Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varoittaisitko exää?

Vierailija
02.02.2012 |

En ole vuosiin ollut tekemisissä exäni kanssa, yhteydet katkenneet totaalisesti. Sattui jotain joka jäi vaivaamaan.

Exäni on VPK:ssa ja hehän saavat tekstiviestinä tiedon hälytyksestä kun heitä tarvitaan. Naapurissani oli vaarallinen tulipalo. Exäni tietää missä asun. Hän ei varoittanut tilanteesta mitenkään, huomasin vasta jälkeenpäin mitä oli tapahtunut. Itselleni kyllä tämä ylittäisi uutiskynnyksen ja lähettäisin hänelle viestin, jos tietäisin että hänen kotinsa ja perheensä on vaarassa. Vaikka mulla ei mitään muuta asiaa hänelle olekaan eikä koskaan enää tule olemaan. Pikkuasiasta en ottaisi yhteyttä mutta oikeassa vaaratilanteessa se että pohjimmiltani välitin aidosti tulisi vielä pintaan.

Kumpi meistä nyt ei oo normaali? Mua on jäänyt vaivaamaan, onko tuo nyt normaalia käytöstä ja "vaadinko liikaa", vai onko kyseessä todella kylmä ja tunteeton ihminen? Sitä hän ainakin oli suhteemme aikana vaikkei sitä myönnäkään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin ollut tekemisissä exäni kanssa, yhteydet katkenneet totaalisesti. Sattui jotain joka jäi vaivaamaan.

Exäni on VPK:ssa ja hehän saavat tekstiviestinä tiedon hälytyksestä kun heitä tarvitaan. Naapurissani oli vaarallinen tulipalo. Exäni tietää missä asun. Hän ei varoittanut tilanteesta mitenkään, huomasin vasta jälkeenpäin mitä oli tapahtunut. Itselleni kyllä tämä ylittäisi uutiskynnyksen ja lähettäisin hänelle viestin, jos tietäisin että hänen kotinsa ja perheensä on vaarassa. Vaikka mulla ei mitään muuta asiaa hänelle olekaan eikä koskaan enää tule olemaan. Pikkuasiasta en ottaisi yhteyttä mutta oikeassa vaaratilanteessa se että pohjimmiltani välitin aidosti tulisi vielä pintaan.

Kumpi meistä nyt ei oo normaali? Mua on jäänyt vaivaamaan, onko tuo nyt normaalia käytöstä ja "vaadinko liikaa", vai onko kyseessä todella kylmä ja tunteeton ihminen? Sitä hän ainakin oli suhteemme aikana vaikkei sitä myönnäkään.

Vierailija
2/15 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti varoittaisi exää ellei sitten tehtäväni Olisi muutenkin varoittaa siinä asunnossa asuvaa ihmistä vaikka tämä olisi täysin vieras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi veikkaan, että vpk-laisia sitoo vaitiolovelvoillisuus eli eivät saa antaa tíetoja saamistaan hälyistä.

Ja aika oudolta kuulostaa kyllä, että exän pitäisi varoittaa sinua tuollaisessa tilanteessa..

Ja ihan suoraan jos ette ole olleet vuosiin tekemisissä niin ajattelitko, että exäsi yhdistää osoitteen heti sinuun? Luultavimmin hälyn tullessa on muut asian mielessä kuin jotkut ex-kumppanit. Hieman itsekeskeistä ajattelua sinulta.

Vierailija
4/15 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi pitänyt varoittaa. Eiköhän se ole ammattimaisuutta kohdella sinua niinkuin muitakin ihmisiä.

Minusta tosi outo ajatus sinulta, taisit vaan säikähtää kun lähelle osui jotain tuollaista. Kyllä teidät oltaisiin kiskottu sängystä jos olisi palo tullut liian lähelle.

Vierailija
5/15 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palokunta ei lähettele yksityisiä viestejä ja herätä hysteriaa, varsinkaan tuossa tapauksessa kun et edes huomannut että naapurissa oli palo. Palomiehet tekevät työtään tuollaisissa tapauksissa eivätkä tekstaile exilleen. Jos on oikea vaara, palopäällikkö tekee evakuointipäätöksen ja siinä ei tarvita mitään exien omia tekstareita sotkemaan homma. Sinun kuuluu kuunnella radiota ja katsoa television tiedotteet.

Vierailija
6/15 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ammattimies näkee onko tilanne.vaarallinen vai ei.. Ilmeisesti ei ollut niin vaarallinen kuin ajattelit.

Vierailija
7/15 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi kävisit edes sen mielessä?

Vierailija
8/15 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä. Mä todellakin pelästyin, koska olin ollut nukkumassa ja herätessäni huomasin tilanteen. En olisi halunnut tulla revityksi ylös sängystä puolialasti pakkaseen.

Joillakin niitä exiä varmaan riittääkin niin paljon ettei niitä ehdi mitenkään ajatella. Mulla taas niitä on tässä kaupungissa vain yksi joten kyllä mä heti sitä ajattelisin jos jotain tuollaista sattuisi. Mutta exiä on monenlaisia. Mä taidan tosiaan olla siitä kohtuuttomasta päästä sitten. Kiitos kaikille.

Vierailija
9/15 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saavat tukipyynnön palokunnalta, ei muuten. Mistä tiedät, että varmasti sai tämän palohälytyksen?

Vierailija
10/15 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä. Mä todellakin pelästyin, koska olin ollut nukkumassa ja herätessäni huomasin tilanteen. En olisi halunnut tulla revityksi ylös sängystä puolialasti pakkaseen.

Joillakin niitä exiä varmaan riittääkin niin paljon ettei niitä ehdi mitenkään ajatella. Mulla taas niitä on tässä kaupungissa vain yksi joten kyllä mä heti sitä ajattelisin jos jotain tuollaista sattuisi. Mutta exiä on monenlaisia. Mä taidan tosiaan olla siitä kohtuuttomasta päästä sitten. Kiitos kaikille.

Niin, sinä ajattelet exääsi mutta exäsi ei sinua koko ajan, siinä se ero.

Vierailija
11/15 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se mahdollista ettei ole enää koko hommassa mukana eikä saa mitään viestejä enää. Olette oikeassa. Tätä on turha miettiä. Pelästyin vaan niin kovasti.

Vierailija
12/15 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin teksatari ex:älle. Tiedotus kyllä hoidetaan virallista kautta, jos koti/perhe on oikeastei vaarassa.

Vaadit siis aivan liikaa.

Vierailija
13/15 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällä kylällä ainakin osa vpk-laisista huutelee juttuja pitkin kyliä.

Eikä muutenkaan ole kovin turvallinen olo, kun vaikkapa savusukellukseen ei varmasti noista yli 100-kiloisista läskeistä Nesteellä illat pitkät istuvista "palomiehistä" olisi...

Vierailija
14/15 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vastaus viestiin 4

Vierailija
15/15 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole exän numeroa kännykässä, tuskin hänelläkään minun.