Sääliikö joku kuskeja
jotka ajaa autolla kolarin?
Jännää katsella onnettomuuksia, yksikin justiin havaittiin oli ajellut Tampereella Tesoman liittymän kohdalla penkkaan motarilta ja sai ambulanssikyydin, auto oli kyljellään, kai joku saa työkseen hakea rämän auton sieltä kasan päältä.
Tuollasessa paikassa saa ampulanssiväkikin raapia päätä miten kyydissä olevat saadaan ulos, niskaakin pitää varoa!
Ehkä se ajoi rajoitusten mukaan.. Toivottavasti ei ollut lapsia kyydissä.
Kommentit (14)
Ajoi sään mukaan tänään, kun joku ajoi Jeepillä perään. Naapurin auto meni lunastukseen, onneksi naapuri sai vain mustelmia.
etenkään silloin, kun lapset olivat kyydissä, ja tuli melkoisen läheltäpiti -tilanne.
kolaria en oo ajanut.
Siltikään en oo niin ylimielinen, että mulle ei vois vahinkoa sattua.
että kun onnettomuus sattuu, ollaan aina osoittamassa sormella ja etsimässä syyllisiä. En usko että kukaan liikenteessä suhaa tarkoituksenaan aiheuttaa kanssa-ajajille ongelmia.
Todella kurjaa, miten vähän ihmiset ajattelevat ennen kuin ovat jo huutamassa, kenen vika mikäkin tilanne oli.
Muut voi mielellään käyttää joukkoliikennettä, onhan se hieno asia. Mutta MINUN pitää silti mielellään päästä nopeasti ja mukavasti töihin.
MINÄMINÄMI...
Ihan tosi?
Me käytiin Tampereen keskustassa huviajelulla eikä ollut yhtään lähellä piti tilannetta; meillä, muista en tiedä.. Se on kuskin ajotaitoa nääs!!
Muutamaa persoonaa kyllä katselin kun ajoivat risteykseen tukkimaan kaiken liikkumisen: ON SE KUMMA KUN JONO EI RUUHKASSA KULJE mutta pakko vaan ajaa sinne risteykseen ja ihmetellä kun valot vaihtuu punaseksi eikä muut pääse liikkumaan. EI NIIN TEHDÄ!
Nokian suunnalta taas tuli (ennenkö nähtiin se auto vallissa) Epilässä risteyksessä oli 3 naiskuskia jäänyt risteykseen "jumiin" kun puuttuu täysin kyky lukea liikennettä! Eli viimeset oli jo aika härskejä valoraiskaajiakin.
Kyllä nauratti.
Se nyt ei ole kiva jos joku kolauttaa Jeepillä toisen autoon, uhrin asema ei ole koskaan hauska (paitsi korkeintaan kun paska kuski satuttaa itseään tai omaisuuttaan) mutta se nyt taas on sen Jeeppikuskin paskaa ajotaitoa karauttaa päälle; olis voinu mennä naapuriltasi niskat.
Mutta eihän se kuski VOI MITÄÄN AJOTAIDOLLEEN! ;)
Tämä on yleinen kommentti kolarin jälkeen: siis en mä EHTINY tehdä mitään. Autokin vaan meni eteenpäin! Monikohan Hesan kolarissa noin sanoo?
Siis kun mä vaan ajoin sen edellä ajavan puskurissa ja niin vaan tapahtui!!!!!
ap
Itsemurhakuskit on juttu toisekseen, ei ne naurata.
Mutta ne pääosin valitsee rekan jotapäin ajaa.
Paskaa ajotaitoa tuo hei kauttaaltaan on että "ajautuu kolariin, jonka siis itse aiheuttaa"
Jos ajat vaikka risteykseen, valmiina pysähtymään suojatielle niin joku reppana "en mä mitään siinä voinu tehdä" ajaa sun autoa päin: koska sen ajotaito on aunarista!
Liikenteessä ON syyllisiä. Ja jokainen kuski on vastuussa OMASTA ajostaan. Jos joku ajaa päin, se on sen toisen syy joka ei varo.
Ei mitään vaan tapahdu. Olet pelottava mielipiteinesi. Ja se ei eroa mitenkään niiden jutuista jotka tänäänkin sekoilee tuolla. Niin se vaan on.
ap
Taisit valitettavasti ymmärtää pointtini hieman väärin. Kirjoittaessani ajattelin ensisijaisesti tämän päivän tapahtumia, jo huono ajokeli riittää saamaan aikaan usean auton ketjukolarin. Kuka tahansa, ajovuosista ja kokemuksesta riippumatta TAHATTOMASTI voi aiheuttaa kolarin jo sillä, ettei näe tarpeeksi kauas eteen. Siitä, pitäisikö tällaisten henkilöiden siirtyä pois liikenteestä vai hankkia paremmat lasit, voidaan jauhaa jossain muussa aloituksessa.
Tarkoitukseni oli tuoda julki, miten helposti itketään asuinpaikan mukaan, kenen syy jokin turma oli. (Huomaa tälläkin palstalla olleet "Hesalaiset ei osaa ajaa -aloitukset") Niihin viittasin tuolla syyllisten etsimisellä. Pahoittelen epäselvyydestäni:)
Ajonopeus sen mukaan mitä sää on!
On kuule ajettu ennenkin paskassa säässä.
Ja ihmisiä kuolee vuosittain siihen että ohittaa rekan, rekka heittää irtolumen tieltä kuskin lasiin jolloin tämä "sokeutuu" ja ajaa vastaantulevan päälle. Tälläsen olen nähnyt itsekin.
Kyllä kuski voi ajaa jumalauta hiipimällä jos ei mitään näe! Ai, mutta kun ei voi. Hautaan on kiire!
ap
Nyt on kuule ihan pakko kysellä, että mitähän mahdat keuhkota aiheesta? Mihin sä pyrit, syyllistämään jokaista, joka on joskus ajanut punaisia päin tai vähän ylinopeutta?
Auttaako moralisoimisesi, luuletko ajatustesi pelastavan yhtäkään ihmishenkeä?
Kyllä mua harmittaa niiden kuskien kohtalo, jotka joutuvat osallisiksi onnettomuuksiin, oli syy kenen tahansa.
Kenen syy silloin kun hirvi hyppää tielle eikä asiantuntijoidenkaan mukaan mitään voi tehdä 80km vauhdissa? Pitäisikö maantielläkin ajaa vaan sitä neljääkymppiä niin kuin kaupungissa?
mutta toivon samalla, että tämä päivä saisi ihmisiä oikeasti puntaroimaan, onko hirveän järkevää liikkua yksityisautolla Helsingissä. Ja EN tarkoita nyt sitten niitä, jotka eivät asu julkisten varrella vaan niitä tuhansia ja tuhansia, jotka asuvat hyvien yhteyksien varrella mutta pelkästä tyhmyydestä ja mukavuudenhalusta liikkuvat silti omalla autolla.
niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin ottaa oma auto. Juuri tänään junavuoroja on peruttu runsaasti, bussivuoroja samoin, ratikat kiinni kinoksissa eli kun se julkinen liikenne ei jostain syystä toimi silloin, kun eniten olisi tarvetta!
Ajonopeus sen mukaan mitä sää on! On kuule ajettu ennenkin paskassa säässä. Ja ihmisiä kuolee vuosittain siihen että ohittaa rekan, rekka heittää irtolumen tieltä kuskin lasiin jolloin tämä "sokeutuu" ja ajaa vastaantulevan päälle. Tälläsen olen nähnyt itsekin. Kyllä kuski voi ajaa jumalauta hiipimällä jos ei mitään näe! Ai, mutta kun ei voi. Hautaan on kiire! ap
vaan taakse. Tänään koin nimittäin tämänkin eli takana oli hurha lumisuma, vieressä ei. Moottoritietä ajelin rekan vieressä.
mutta toivon samalla, että tämä päivä saisi ihmisiä oikeasti puntaroimaan, onko hirveän järkevää liikkua yksityisautolla Helsingissä.
Ja EN tarkoita nyt sitten niitä, jotka eivät asu julkisten varrella vaan niitä tuhansia ja tuhansia, jotka asuvat hyvien yhteyksien varrella mutta pelkästä tyhmyydestä ja mukavuudenhalusta liikkuvat silti omalla autolla.