Kauanko teillä saa majoittua ilmaiseksi
17-vuotiaan uusi tyttö-/poikaystävä? Uudella meinaan parin kuukauden tuntemista. Päiviä, viikon vai ihan niinkuin teinit itse haluaa?
Kommentit (9)
niin teinit voi majailla meillä.
Okei, meillä on kaikenlaista puuhaa ja touhua ja kaikki jotka yöpyvät joutuvat myös osallistumaan. Puunkantoa, tiskikoneen täyttöä, nuorempien kerhosta hakua, koirankäyttöä, pyykinpesua...
En usko että menee edes kahta päivää....
Ja lopputulos: Meidän tyttö asui pitkään poikaystävällään ja vastapainoksi pitkään meillä. Tosin ikää oli jo 18. Alaikäisenä ei tarvinnut koskaan puuttua, korkeintaan olivat viikon ja viikon. Kyllä meille yksi suu lisää mahtuu tarvittaessa, varsinkin kun nykyinen vävy on kunnollinen ja mukava, auttoi siivoamisessa ja teki todella maukasta ruokaa.
Ja ei, tyttärestäni ei tullut teiniäiti eikä huligaani. Menivät naimisiin 22-vuotiaina ja opiskelut ovat nyt meneillään yliopistossa. Mummo en vielä ole, vaikka haluaisinkin.
niin meillä saatiin asua poikakaverin kanssa just niin pitkään kun itse haluttiin. Poikakaverilla majailtiin välillä myös, eikä siitäkään pahaa sanaa joutunut kuulemaan. Siitä kuitenkin oman rauhan toivossa muutettiin aika nopeasti omaan yhteiseen asuntoon ja ei tullut teiniäitiä minustakaan, vaikka olisinkin siinä vaiheessa ollut jo valmis äidiksi. Yhdessä ehdittiin olla 13 vuotta (naimisissa 8), ennenkun kauan toivottu lapsi ilmestyi kuvioihimme.
kuin mitä omilla vanhemmillakin oli.
Mun silloinen poikaystävä (oltiin tosin jo 18v) =nykyinen mieheni, asui mun kotona 2,5 kuukautta, eli mun kesäloman verran. Ja senkin jälkeen aina viikonloppuisin, kun tulin opiskelupaikkakunnalta käymään. Mun vanhemmat teetätti kyllä hommia, pilkotutti puita, lumitöitä, laitatti ruokaa jne. samallalailla kuin omatkin lapset teki.
Miehen vanhemmilla majailtiin korkeintaan 2 yötä kerrallaan, kun asuvat niin korvessa.
Eli meillä oli teini poikaystävänsä kanssa joulunaikaan vajaan viikon. MAKAAMASSA sohvalla. Eivät tehneet mitään. Koiran kusetus ylivoimasta, kotitöistä puhumattakaan vaikka joka päivä pyydettiin ja tyttö on ennen tehnytkin. Lopulta tiuskaisin että ruokaa ei tule jos ei koiran vieminen kiinnosta. Nyt on taas loma tulossa. Kiellänkö tulemasta vai asetanko ehdot?
Ap
koska lasten päädyssä on oma pesuhuoneensa, jonka lapset jakavat ja syntyisi melkoinen sota, jos sinne tulisi yksi ihminen lisää odottamaan vuoroaan. Lisäksi vierasta meillä kohdellaan vieraana eli ei mitään mahdollisuutta omin avuin ottaa ruokaa jääkaapista tms. vaan kaikki passataan eteen. Nykyajan nuori ei sellaista kestä, joten ei meillä kukaan viihdy yhtä yötä pitempään etenkään kun minä nukun vierashuoneen vieressä ja kuulen heti, jos on liikettä.
Pitäisikö vieraiden MAKSAA sulle vai? Oletpa todela outo!
Omassa nuoruudessa kun oli kavereita ja poikaystäviä kylässä, niin ei niitä nyt tietenkään töihin laitettu!Mutta niin ku joku sanoi, olivat kuten vieraat eikä menneet jääkaapille ite tms. Tää oli ihan itsestään selvää!!
Vai pitäs vieraiden ruveta piikomaan...
omat lapset on vielä pieniä mutta pitää vissiin jo nyt ruveta omaa ideologiaa tämän asian suhteen valmistelemaan.
Ei kyllä mun nuoruudessani olis tullut kuuloonkaan, että olisi yövytty vanhempien luona ennen papin aamenta. Taisin kyllä saada aika tiukan kasvatuksen.