Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö etätöitä kun olette sairaana?

Vierailija
05.02.2012 |

Itse teen satunnaisesti töitä etänä, siis terveenä. Nyt olin kotona flunssassa ja kuumeessa ja aina kun sain kuumeen lääkkeillä laskemaan ja jaksoin istua koneen ääressä, hoidin kiirellisimpiä työasioita.

Lasten sairaspäivinä ilman muuta hoidan töitä kotoa käsin kun sellainen mahdollisuus kerran on.

Vastuut odottavat ja kukaan ei töitäni poissaollessani tee, joten tavallaan pakko olla työn ääressä koko ajan. Ei varmasti päivän poissaolo maailmaa kaataisi vaikka konetta en avaisikaan, mutta on vaan niin tottumuskysymys tuo.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen vastaan, jos olen hereillä ja tolkuissani, mutta sähköpostia en lue enkä itse soittele työasioita. Paitsi tuuraajalleni tietysti selvitän kiireiset hommat.

Lasten sairastaessakaan en sähköpostia lue, koska työni kiireisimpiä asioita en pysty kotona hoitamaan. Puhelimeen toki vastaan ja saatan itsekin hoitaa asioita puhelimitse.

Vierailija
2/7 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sähköpostiin voi vastata, jos se ei vaadi mitään kummempia selvittelyjä. Minäkin huomenna ja todennäköisesti tiistaina saikulla :D Inhottava flunssa päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan soittele ympäriinsä, paitsi jos on ennalta sovittu tärkeä juttu. En silloin ole tosin sairauslomallakaan, vaan etätöissä eli palkanlaskijan kannalta olen normaalisti töissä.

Vierailija
4/7 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan sairaana. Kukaan ei ole niin korvaamaton. Jos lapsi on kipeä, ollaan kotona hoitamassa lasta eikä töitä. Jos itse olen kipeä, silloin keskityn lepäämään. Menee ihan plörinäksi saikku jos tekee töitä

Vierailija
5/7 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nenä vuotaa, on kurkku kipä, tukkoinen olo ja väsyttää jne. mutta ei ole kuumetta niin varmastikin teen. Ihan oman olon mukaan, eli jos vaan jaksan tarpeeksi skarppina olla niin sitten. Jos en jaksa niin sairastan suosiolla.

Harvoin kyllä muutenkaan sairastan.

Vierailija
6/7 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nenä vuotaa, on kurkku kipä, tukkoinen olo ja väsyttää jne. mutta ei ole kuumetta niin varmastikin teen. Ihan oman olon mukaan, eli jos vaan jaksan tarpeeksi skarppina olla niin sitten. Jos en jaksa niin sairastan suosiolla. Harvoin kyllä muutenkaan sairastan.

Tämä oli toinen kerta kun olen ollut kipeänä 4 vuoteen. Yhden kerran sairastin lomalla.

Vierailija
7/7 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

to oli lapsi sairas ja perjantaina olimme molemmat sairaana. Olin kuumeessa ja kauheassa flunssassa. Torstaina kävin töissä 2 h ajan (sairas lapsi 9 v) ja perjantaina jouduin tekemään etätöitä käytännössä koko päivän. Yleensä en ihan näin toimi, mutta nyt oli tosi paljon sellaisia asioita, joiden deadline oli perjantaina ja paljolti olivat minun takanani - eli suunnittelijat eivät olisi pystyneet niitä tekemään ilman minulta saatavaa taustatietoa ja -palautetta ja lisäksi jouduin toimittamaan aineistoa asiakkaalle. Olin kyllä puolikuollut illala.

Normaalitilanteessa lapsen ollessa sairaana pyrin vastaamaan asiakkaiden soittoihin, mutta kerron että olen kotona lapsen kanssa ja hoidan asian eteenpäin. Kollegat yleensä laittavat tekstiviestin, meiliä pudän auki ja luen satunnaisesti. Jos itse olen kipeä, en yleensä vastaa edes puhelimeen, vaan laitan sen kiinni ja meiliin vastaajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän