Onko kellään kokemuksia kasvoissa olevan luomen poistosta?
Mietityttää, että miten se tehtäisiin ja millainen arpi siitä jää. Toki tiedän, että arpikudosta muodostuu ihmisille eri tavalla, mutta parhaassa tapauksessa saattaako arpi olla ihan olematon? KUinka pitkään tikkejä joutuu pitämään? kiitos, jos joku viitsii vastata tai siis sellainen, jolla on tietoa lukee tämän.
Kommentit (34)
Käytä aina arpiteippiä tai silikonivoidetta leikatun kohdan päällä jottei arpi tummenisi. Silikonia käytetään vuosi ja se estää tummumisen lisäksi arven liikakasvun.
Moikka mulla poistettiin just eilen laserilla ja pelottaa että jäis arpi kun kurkkasin laastarin alle niin laseroitu kohta on isompi kuin siitä kohdasta otettu luomi. Ei syvempi vaan pinta alalta ehkä 2-3kertaa isompi. Tiedän että tulos on kunnollinen vasta parin kk päästä mutta jännittää kun kuitenkin kasvoissa. Osaako kukaan sanoa
Itse kävin myös juuri poistattamassa laserilla useamman luomen kasvoista, haluaisin tietää millaisia jälkihoito ohjeita olette saaneet lääkäriltä toimenpiteen jälkeen? Itselleni sanottiin vain nämä perus ohjeet, 2 vuorokautta kastumatta ja puhtaana, ei saunomista/uimista viikkoon ja ruvet lähtevät itsestään 1-2 viikon kuluessa, mutta onko teille lääkäri suositellut esim antibioottivoidetta tai silikonivoidetta ruven/jälkien hoitoon arpien muodostumisen minimoimiseksi?
Olisi mukava kuulla, miten edellisellä vierailijalla on käynyt? Jäikö arpea?
Kävin n. 10 v. sitten Lahdessa yksityisellä ihotautilääkärillä näyttämässä kasvoissani olevaa luomea, jonka olisin halunnut poistattaa. Tämä mieslääkäri oli jotenkin hyvin outo ja kieltäytyi poistamasta sitä. Sen sijaan häntä kiinnosti, olisiko minulla vartalossani luomia ja pyysi näyttämään niitä... Varsinkin rintojeni alue kiinnosti kovasti... Alkoi tuntua silloin ja varsinkin näin jälkeenpäin, että tosi pervo äijä oli! Kasvoissani olevaa luomea ei kuulemma poistanut sen takia, koska se oli kuin kauneuspilkku! Hah! Minähän se määrään kasvoistani, ei joku lääkäri! Vuosien saatossa luomi on kasvanut selvästi ja häiritsee minua tosi paljon. Myös aviomieheni on kehoittanut minua poistattamaan sen sekä terveydellisistä että ulkonäöllisistä syistä! Suututtaa niin hemmetisti se moukkalääkäri, joka ei sitä aikanaan poistanut... Nyt varmasti jää paljon isompi arpi, kun luomi kasvanut! Ja harmittaa kun silloin nuorena ei osannut vaatia ETTÄ SE LUOMI POISTETAAN, P...KELE!!!
Kaikki lääkärit ei halua, että tehdään turhia toimenpiteitä - ajattelevat sinun kustannuksiasi. Mutta sinä todellakin päätät eli olisit voinut vaatia poistoa. Miksi et vaatinut?
Kävin plastiikkakirurgilla poistamassa suurehkon luomen nenän vierestä. Maksoi reilut 300eur, tikkejä laitettiin ja luomesta lähti koepala patologille.
Itse osaan sanoa missä luomi on ollut sillä minusta siinä kohtaa on pieni painauma ja iho on hieman koholla siinä, missä tikit loppuivat. Muut ei huomaa mitään enkä valokuvista näe kohtaa itsekään. Värivirhettä tai arpea ei jäänyt, vaikka niitä jää minulle helposti. Suosittelen arpigeelin käyttöä heti sen jälkeen kun teipit saa poistaa.
Olen 16v tyttö ja mulla on ongelmia itseni kanssa koska en tunne oloani hyväksi naamassa olevien luomien takia! Osaako kukaan sanoa että saako ihan normiluomia poistettua??
Laserilla aik iso luomi poistettiin poskesta. Mutta riippuu kai luomesta minkä tyyppinen ja miten voi poistaa.
Pieni pigmenttijälki jäi, mutta ruma iso luomi lähti. Erittäin tyytyväinen tähän. Eikä juuri tuntunut.
Vierailija kirjoitti:
Olen 16v tyttö ja mulla on ongelmia itseni kanssa koska en tunne oloani hyväksi naamassa olevien luomien takia! Osaako kukaan sanoa että saako ihan normiluomia poistettua??
Kyllä saa. No hätä. Ihotautilääkärille vaan.
Vierailija kirjoitti:
Moikka mulla poistettiin just eilen laserilla ja pelottaa että jäis arpi kun kurkkasin laastarin alle niin laseroitu kohta on isompi kuin siitä kohdasta otettu luomi. Ei syvempi vaan pinta alalta ehkä 2-3kertaa isompi. Tiedän että tulos on kunnollinen vasta parin kk päästä mutta jännittää kun kuitenkin kasvoissa. Osaako kukaan sanoa
Hyvä siitä tulee, älä hätäile.
Mulla on joskus n. 10 vuotta sitten leikattu nenävarresta luomi, ihan veitsellä ja tulikohan neljä tikkiä. Siististi ja yllättävän nopeasti parani. Muistona ihan pieni valkoinen rantu siinä luomen paikalla, mutta sitäkään ei huomaa ellei osaa erikseen kyseiseen kohtaan katsoa.
Älkää koskaan antako poistaa luomia laserilla. Niistä ei saa koepalaa otettua. Lisäksi veitsellä saa otettua varmuudella koko luomen. Minulta otettiin laserilla Turun Pulssissa ja jälkitarkastuksessa Helsingin lääkärikeskuksessa ihotautilääkäri vaati kertomaan Pulssin lääkärin nimen, joka laserilla teki. Sanoi tekevänsä ilmoituksen. Sen jälkeen Hgin lääkäri ehdotti, että ottaisi minulta laseroiduista luomista vielä kirurgisesti, varmuuden vuoksi loput (luomea oli siis vielä jäänyt syvemmälle). Näin tehtiin ja pienet viillot vain jäivät.