Meni luottotiedot, vaikka en ole saanut ulosotolta edes mitään laskua! V***U!
Lindorfille olin velkaa ja odottelin että velka siirtyy ulosottoon, että voisin sopia lyhennyksistä, mutta laskua ei koskaan tullut vaan nyt tuli ilmoitus että joku Bisnode on laitanut luottotietoihini merkinnän ja se poistuu sieltä vuonna 2015.
Onko tämä ihan normikäytäntö nykypäivänä?
Kommentit (41)
Vai etkö saanu aikaseksi ennen eräpäivää hoitaa asiaa? En siis saarnaa, ite oon myös mokaillut. Enkä tiiä onko käytännöt muuttunu, minuun on oltu aikoinaan ulosotosta ja haastemiehenkin puolesta yhteydessä ennen kuin mitään merkintöjä on tullut.
laskun perintään = lindorfille. Lindorf on se perintäfirma, tiedätkös.
Oliko isokin summa kyseessä?
Vai etkö saanu aikaseksi ennen eräpäivää hoitaa asiaa? En siis saarnaa, ite oon myös mokaillut. Enkä tiiä onko käytännöt muuttunu, minuun on oltu aikoinaan ulosotosta ja haastemiehenkin puolesta yhteydessä ennen kuin mitään merkintöjä on tullut.
Mutta olin silloin työttömänä ja erät oli niin helvetin isoja, että en pystynyt niitä maksamaan. Kerroin tämän myös Lindorfille silloin puhelimessa.
Nyt olen päässyt taas takaisin töihin siis ihan vähän aikaa sitten ja olen odotellut milloin se lasku siirtyy ulosottoon, niin voin ulosottomiehen kanssa sopia maksujärjestelyistä. Haaste tuli ulosotosta jo ja allekirjoitin sen
AP
laskun perintään = lindorfille. Lindorf on se perintäfirma, tiedätkös. Oliko isokin summa kyseessä?
Mutta olen aina luullut että se ulosotto on se viimeinen paikka mihin maksetaan.
AP
nimim. kokemusta on
eli--valehtelet.
nimim. kokemusta on
eli--valehtelet.
Pienin kuukausierä minkä hyväksyivät oli 76 €. Ei kovinkaan pieni mun mielestä.
Jospa et siis haukkuisi muita tyhmäksi.
nimim. kokemusta on eli--valehtelet.
Pienin kuukausierä minkä hyväksyivät oli 76 €. Ei kovinkaan pieni mun mielestä. Jospa et siis haukkuisi muita tyhmäksi.
Oli 266e, eli kuudessa erässä olisi pitänyt pystyä maksamaan. Näin sanottiin minulle puhelimessa ja muuta ne ei hyväksyneet.
AP
Mutta siinä vaiheessa sun luottotiedot on tosiaan jo menneet. Pikkeus on joku kaupungin tai sähkölaitoksen tai vastaava ilman oikeuden päätöstäkin ulosottokelpoinen lasku. Esim päivähoitomaksut on tämmöisiä. Ne menee suoraan ulosottoon ilman swn kummempia iloituksia parin karhukirjeen jälkeen.
Tämä bisnode tosin on yksityinen luottotietopalvelu ja sinänsä eri asia kuin se yleinen Asiakastieto, jota Suomessa yleensä tarkoitetaan kun luottotiedoistq puhutaan. Bisnodelle voi päätyä myös ilman oikeuden päätöstä, kun taas asiakastieto tarvii joko pankkilainan, suoraan ulosottokelpoisen laskun tai oikeuden päätöksen.
Totta helkkarissa sulta menee luottotiedot, mikäli ulosottoon asti päästät. Mistä teitä uuvatteja sikiää?
Lindorff lähettää laskun, soittaa parin viikon päästä henkilökohtaisesti ja lähettää vielä sen jälkeen toisen laskun ennen kuin mitään tapahtuu. Tuo soittaminen on heidän rutiininsa nykyään ja ymmärtääkseni hyvin tehokas.
Joo, ulosotto niin viimeinen paikka mihin velat maksetaan. Perintätoimisto siirtää ulosottoon velan, siitä tulee haaste, juttu menee oikeuteen ja siinä vaiheessa luottotiedot menee. sen jälkeen pitää vasta maksaa velka pois..
missähän vaiheessa ap ajatteli luottotietojen sitten menevän josbei silloin kun velka menee ulosottoon?
kyseessä oli useamman tuhannen velka, taisi olla 3500e.
Jos velkaa jää vaikka 0,05e myöhästyskorkoa, se peritään 0,05e + tratta.
Kannattaa tarkastaa milloin olet laskun maksanut. Kerran maksoin MUISTUTUKSEN ei-eräpäivänä, eli ennen eräpäivää, tuli perintäkirje, josta en välittänyt koska olinhan maksanut, ja seuraava kirje tulikin ulosotosta. Eli Lindorff ei ollut huomannut laskua mikä oli maksettu ENNEN ERÄPÄIVÄÄ. Merkintöjä ei tullut koska moka oli niiden.
Lindorff lähettää laskun, soittaa parin viikon päästä henkilökohtaisesti ja lähettää vielä sen jälkeen toisen laskun ennen kuin mitään tapahtuu. Tuo soittaminen on heidän rutiininsa nykyään ja ymmärtääkseni hyvin tehokas.
Laskuhan oli jo perinnässä eli ulosotossa. Kuinkahan paljon palvelua ap odotti saavansa? Ei tullut mieleen olla itse se aktiivinen osapuoli, joka olisi ottanut yhteyttä perintätoimistoon ja sopinut jatkotoimenpiteistä?
Voi naamapalmu.
Mutta olin silloin työttömänä ja erät oli niin helvetin isoja, että en pystynyt niitä maksamaan. Kerroin tämän myös Lindorfille silloin puhelimessa.
Nyt olen päässyt taas takaisin töihin siis ihan vähän aikaa sitten ja olen odotellut milloin se lasku siirtyy ulosottoon, niin voin ulosottomiehen kanssa sopia maksujärjestelyistä. Haaste tuli ulosotosta jo ja allekirjoitin senAP
Merkintä siitä tuli koska et maksanut velkaa vaan se piti hakea sinulta oikeuden ja ulosoton kautta. Luulo ei ole tiedon väärti.
Lindorf on perintätoimiso, joka hoitaa velkasi perintää velkojan puolesta (ellei ole ostanut velkaa). Lindorf on velkojan puolesta laatinut haastehakemuksen käräjäoikeuteen, joka on antanut yksipuolisen tuomion asiassa. Tässä vaiheessa tulee se maksuhäiriömerkintä. Tai jos kyse on suoraan ulosottokelpoisesta saatavasta, ei käräjäoikeuden tuomiota tarvita ja lasku menee suoraan ulosottoon. Pomppaa hieman silmään, kun perusasiat on kadoksissa...
Olisit sopinut Lindorffin kanssa maksusuunnitelman.