Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok, että mies juo 24 olutta

Vierailija
04.02.2012 |

viikossa? Meillä on 1v5kk.n ja 11v lapsi. Kuinka monelle olisi ok? Itse olen niiin kyllästynyt...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisoni veteli muinoin tuollaisia määriä kesäviikonloppuina mökillä, siis huhtikuusta lokakuulle, ihan vaan tissutteli. Olin hirveän huolissani niistä määristä, enkä turhaan. Nykyisin mies on ollut kolme vuotta täysraitis. Haima alkoi oireilla.

Vierailija
22/42 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaadi häntä olemaan seuraavat 2kk täysin ilman, mikäli ei onnistu varaa aika työterveyshuoltoon tai A-klinikalle. Käykää myös perheneuvolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä lainkaan, miksi aikuisten ihmisten pitää vetäistä kalsarikännejä...! Eipä ole lapsellisempaa puuhaa.

Terveeseen alkoholinkäyttöön kuuluu sosiaalisuus, eikä juopuminen neljän seinän sisällä, kaiken lisäksi vielä lapsia on talossa... Entä jos lapselle tulee jokin hätä? Kuvottavaa.

Suomessa nimenomaan EI saa kritisoida kännäämistä. Mitä tahansa sanookin, aina tulee leimatuksi "nipoksi". Viinapullo on suomalaisen saarnastuolin nimikkopyhimys, sädekehä vielä ympärillä.

Juuri luin sanomalehdestä, että alkoholin haittavaikutusten kustannukset ovat viisinkertaistuneet 90-luvun alusta - ja ovat nyt miljardiluokkaa. Mutta näiden kotikännäilijöiden mielestä se on ihan pikkujuttu, kaikesta muusta pitäisi nipistää, mutta ei heidän viinatutistaan.

Vierailija
24/42 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli oluen tai viinilasin. Jatkuva tissuttelu ei kuulu ainakaan meidän kotiin. Annan miehen mennä kavereiden kanssa jos tahtoo ja ottakoon siellä mitä ottaa, tulkoon seuraavana päivänä kun jaksaa taas touhuta perheen kanssa.

Vierailija
25/42 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroottista laskemista motako kaljaa kenekin mies/vaimo juo viikossa tms. Taitaa kiristää pipo jostain ihan muusta syystä. voisi tehdä pari kaljaa hyvää näille hysteerikoille..

Vierailija
26/42 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mies juo olutta tai mitään muutakaan alkoholia, joskus (ehkä kerran kuussa tai kahdessa) ottaa viikonloppuna saunaoluen tai kaksi. Ja pari kertaa vuodessa käy äijäporukalla jossain viettämässä iltaa, niillä reissuilla menee oman arvionsa mukaan yleensä 5-10 annosta alkoholia.

-3

Vierailija
27/42 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä tuon verran meneekin viikossa, mutta korkkaa AINA vasta kun lapset on laitettu nukkumaan.

Suomessa on kyllä niin pöllö suhtautuminen alkon käyttöön, että ei mitään rajaa!

Vierailija
28/42 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni juo yleensä n. 8 olutta, joskus kerran viikossa, joskus kuukaudenkin juomatta. Mua ahistaa heti, jos se juo enemmän, koska aiemmin on ollut ongelmia asian kanssa...ja myös sukurasitusta liikakäyttöön.

Vierailija
29/42 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset teillä on? Juoko tuon määrän useana päivää ja myös arkena vai vk.loppuisin? Pysyykö ns. selvän oloisena vai onko selkeästi kännissä? Minkä verran itse otat?

Vierailija
30/42 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mies juo olutta tai mitään muutakaan alkoholia, joskus (ehkä kerran kuussa tai kahdessa) ottaa viikonloppuna saunaoluen tai kaksi. Ja pari kertaa vuodessa käy äijäporukalla jossain viettämässä iltaa, niillä reissuilla menee oman arvionsa mukaan yleensä 5-10 annosta alkoholia.

-3

Ottaa ehkä kerran kahdessa tai kolmessa kuussa sen 1-2 saunalonkeroa, joskus menee pitempikin aika ilman edes yhtä saunajuomaa. Ja sitten on myös 1-3 kertaa vuodessa jokin äijäporukan reissu, jossa juo enempi. Itsellä sama, tai vielä harvemmin. Jouluna juodaan ruualla lasit tai kaksi viiniä. Ei innosta ollenkaan tuo alkoholi, itse olen alkoholistin tytär (isä kuoli viinaan), enkä halua laittaa lapsiani kokemaan sitä mitä minä jouduin kokemaan lapsuudessani. Joten sitä ei meillä hirveemmin nautita, enkä katsoisi sitä hyvällä jos mies ryypiskelisi pitkin viikkoa. Itseasiassa en katsoisi sitä lainkaan.

Ap, joten ei siis mielestäni ole ollenkaan ok tuollainen määrä alkoa viikossa. Lastesi takia jo, pyydä miestä vähentämään reilusti, ja hakemaan apua, ennen kuin tilanne karkaa käsistä.

Vierailija
31/42 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä en katselisi edes sellaista 1 olut/ päivässä- tyyliä.

Syytän siitä isääni ja sitä helvettiä mitä se meille lapsille oli..

Tosin ei ole tarkoitus mennä sinne toiseenkaan ääripäähän ja tehdä alkosta isoa mörköä.

-11-

Vierailija
32/42 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ok,mutta nalkutus ei auta.

Vierailija
33/42 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä tuon verran meneekin viikossa, mutta korkkaa AINA vasta kun lapset on laitettu nukkumaan.

Suomessa on kyllä niin pöllö suhtautuminen alkon käyttöön, että ei mitään rajaa!

Ettei kuitenkin niistä alkoholin liikakäytön aiheuttamista sairauksista?

Tuo ap:n kuvailema salkku viikossa menee kohtuukäytön ylärajalle:

http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/elintavat/alkoholi/su…

Kohtuukäyttö siis tarkoittaa tässä yhteydessä sellaisia määriä, että välttyy niiltä sairauksilta, jotka liikakäyttäjille tulevat ja jotka tosiaan eivät vielä biletysnuoruuden jälkeen näy mutta keski-iässä alkavat jo näkyä.

Vierailija
34/42 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa. Miehen mielestä ei. Usein on riidelty tästä ja meillä kyllä mies juo jo lasten valveilla ollessa. Minusta ei siksikään ole ok, että minähän olen aina vastuussa yksin lapsista kun mies juo. Esim. yöheräilyt tai jos lasta pitäisi viedä lääkäriin jne. Muuten hoitaa asiat ja työnsä ja ei siis muutu juotuaan vihamieliseksi päinvastoin, mutta sekin ärsyttää...

Vierailija
35/42 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on itse sitä mieltä, että ei juo liikaa, siitä ei ole mitään haittaa, on niin raskasta töissä ja raskas elämä että pitää juoda niin enpä tiedä, kuka sen korkin laittaa kiinni kuin se henkilö itse. Tuo henkilö itse vaan leimaa nalkuttamiseksi kaikki huomautukset aiheesta ja ehkä hänellä on sitten joku tunne, jota ei pysty käsittelemään, minkä vuoksi pitää juoda.

Voisiko tuo henkilö sitten olla ilman alkoholia esim. kuukauden, se on suuri kysymys. Vaikka omien sanojensa mukaanhan hänhän ei alkoholia välttämättä tarvitse.

Vierailija
36/42 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittajalle, että kyllä van mies oli juuri kuukauden tipattomalla, mutta sitten taas jatkuu entiset juomatavat. Mitenhän A - klinikalla suhtauduttaisiin jos sieltä apua haettaisiin?

Vierailija
37/42 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikossa? ja vielä mielipiteitä lisää kiitos!

1-3 pulloa yks per saunan jälkeen

Vierailija
38/42 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa mutta kun kuviossa on nuo lapset. Se on tässä se mikä tekee asiasta ongelman.

Vierailija
39/42 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jo päivittäinen useamman oluen käyttö on liikaa.

Se vaikuttaa väistämättä terveyteen ja ymmärrykseeen. Ei ehkä vielä , mutta kun sama jatkuu vuosikymmenen ja toisenkin, ehkä vielä lisääntyy.

Vierailija
40/42 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika, jos ei muutu vaatimuksestasi, löydät paremman

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan