Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka aikaisin uskaltaisit kertoa raskaudesta?

Vierailija
02.02.2012 |

Siis kavereille ym? Olin ultrassa viikolla 6, ja lääkäri sanoi, että keskenmenoriski on enää n. 5 %. Muutamalle olenkin jo kertonut, mutta pitäisikö odottaa vielä 10.viikolle, ennen kuin tekee asiasta täysin julkisen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä tietoa pitää pihdata, ainakaan keskenmenoriskin takia. Samalla lailla kai siitä keskenmenosta saa kerrottua läheisille ystäville kuin plussastakin. Itse ainakin myös kaipaan tukea jos km tulee. Jos ei kukaan tiedä, niin paha siinä vaiheessa on mennä asiaa itkemään kenellekään. Toisekseen ongelmia voi tulla missä tahansa vaiheessa raskautta.

Vierailija
2/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrassa rv 7 kaikki ok, kerroin monille ( en työpaikalla) ja kesken meni rv 9.

Toka raskaus, en kertonut kenellekkään ( miehelleni tietty), meni kesken rv 7.

Toka raskaus, en kertonut kenellekkään ennen kuin rv 10 vanhemmilleni ja rv 13 sitten muutamalle ystävälle.. Loput sai tietää kun maha kasvoi.

En kertoisi itse vielä noin aikaisessa vaiheessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli heti plussan jälkeen

Vierailija
4/13 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tietää, itsekin olen 6. viikolla. Kukaan muu kuin mieheni ei tiedä, ajattelin ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen kertoa vanhemmilleni, eli 8. viikolla. Jos uskallan. Jännittää kyllä pirusti.

Vierailija
5/13 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noin pieni riski on silloin, kun alkio on ultrassa tsekattu, että kasvaa normaalisti ja oikeassa paikassa!

ap

Vierailija
6/13 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kertois kuin harvalle ennen ekaa virallista ultraa ja sitkin vaan jos tuntuu hyvältä kertoa!

Vierailija
7/13 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla 7, kun oli ultrassa käyty. NP-ultrassa selvisi, että raskaus oli mennyt kesken viikolla 9.

Vierailija
8/13 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin voi ihan hyvin kertoa niille ihmisille, joille voi sitten epäröimättä kertoa myös jos keskenmeno tulee.

Ja minusta on hyvä että näistä puhutaan, yllättävän moni nainen on kokenut samaa, kun joku aukaisee suunsa. Vertaistuki on lohdullista.

Tämän sanottuani - kahden keskenmenon jälkeen en enää kertonut raskaudesta ennen ensimmäistä ultraa.... jossa kävikin sitten ilmi että kesken se on silläkin kertaa mennä. Seuraavassa raskaudessa kerrottiin läheisimmille eka ultran jälkeen ja "facebookissa" julkistettiin vasta toisen ultran jälkeen eli n viikolla 20.

Vierailija
9/13 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan ultran jälkeen vkolla 11. "Julkisesti" kerroin joskus vkolla 16 tai 17..

Vierailija
10/13 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi ennen sitä kertoa koska en kaipaa mitään sympatiaolkapäitä pyörimään meille

Vierailija
11/13 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähimmälle ystäville heti plussan jälkeen. Lopuille ystäville kerromme siinä tahdissa kuin heitä tapaamme. Opettajalleni (opiskelen aikuistutkintoa osa-aikaisesti) kerron, nt-ultran jälkeen ja töissä vähän myöhemmin. En ymmärrä salailua etenkään läheisiltä. Minä ainakin kaipaan tukea ja lohtua, jos keskenmeno sattuisi.

Rv 10

Vierailija
12/13 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä odotettiin vauvaa syntyväksi elokuulle. Ekassa ultrassa viikolla 11+6 paljastui, että vauvaa ei tulekaan. Muutama ystävä tiesi, ne joiden kanssa oli sattumalta samaan aikaan aloitettu "yritys". Kun vauvaa ei ihan heti alkanut kuulua, vahvistui ajatus, että kenellekään ei kerrota ennen kuin maha paljastaa. En voisi keksiä mitään kamalampaa kuin kuunnella tahattoman painostavia "jokos on pullat uunissa"-kommentteja tai kyselyä, että eikö vieläkään mitään. Varsinkin, kun tiedostan nyt mahdollisuuden, että kaikki ei pääty onnellisesti, olen entistä vahvemmin sitä mieltä, että seuraavaakaan mahdollista plussaa ei paljasteta piiitkään aikaan kenellekään.

Mielipiteeni on ehkä outo ja poikkeaa palstan yleisestä linjasta, mutta halusinpa tuoda esiin myös tällaisen näkökulman. Onnea plussasta, toivottavasti kaikki menee hyvin.:)

Vierailija
13/13 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä onnen- että suruntunteet. Minulla takana yksi normaali raskaus, yksi keskenmeno, yksi eteisistukka raskaus, jossa paljon vuotoa ja sairaalassakin makuuttamista. Kaikissa raskauksissa ystävät myötäeläneet alusta loppuun kuten minäkin heidän elämän isoissa tapahtumissa.

Vanhemmille kerroin n. viikolla 5-6 ja töissä neljännellä kuulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän