Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

perheen nettotulot yli 100 000 vuodessa; millainen on arkesi?

Vierailija
02.02.2012 |

Millaista elämää elää perhe, jossa nettotulot on yli 100 000 vuodessa.

Meillä eletään juuri nyt näin:

Mies tekee melko pitkiä päiviä, illat puuhailee lasten tai koko perheen kanssa. Itse olen kotona koko ajan, mutta mulla onkin työ tässä.

Asuntolainaa lyhennetään 2300 e/kk. Koti on oikeastaan ihan tavallinen, okt jossa tilaa 150 m2. Mutta meillä on paljon "tonttia". Ei meistä päällepäin tulotaso näy mitenkään. Autot on vanhoja romuja ja laitellaan niitä itte. Vaatteet on tavallisia rytkyjä. ei panosteta ulkonäköön.

Vasta, kun asuntolainat on maksettu pois aletaan erottua vähemmän tienaavista perheistä. Nyt oikeestaaan elämä on ihan yhtä karua kuin kaverilla joka on kotihoidotuella kotona ja mies tavan talkkari kunnassa.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin.

Vierailija
2/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia bruttopalkkoja teillä sitten on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"niska limassa", mies pidempää päivää ja paljon työreissuja - itse olen yrittänyt pitää sen 8h toimistolla. Toki kotona jatkan joskus iltasella hetken. Lasten kanssa ollaan niin paljon kuin mahdollista, usein meillä on vielä lisälapsia naapurustosta kylillä.

Koti on kyllä keskivertoa ehkä isompi ja hienompi (n250m2 uudehko itselle tehty kivitalo), lainaa kuoletetaan 1600€/kk.

Elintaso näkyy meillä ehkä matkustelussa, tosin kaverit laittaa tilille säästöön sen minkä me matkoihin. Kukin tavallaan. Merkkitavaroita ja kalliita harrastuksia meillä ei ole. Syödään hyvin mutta itse tehtynä ei siitäkään tule kalliimpaa. Vaatteita ostetaan sieltä mistä kauniita ja mukavia saadaan, merkistä en suostu maksamaan "mainoslisää"

2 autoa, toinen firman toinen itselle liisattu.

Vierailija
4/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat tekevät paljon töitä, iltaisin ja viikonloppuisinkin, joskus kellon ympäri projektin niin vaatiessa. Muu arkiaika menee pääosin kotona kotiaskareissa. Koiraa pissitetään ja riidellään siitä, kuka kulloinkin vie. Lapsia on 3, nuorinkin jo lukiossa. Täytämme lasten bensatankkeja nettipankin kautta. Viikonloppuisin menemme mökille, se valmistui vuosi sitten ja vielä on kaikenlaista laitettavaa. Silloin tällöin käymme kaupunkilomilla ulkomailla, mutta mökkiprojektin aikana nekin ovat vähentyneet. Asumme vanhassa hirsihuvilassa, josta ei ole enää velkaa ja jota olemme vuosien mittaan rempanneet. Mökkilainaa maksamme noin 2000 eur/kk. Autoja meillä on 3 ja ne on ostettu ulkomaankomennukselta, joten ne ovat hyviä ja suomalaiseen hintatasoon nähden tosi edullisia. Meillä ei ole mitään hienoja harrastuksia, miehen heikkous ovat moottoripyörät ja minun antiikki ja laukut.

Vierailija
5/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas ten ihan normaalia työpäivää ja pyrin tekemään paljon etänä, jotta olen katsomassa lasten perään. Meillä uusperhe ja vanhin (miehen lapsi) muuttaa kohta pois kotoa ja nuorimmatkin ovat jo koulussa. Autot ja mökit ovat velattomat ja aika vasta hankitut, asuntolainaa jäljellä alle 200 000€, kuussa maksetaan pari tonnia. Ja me matkustellaan aina kun siihen on tilaisuus; nii kotimaassa kuin ulkomailla. Mutta ei tämä mitenkään poikkea naapurin elämästä, ihan samanlaista perhe-elämää.

Vierailija
6/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tienattiin 15 vuotta molemmat tuo sata tonnia. Nyt on vähennetty työntekoa.

Ja ihan tavallista elämää on eletty koko ajan.

Vierailija
7/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3200€ ja miehen 5500€/kk eli aika perustulot, pienten bonareiden ja lomarahojen jälkeen vuositulot yht. 112k€. Mutta bruttoja on paha vertailla, meillä kk netot vain 4800€ yhteensä.

10

Vierailija
8/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tienattiin 15 vuotta molemmat tuo sata tonnia. Nyt on vähennetty työntekoa. Ja ihan tavallista elämää on eletty koko ajan.

samanikäinen noin paljon tienaa ;)

Vierailija
9/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia bruttopalkkoja teillä sitten on?

ja mies tienaa 14 000€ ja kunnon bonuksia.

Vierailija
10/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina joku aivokirurgi, joka on valmistunut 18-vuotiaana yliopistosta ja tienaa tsiljoonan kuussa... huh näitä joidenkin juttuja

Vierailija
11/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa lukea...

Itse asun lasten kanssa pienessä vuokrakolmiossa...

Lapsia 3.

Teen paskapalkkasta duunia.

Köyhiä ollaan...

Saa haaveilla vaan sadoista tonneista:D

Vierailija
12/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää on susta ihan tavallista? 30-40 k€ vuodessa matkailuun ja kakkosasunto ulkomailla? Kommenttisi "kellä vaan on varaa sellaisiin autoihin" kertoo, että sulla ei oo mitään käsitystä tavallisesta elämästä.

T. 66 000 nettona vuodessa -perhe, joka tietää ettei läheskään kaikilla ole varaa edes siihen mitä meillä (200 000 velkaa 93m2 rivarista ja yksi vanha auto).

ajateltiin että kun mikään ei oo nyt varmaa, niin maksetaan ripeesti lainat pois ja aletaan vasta sitten opetella elämään löysemmin. Tällä tahdilla saadaan lainaa pois n. 23 000 e/v, joten koti on maksettu alle viidessä vuodessa pois (ja tossa on jo varaa löysätäkin tahtia) ap.

vaikka olis mahdollisuus maksaa se koska tahansa pois. Mieluumin kuitenkin pidetään raha sijoituksissa, koska siellä se tuottaa ehdottomasti paremmin. Halutaan myös elää vapaasti rahaa laskematta, esim. ulkomaan matkailuun menee isolla perheellä jotain 30 000-40 000e/vuosi, eikä muutenkaan haluta mistään elämässämme tinkiä. Käytämme lainan lyhennyksiin+korkoihin 2500e/kk, eikä meillä ole mitään kiirettä poismaksuun. kakkonen ylempää ketjusta

Vierailija
13/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuvat työajat antavat joustoa perheen tarpeisiin, mutta toisaalta joustavat toiseenkin suuntaan ja työtä tulee myös kotiin.

Asutaan vanhassa rivitalohuoneistossa (3 mh), jossa ei taida remontin tarve koskaan loppua. Remontit etenee hitaasti lähinnä ajanpuutteen takia. Asuntolainaa lyhennetään 500 €/kk.

Auto on uusi pikkufarmari. Yleensä kuitenkin liikutaan pyörillä (paitsi kovilla pakkasilla) ja minä kuljen työmatkat bussilla.

Vaatteissa ja liikuntavälineissä arvostetaan laatua. Pieneksi jäänet lastenvaatteet ja tarpeettomaksi käyneet tavarat annetaan tuttavilla tai pelastuarmeijan kirpparille.

Matkustellaan muutamia kertoja vuodessa kotimaassa ja muuallakin.

Arkeen tuo helpotusta siivojaa (kerran kuussa), mutta ihan tavallista arkea eletään. Ei siis mitään luksusta mutta ei mitenkään karuakaan.

Vierailija
14/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeaa tietenkin "tavallisesta" sen verran, että ei ole asuntolainaa, eikä mitään muutakaan lainaa. 230 neliön okt on oma, kuten pari autoakin. Matkustelemme paljon. Muuten arki on ihan tuikitavallista. Minä olen kotona pienimmän kanssa, mies töissä, ei kuitenkaan mitenkään älyttömän pitkiä päiviä, kotona ihan viimeistään 17.30. harvakseltaan työmatkoja.

Helpointa elämässä lienee se, ettei tarvitse hankintoja suunnitella tai miettiä. Jos on jollekin tarvetta, niin se hankitaan. Emme kuitenkaan törsäile turhuuksiin.

Vierailija
15/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sata tonnia ole tsiljoona - eikä edes mitenkään hirmu ihme palkka.

Vierailija
16/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sata tonnia ole tsiljoona - eikä edes mitenkään hirmu ihme palkka.

työstä olet sen saanut? Voidaan me muut tyhmemmät sitten usuttaa lapsemme samaan hommaan, kun 22-vuotiaana tienaa enemmän kuin moni viisikymppinen. Ja ilmeisesti on jokin oma yritys, kun yhtäkkiä voi vaan päättää tehdä vähemmän töitä..

Vierailija
17/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla kyllä aikas yksinkertainen!

Ja kyllä, on oma yritys, molemmilla, paitsi että myös palkansaajilla on lukuisia keinoja vähentää työntekoa. Et ilmeisesti ole ollenkaan töissä, kun tämä on sinulle hepreaa!

Vierailija
18/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla kyllä aikas yksinkertainen! Ja kyllä, on oma yritys, molemmilla, paitsi että myös palkansaajilla on lukuisia keinoja vähentää työntekoa. Et ilmeisesti ole ollenkaan töissä, kun tämä on sinulle hepreaa!

Vierailija
19/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla toooodella syrjäytynyt, kun et vuorokausirytmissä pysy.

Vierailija
20/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla toooodella syrjäytynyt, kun et vuorokausirytmissä pysy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi