1v lapseni oli tänään tarhassa 6.30-16.45. Kysyttävää?
Kommentit (55)
jos ihminen ei tajua että 1vuotias kaipaa äitiään ja tämän seuraa niin ei sitä selittämällä millään saa tajuamaan.
Vedä se pääsi pois omasta p")#tä ja lue vaikka joku lapsista kertova opas.
On normaalia itkeä hetki tai alussa muttei pidempään. Etsisin paremman hoitopaikan tai hoitajan kotiin. Tärkeintä olisi tietää, valehtelu ei auta ketään.
että 1v lapsi kaipaa äitiään MONTA KERTAA päivässä. Niinkuin sanoin, turha selittää kun ei tajua.
Eri aikaan menneet hoitoon ja kukaan lapsista ei ole itkenyt tuntikaupalla. Paitsi 2,5v ekan päivän aikana muutamaan otteeseen.
hoitoon, itki joka päivä kaksi kuukautta, vain päiväuniaikaan ei itkenyt. Itki tosi kovin.
Nyt on jo reilu 2v.ja on meillä kuin kotonaan. Leikkii oman lapseni kanssa ja ovat kuin sisaruksia keskenään. Ei ole mitään ongelmia. Jotkut lapset ovat herkempiä ja tottumiseen menee pidempi aika, uskon, että tämä lapsi olisi itkenyt hoitopaikan vaihtuessakin. Että se siitä. Ja tosiaan, mihin sinä sen lapsesi veisit? Kerropa mitä oikeasti tekisit?
Tottakai jos äiti kuulee että lapsella on vaikeuksia sopeutua hoitoon, haluaa yrittää auttaa lasta ja omaa perhettä voimaan paremmin. Aika monella on työ josta ei voi joka lapsen jälkeen olla vuosikausia kotona. Mutta tilannetta pitäisi harkita uudelleen jos lapsi ei vain tunnu sopeutuvan hoitoon. Minusta vika ei ole äidin jos hoitaja valehtelee lapsen voivan hoidossa hyvin. Lapsia on todella monenlaisia ja elämä on moninaisempaa kuin kirjan opit. Joita varmasti useimmat äidit ovat lukeneet.
niin a) haluaisin tietää asiasta b) jäisin uudestaan hetkeksi hoitovapaalle, koska lapsi ei selkeästi olisi valmis hoitoon - edellyttäen että c) hoitopaikassa ei olisi jotain vikaa (jolloin vaihtaisin hoitopaikkaa)
Eli meillä vanhimmat lapset menivät noin vuoden ikäisinä kukin hoitoon. Nuorin ei. Koska hän oli juuri tuollainen herkkä lapsi, jonka oli hankalampi irtautua äidistä. Joten sillä kertaa olin kotona reilusti yli kaksi vuotta.
Mulle lapset tulevat tällä tasolla ensin, työ sitten, vaikka työstäni tykkäänkin. Työ ei kadonnut mihinkään pidempään poissa olessani, rahojen osalta kyllä teki tiukkaa. Mutta kun pieni ei ollut kypsä lähtemään hoitoon vuoden ikäisenä, niin pieni ei ollut kypsä lähtemään hoitoon vuoden ikäisenä. Ja sen mukaan sitten elettiin.
vanhempiko ei saisi tietää totuutta?? Hei haloo, onko siellä jollain aivot oikeasti narikassa? Kukaan täysjärkinen ei yksinkertaisesti millään syyllä voi puolustautua, jos päivä toisensa jälkeen valehtelee lapsen vanhemmalle, että kaikki mennyt loistavasti, vaikka lapsi itkisi suurimman osan päivästä. Tuollainen hyökkääminen sen takia, että vaaditaan totuutta, ei kerro muuta kuin omasta ammttitaidottumuudesta, epärehellisyydestä ja epäluottamuksesta. Ja sillä ei ole mitään väliä, mitä vanhempi konkreettiesti tekisi sen jälkeen, kun saisi asioiden todellisen laidan tietää! Eiköhän se ole vahemman ratkaistavissa. Hoitaja ei voi jättää kertomatta noin oleellista asiaa vain sen takia, että itse ajattelee, ettei vanhempi asialle mitään tee tai voi. Koska vanhemmalla on todellakin oikeus tietää. Sillä ei ole sinulle hoitajana mitään väliä, mitä vanhempi tiedolla sitten tekee! Haluaisitko itse, että lapsesi hoitopäivän kulkua valhdeltaisiin sinulle???
En vaan kerta kaikkiaan ymmärrä tuon valehtelevan pkodin henkilökunnan logiikka. Ilmoituksen saisi tehdä tuollaista hoidosta vastaavalle taholle, ja niin tekisin, jos tietäisin missä päiväkodissa olet töissä.
lapset kun ne on sitten noin pitkaan hoidossa...no kuka siina vaiheessa kun niita lapsia tekee tietaa jaavansa yksinhuoltajaksi. Parjaako yksinhuoltaja ilman tyota useamman lapsen kanssa eli siihen ei ole valttamatta varaa. Eika valttamatta ole mahdollista saada osa aikaista tyota. Helppo se on arvostella muita kun ei ole itse samanlaisessa tilanteessa...
no okei meidän lapset on hoidossa vaan... 9 tuntia päivässä 8.30-17.30 minä ja mies ollaan samaan aikaan töissä joten ei paljon ole vaihtoehtoja hoitoajoille...
niin a) haluaisin tietää asiasta b) jäisin uudestaan hetkeksi hoitovapaalle, koska lapsi ei selkeästi olisi valmis hoitoon - edellyttäen että c) hoitopaikassa ei olisi jotain vikaa (jolloin vaihtaisin hoitopaikkaa)
en itsekään valehtelua ymmärrä. Ja kuten kirjoitin, nyt mennyt jo reilu vuosi aivan loistavasti tämän lapsen kanssa
no okei meidän lapset on hoidossa vaan... 9 tuntia päivässä 8.30-17.30 minä ja mies ollaan samaan aikaan töissä joten ei paljon ole vaihtoehtoja hoitoajoille...
sulla on mies ja pitkät on päivät teilläkin
olla vaikka kaksi lapsen ekaa elinvuotta "vain" kotiäiti. Vaatii ihan hirveää voimien ponnistusta ja sinnittelyä? No ei. Mutta vain henkisesti terveet kykenee siihen. Ilmeisesti lapsen saaminen oli kuitenkin sulle SE juttu, vaikket jaksakaan vain olla lapsen äiti niitä pikkutaaperoaikoja.
Ja miksi lapsi ei ole siellä nyt? Jos kerran parempikin paikka olisi... ymmärrätkö että sille lapselle on ihan sama mikä hoitopaikka se on koska itkee ÄITIÄÄN?