Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi itku :( Mies on näköjään avannut taas kaljan.

Vierailija
04.02.2012 |

Hänestä tulee vähänkin juotuaan sössöttävä ja lyhytpinnainen, helposti suuttuva. Meillä on ollut kamalia viikonloppuja sen vuoksi. Mies lupasi 2 viikkoa sitten, että sellaista ei tapahdu enää koskaan. Olen sanonut, että enää en anna anteeksi lupausten pettämistä. Viime viikonloppuna olimme matkalla, joten se oli erilainen. Nyt olemme kotona ja vanhat pelot nousevat pintaan. Miksi se kalja on joillekin niin rakasta, että sen vuoksi pitää pilata illat ja riskeerata koko avioliitto?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole piilopulloa aina oluen lisäksi. Jos alkaa sössöttämään jo nuin vähästä? Yleensä nämä kulkee käsikädessä. Naukkaillaan pitkin päivää.

Vierailija
22/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se vain yksi tai kaksi kaljaa, jos luonne muuttuu ja mies alkaa sössöttää? Oisko sillä väkeviä piilossa ja niitä naukkailee kaljan ohella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen epäili samaa kuin minä.

t. 24

Vierailija
24/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juopottelu voi pilata maksan, mistä aiheutuu huono alkoholin sietäminen. Mieheni on kuulemma teininä juonut paljon. Kymmenen vuotta hän joi hyvin vähän ja harvoin, sitten kahdeksan vuotta joka ilta neljä-kuusi kaljaa. Syksyllä hän lopetti, koska olimme eron partaalla. Nyt mua taas pelottaa, että mies luistaa vanhoihin tapoihinsa. Olemme puhuneet aiheesta lukuisia kertoja. Nytkin mies jo suuttui ja syytti minua aggressiiviseksi, kun olin kysynyt (hyvin tyynesti ja hiljaa), aikooko hän pilata illan. Sitten hän rauhoittui ja pitää nyt etäisyyttä. -ap

on turha nalkuttaa. Valitse rauhallinen, leppoisa hetki, älä syyttele ja jankuta, vaan pysy tosiasioissa ja yritä pysyä positiivisena. Lasten (jos teillä on) hyvinvointiin kannattaa vedota; lapsille on haitallista nähdä kännäämistä, saati väkivaltaa/riitelyä tms, mitä dokailusta voi seurata. Mistä johtuu, että tulee känniin yhdestä/kahdesta kaljasta? Oletko varma, ettei juo salaa? Vai onko edellispäivästä yhä kännissä? Aseta selvät rajat kotona juomiselle, esim. ei ennen tiettyä kellonaikaa, ei silloin kun on joku yhteinen meno seur. pvnä, ei lasten nähden/valveillaoloaikana, yms., ja varmista, että mies on samaa mieltä kanssasi ja haluaa muuttaa tapojaan (ettei vain yritä miellyttää lupaamalla), ja valmistaudu pettymyksiin. Älä uhkaile erolla vaan lupaa tukea, ja aseta itsellesi takaraja, mihin mennessä haluat muutosta ja milloin teet päätöksiä jatkosta, jos meno ei muutu. Voimia!!! T: Kohtalotoveri

Vierailija
25/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen mies. Kerää itsesi, nainen.

Vierailija
26/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen mies. Kerää itsesi, nainen.

Vierailija
27/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

khhuulehan nyth rhakash, philaan ehkä shinun iltashi, mutta omashtani on tullut loishtava, skål ;)

Nytkin mies jo suuttui ja syytti minua aggressiiviseksi, kun olin kysynyt (hyvin tyynesti ja hiljaa), aikooko hän pilata illan. Sitten hän rauhoittui ja pitää nyt etäisyyttä. -a

Vierailija
28/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti esimerkiksi. Jos juo yhden siiderin tai lonkeron, alkaa sönkkäämään. Jos juo toisen, on muisti pois.

Vierailija
29/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ala sössöttään kahdesta oluesta ja se on totuus. Joko miehellä on pullo jossain piilossa tai sit vetää nappeja lisäx esim pameja. On erittäin loukkaavaa sinua kohtaan tuollainen käytös, että ainut yhteinen iltanne pilataan. Mies on empatiakyvytön. Sinuna jättäisin. Ei miehet muutu. Pahempaan päin vaan. Kokemusta on.

Vierailija
30/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysy, haluaako hän samanlaista. Yritä keksiä yhteistä mukavaa tekemistä/harrastusta, jota voitte puuhailla niin, ettei tule tylsää hetkeä jolloin tekee mieli kaljaa. Juomislakosta voi tulla samanlaista vieroitustuskaa kuin tupakanpolton lopettamisesta, vain henkistä laatua, varaudu kärttyilyyn yms ja muutekin vaikeisiin aikoihin. Pidä huolta omasta jaksamisesta ja omasta ajasta, mutta ole herkkänä miehen toiveille, jos hän aidosti yrittää ja osoittaa halua muuttua ja tarvitsee apua. Ei ole helppoa jättää alkoholia, jos on riippuvainen, ja on helppo huijata itseään ja retkahtaa uudestaan. Osoita tunteita tavallista enemmän ja näytä rakkautta pettymyksistä huolimatta, ja vältä nalkutusta ja syyttelyä kaikin voimin!

Vierailija
31/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus alkaa vähän sanat sekoamaan yhden jälkeen. Mutta se menee ohi, kun vähän useamman juo. Ja joo, en ihmettele jos mies raivostuu, kun akka alkaa kahden oluen jälkeen nalkuttaa, että taasko aiot pilata illan.. Voi jee. Miesparka. Ap on päättänyt tehdä toisesta absolutistin. En ihmettelis jos mies ottaa eron ja juo rankemman kautta, kun kerrankin saa.

Vierailija
32/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Minä rupean sönköttämään jo parista ruokalusikallisesta kossua / puolesta purkista siideriä. Mutta minulla on kyllä aina ollut tosi huono viinapää ja olenkin juonut vain tosi harvoin ja vähän (kerran olen juonut niin paljon että oksentelin ja oli krapula). Opiskeluaikana viinapää kehittyi vähän paremmaksi ja saatoin juoda jopa pari paukkua illassa...

- Mitä mies siis lupasi kun viimeksi asiasta riitelitte. Mikä ei toistu enää koskaan ?? Ei siis koskaan enää juo alkoholia/kaljaa ? Vai ei riitele juotuaan ?

Minusta on aika selvää että tuskin onnistuu ettei miehesi juo koskaan ennenkuin itse sitä haluaa. Ja minusta se olisi aika paljon vaadittu toiselta ihmiseltä. Siis jos ei kuitenkaan ole kyse väkivallasta jne. Mitä sinä sitten olisit valmis hyväksymään ? Voisiko mies juoda esim. kerran tai kahdesti kuukaudessa pari kaljaa esim. lauantaina 10 jälkeen illalla ?

- Kehittäkää jotain muuta mielyttävää ja rentouttavaa tekemistä tilalle niihin hetkiin jolloin ennen olisi mies tarttunut kaljaan

Vierailija
33/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus alkaa vähän sanat sekoamaan yhden jälkeen. Mutta se menee ohi, kun vähän useamman juo. Ja joo, en ihmettele jos mies raivostuu, kun akka alkaa kahden oluen jälkeen nalkuttaa, että taasko aiot pilata illan.. Voi jee. Miesparka. Ap on päättänyt tehdä toisesta absolutistin. En ihmettelis jos mies ottaa eron ja juo rankemman kautta, kun kerrankin saa.

Vierailija
34/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdestä kaljasta (äänestä kuuli heti että on juonut ja kontrolli petti heti). Olen myös kuullut sen, että monilla alkoholisteilla maksa ei polta viinaa yhtä tehokkaasti kuin normikuluttajilla ja promillet tulee helpommin. En ole tutkinut asiantuntijalähteistä, mutta näin mulle on kerrottu.

