Nutrauksen jälkeen
Netti on täynnä kokemuksia joiden mukaan nutrauksen jälkeen kilot tulevat tuplana takaisin.Ilolla ilmoitan että ne taitavat olla vain kateellisten panettelua tai heidän kokemuksia jotka alkavat mässätä heti kuurin loputtua.Tai laskevat kalorit väärin. Itse syön max 1500 kaloria (keventäjien ohje) eikä yhtään kiloa ole tullut takaisin. Painon putoaminen jatkuu...
Kommentit (3)
tule takaisin nutrauksen (tai muunkaan "pikadieetin") jälkeen - paitsi jos palaa sen jälkeen takaisin entiseen.
Itse olen laihduttanut nyt vajaa 30kg ihan vaan tiukalla kalorirajoituksella (max 1200kcal/pv). Tämä siksi että monista yrityksistä huolimatta en ole vain ollut tarpeeksi kärsivällinen siihen "hitaaseen ja terveelliseen" elämänmuutos-painonpudotukseen.
Nyt alkaisi olla pikkuhiljaa aika lopettaa laihduttaminen. Täytyy kuitenkin sanoa että koska en ole missään vaiheessa tätä projektia vielä syönyt ns. normaalisti (ennen söin todella paljon herkkuja) niin huomaan että minun onkin nyt ehkä hieman vaikea tietää mikä olisi sopiva määrä. On helppoa syödä liian vähän (laihtuu) tai liian paljon (paino tulee takaisin). Uskon kuitenkin että löydän tässä vielä sen sopivan määrän kun vain alan pikkuhiljaa lisäämään syömistä enkä yritä tehdä sitä kerralla.
Tietysti teoriassa tiedän millainen on terveellinen ja täysipainoinen ravitsemus ja millaista ateriarytmiä pitäisi noudattaa mutta sen saaminen käytäntöön on siis ollut yllättävän vaikeaa.
Johtopäätöksenä olen tullut siihen tulokseen että se hidas elämänmuutos on tosiaan paras ja terveellisin jos vain on pitkäjänteisyyttä toteuttaa se. Jos ei ole, niin silloin on parempi ottaa "pikadieetti" ja opetella se hidas elämänmuutos sitten ikäänkuin toisesta päästä eli miten lisätä pikkuhiljaa syömistä. Tietysti jokainen on yksilö ja laihduttaa tavallaan mutta ajattelen vain ettei kaikki sovi kaikille ja joku asia sopii toiselle paremmin kuin toiselle :)
100kcal jokaiselle aterialle, olettaen että syöt 4-5 kertaa päivässä. Ota kaikkea normaalia ruokaa vähän enemmän. Laita lusikallinen öljykastiketta salaatin päälle jne.
Olen kuullut ihan tilastollistakin faktaa ja sitä löytää googlaamalla.
Uskon kyllä, että kyse on pitkällisestä itsekurista. Vaikka saisin nyt 10 viikkoa nutraamalla 15kg pois, jää jäljelle vähintään saman verran laihdutettavaa. Saan ohjeet miten jatkaa elämää nutrauksen jälkeen, veikkaan että se on noin 1200-1500kcal:n dieetti.
En yhtään kuvittele, että voisin koskaan palata herkuttelevaan elämäntapaan, jossa myös olut ja viini maistuu.