Vierailija
16/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta juuri suvaitsemattomuus on paradoksaalista, koska tomiakseen se vaatii muiden suvaitsevaisuutta.

Vierailija
17/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suvaitsevaisten suvaitsemattomuudesta puhuvat on juuri niitä jotka puhuu esim. homoista kaikkein rumimpaan sävyyn. Eivätkä osaa erottaa milloin kritiikki kohdistuu mielipiteeseen ja milloin se kohdistuu tapaan sanoa kyseinen mielipide.

Vierailija
18/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tosielämässä mm. sillä, että Niinistön äänestäjiä on haukuttu homofobikoiksi, joilla on pipo kireällä.

Tuollaista ei tosiaan sano ihminen, joka oikeasti on suvaitsevainen ja toiset huomioon ottava. Tällaisia laukovat ihmiset ovat usein kovin ääneekkäitä ja keinoja kaihtamatta toitottvavat omaa näkemystään. Ihmisellä, joka oikeasti on suvaitsevainen, ei ole tarvetta ylentää itseään alentamalla muita.

Itse en äänestänyt homoa tai heteroa, vaan presidenttiehdokasta.

Vierailija
19/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tosielämässä mm. sillä, että Niinistön äänestäjiä on haukuttu homofobikoiksi, joilla on pipo kireällä.

Mutta onko nyt oikeasti niin että olet itse puhunut neutraalisti? Vai onko tullut se kakkareikä mainittua? Tai muu halventava puhe? Mä en mitenkään voi uskoa että kukaan järkevä ihminen täräyttäisi homofobiasta ihmiselle, joka vain neutraalisti sanoo äänestävänsä Niinistöä vaikkapa talousosaamisensa takia. Ja tarviiko niistä ei-järkevistä ihmisistä aina vetää nernettä nenuun? Jos mulle joku tulisi paasaamaan että Haavisto on antikristus, niin en mä kuvittelisi että kaikki Niinstön kannattajat niin ajattelee. Tai edes osa.

Vierailija
20/22 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kritisoineet Haaviston kannattajia päin naamaa mm. seuraavilla määritelmillä

- hysteeriset kukkahattutädit

- työttömät ruohonpolttajat

- setalaiset

- vihervammaiset

- haavistohurmokselliset

Eikä muuten ole yksi tai kaksi kertaa kun Niinistön kannattaja on lynkannut Haaviston kannattajia noilla samoilla syytöksillä tälläkin palstalla!

Mutta toki voitte nostaa itsenne edelleen jalustalle ja uskoa olevanne kaikkien muiden yläpuolella ja edustavanne juuri sitä oikeaa tapaa suvaita omiinne kuuluvat ihmiset.