Eri asia on, pystyykö miehesi jättämään siihen yhteen/kahteen kaljaan, ja tarvitseeko sun sietää sitä. Ehdota vähittäistä vähentämistä: ensin joka toinen vkl ilman kaljaa. Sitten vaikka kerran kuussa kaljavkl. Miehesi ehkä ymmärtää toiveen entisenä ongelmajuojana, ja saattaa säikähtää ajatusta retkahtamisesta vanhoihin tapoihin?

Vierailija
35/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään absolutisti. Haluaisin meille yhteisen, mukavan lauantai-illan, eikä se onnistu, kun mies on juonut. Olen aika yksinäinen suhteessamme (en muuten). Mies on töissä 70-80 tuntia viikossa. Suhteemme tarvitsisi hetkiä, jotka kantavat sitä eteenpäin. Meitä ei auta se, että mies rentoutuu yksinään, tai sen toisen rakkautensa, kaljan kanssa. Hän haluaa ehdottomasti elää kanssani, pakoilusta ei ole kyse. Siksi en ymmärrä. -ap

- Minä rupean sönköttämään jo parista

ruokalusikallisesta kossua / puolesta purkista siideriä. Mutta minulla on kyllä aina ollut tosi huono viinapää ja olenkin juonut vain tosi harvoin ja vähän (kerran olen juonut niin paljon että oksentelin ja oli krapula). Opiskeluaikana viinapää kehittyi vähän paremmaksi ja saatoin juoda jopa pari paukkua illassa... - Mitä mies siis lupasi kun viimeksi asiasta riitelitte. Mikä ei toistu enää koskaan ?? Ei siis koskaan enää juo alkoholia/kaljaa ? Vai ei riitele juotuaan ? Minusta on aika selvää että tuskin onnistuu ettei miehesi juo koskaan ennenkuin itse sitä haluaa. Ja minusta se olisi aika paljon vaadittu toiselta ihmiseltä. Siis jos ei kuitenkaan ole kyse väkivallasta jne. Mitä sinä sitten olisit valmis hyväksymään ? Voisiko mies juoda esim. kerran tai kahdesti kuukaudessa pari kaljaa esim. lauantaina 10 jälkeen illalla ? - Kehittäkää jotain muuta mielyttävää ja rentouttavaa tekemistä tilalle niihin hetkiin jolloin ennen olisi mies tarttunut kaljaan

Vierailija
36/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan. Ei miehen tarvitse eikä pidä tehdä ja tykätä sam oista asioista kun sinä ja voi rentoutua tyylillään, varsinkin kun ei edes paljoa juo. Ja älä keskustele jos se ei onnistu

Vierailija
37/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään absolutisti. Haluaisin meille yhteisen, mukavan lauantai-illan, eikä se onnistu, kun mies on juonut. Olen aika yksinäinen suhteessamme (en muuten). Mies on töissä 70-80 tuntia viikossa. Suhteemme tarvitsisi hetkiä, jotka kantavat sitä eteenpäin. Meitä ei auta se, että mies rentoutuu yksinään, tai sen toisen rakkautensa, kaljan kanssa. Hän haluaa ehdottomasti elää kanssani, pakoilusta ei ole kyse. Siksi en ymmärrä. -ap

- Minä rupean sönköttämään jo parista ruokalusikallisesta kossua / puolesta purkista siideriä. Mutta minulla on kyllä aina ollut tosi huono viinapää ja olenkin juonut vain tosi harvoin ja vähän (kerran olen juonut niin paljon että oksentelin ja oli krapula). Opiskeluaikana viinapää kehittyi vähän paremmaksi ja saatoin juoda jopa pari paukkua illassa... - Mitä mies siis lupasi kun viimeksi asiasta riitelitte. Mikä ei toistu enää koskaan ?? Ei siis koskaan enää juo alkoholia/kaljaa ? Vai ei riitele juotuaan ? Minusta on aika selvää että tuskin onnistuu ettei miehesi juo koskaan ennenkuin itse sitä haluaa. Ja minusta se olisi aika paljon vaadittu toiselta ihmiseltä. Siis jos ei kuitenkaan ole kyse väkivallasta jne. Mitä sinä sitten olisit valmis hyväksymään ? Voisiko mies juoda esim. kerran tai kahdesti kuukaudessa pari kaljaa esim. lauantaina 10 jälkeen illalla ? - Kehittäkää jotain muuta mielyttävää ja rentouttavaa tekemistä tilalle niihin hetkiin jolloin ennen olisi mies tarttunut kaljaan

Siis oikeesti, miten se on sulta pois jo mies on töissä n. 80h/vko ja haluaa ottaa sen pari kaljaa???? Ja hemmetti ottaa iisisti rankan työviikon jälkeen. Oikeesti, kyse on omien sanojesi mukaan 1-3 annoksesta!! Taidat itse olla alkkis?

Vierailija
38/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok haluat siis yhteisen mukavan lauantai-illan teille. Ymmärrän kantasi ja kuulostaa hyvältä. Mitä teette tuolla yhteisellä ajalla ? Onko se mielyttävää ja rentouttavaa miehellesi ? Et vastannut milloin miehesi sitten voisi sinun mielestäsi juoda kun ei kuitenkaan tartte absolutisti olla.

Jos asetut miehesi "housuihin" niin miltä hänestä tuntuu ? Mitä hän haluaa ? Hän tekee siis niin paljon töitä kuin jaksaa ja sitten on aivan poikki. Jotenkin pitäis rentoutua viikonloppuna. Ehkä kalja tai kaksi auttaisi... Voisiko miehesi ajatusmalli mennä jotenkin näin ?

Minä rentoudun tietokonepelien tai vaikka av:n parissa. Miehen mielestä tietokonepelit on turhaa eikä kiinnosta yhtään häntä mutta hän ymmärtää kuitenkin että jotenkin minun pitää rentoutua ja hyväksyy tuon tapani. Mieheni puolestaan juo viiniä tai kaljaa sekä saunoo ja rentoutuu niin.

Me yritetään varata kummallekkin aikaa rentoutua tilanteen mukaan niin sitten jaksetaan taas hoitaa yhdessä parisuhdetta hyvillä mielin ja elää tavallista arkea. Tänään minä jäin tietokoneelle kun mies meni jo nukkumaan. Mutta ihan hyvä ilta meillä oli vaikka ei sitä kokoaikaa ollakkaan vierekkäin. Välillä kumpikin tarvii sitä omaa rentoutumisaikaakin ja sen jälkeen yhteinen aika on sen parempaa. Tarkoitan että voisiko miehesi sitten "rentoutua" tavalla tai toisella esim. perjantai-iltana jos lauantai on pyhitetty teidän yhdessä ololle.

Toivottavasti löydätte tavan miten teidän suhde toimisi.

Vierailija
39/49 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalle vaan. Mies on alkoholisti ja lupausten pettäminen vaan jatkuu ja jatkuu... Jos jäät tohon, sairastutat itsesikin henkisesti ja lapset. Sanot äijälle, että nyt dokaus loppuu tai sit avioliitto loppuu.

Jos mies ei vedä turpaan ja vetää "vain" viina tai vähän olutta.

Älä jätä lapsia isättömäksi parim bissen takia.

Nim. been there done that

Vierailija
40/49 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhytpinnainen ja helposti suuttuva sen parin kaljan takia vaan sen takia, että sinä nalkutat tyhjästä! Tosiaan varmistaisin ensin, ettei ole piilopulloja. Mun appiukko juo kans pari saunakaljaa ja menee konttauskuntoon... koska hakee sauna- ja takkapuita ja laittelee autoa tallissa = käy viinapullollaan puuliiterissä.

Paremminkin näkisin ongelmana miehesi työmäärän. Onko teillä pieniä lapsia? Eiväthän ne näe isäänsä juuri koskaan?! Miehesi siis on lauantainakin töissä? Mieluummin puuttuisit siihen nyt niin saisitte toisenkin illan ja päivän viikossa yhteistä aikaa. Lapsetkin muistaisivat lapsuudestaan muutakin kuin äidin ja sen, että isä kävi kotona kerran viikossa ja silloinkin äiti ärsytti hänet tappeluun joka kerta...